5/5 - (23 امتیاز)

امروزه استفاده از ارزهای دیجیتال در بین مردم بسیار رایج شده است، ارزهای دیجیتال به ارزهایی گفته می‌شود که به صورت الکترونیکی ذخیره و یا منتقل می­‌شوند. این گونه ارزها مانند پول­ های رایج وجود خارجی ندارند اما می ­توان از آن ­ها برای خرید کالا و هر گونه خدمات استفاده کرد. به احتمال زیاد این سوال برای شما پیش می­ آید که ارزهای دیجیتال در صورتی که وجود خارجی ندارند چطور و چگونه می­ شود آن­ ها را ذخیره کرد؟ اگر نام بیت کوین را شنیده باشید احتمالا مشتاق شده اید درباره آن بیشتر بدانید. در جواب به این پرسش می­ توان گفت که کیف پول­های دیجیتال برای نگه داری و ذخیره ی ارز های دیجیتال تولید شده اند و انواع مختلفی دارند. به کمک کیف پول­ ها قادر خواهید بود ارزهای دیجیتال خود را بدون نگرانی برای از دست دادن آنها ذخیره کرده و در مواقع لزوم از آن­ها استفاده کنید. پس چنانچه تمایل به خرید، فروش و سرمایه ­گذاری هرگونه از ارزهای دیجیتال را دارید نخستین اقدام تهیه یک کیف پول مناسب است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با کیف پول دیجیتال و انواع آن آشنا شوید.

آنچه در این مقاله به اختصار خواهید خواند:

  • کیف پول دیجیتال چیست؟
  • انواع کیف پول دیجیتال

کیف پول اتریوم

 

کیف پول دیجیتال چیست؟

به عبارتی ساده کیف پول­ های دیجیتال در قالب نرم افزار، سخت افزار  و مانند آن ارائه شده اند. این کیف پول­ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از این­ها مانند یک پایگاه داده مجزا و پیشرفته عمل می­کنند. هر کیف پول از دو آدرس خصوصی و عمومی تشکیل شده است، آدرس خصوصی معادل رمزعبور و آدرس عمومی شماره حساب شما به حساب می­آید. به کمک این آدرس­ها براحتی می­توانید به ارزهای خود دسترسی داشته باشید و یا ارزهای خود را به کیف پول دیگری انتقال دهید. به منظور واریز ارز می­توانید آدرس عمومی کیف پول خود را در دسترس دیگران قرار دهید، اما آدرس خصوصی را به صورت کاملا محرمانه در نزد خود نگاه دارید. کیف پول­ های ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی هر یک از آن­ها خواهیم پرداخت.

انواع کیف پول دیجیتال

  • کیف پول دیجیتال دسکتاپ

این نوع کیف پول­ها به صورت نرم افزار بر روی سیستم ­عامل­ های ویندوز، مک و لینوکس لپ­تاپ و یا کامپیوترهای خانگی نصب می­شوند، و فقط از طریق همین دستگاه­ها قابل استفاده هستند. کیف پول دسکتاپ نسبت به دیگر کیف پول­ها امن­تر و دارای قابلیت­ها و امکانات بیشتری است، و همچنین دسترسی بسیار راحت­تری را برای شما فراهم می­آورد. همچنین یکی از معایبی که دارد این است که با اتصال رایانه به اینترنت و یا ویروسی شدن آن، امکان نفوذ و دسترسی هکرها به کیف پول شما را فراهم می­آورد؛ اما کیف پول دسکتاپ، خود نیز دارای انواع مختلفی می­باشد که می­توانید بنا به نیاز خود و کاربری کیف پول­ها یکی از آن­ها را انتخاب نمایید، از معروفترین کیف پول­های دسکتاپ می­توان به کیف پول Coinomi ، Jaxx و Electrum اشاره کرد. برخی کیف پول های دسکتاپ علاوه بر نصب روی سیستم عامل های کامپیوتر های خانگی بر روی تلفن همراه نیز نصب میشوند. در این صورت شما میتوانید با سهولت بیشتری به کیف پول خودتان متصل شوید.

مقاله مرتبط: مقاله راهنمای نصب مرحله به مرحله کیف پول اتمیک ولت

کیف پول دیجیتال دسکتاپ

  • کیف پول موبایلی

در این مدل کیف پول، برخلاف نوع قبل در قالب برنامه یا اپلیکیشن بر روی موبایل یا تبلت شما نصب می­شود. یکی از مزیت­هایی که این نوع کیف پول دارد قابلیت ارسال و پرداخت ارزهای دیجیتال مختلف با اسکن QR می­باشد. به کمک این قابلیت و با اسکن QR به راحتی می­توانید از کیف پول خود خرج کنید. استفاده از کیف پول موبایلی بسیار راحت و در دسترس است اما در صورت سرقت و یا از کار افتادن گوشی مشکلاتی را برای شما ایجاد می­کند. Coinomi ، Trust، TronLink و Bread برخی از انواع کیف پول موبایلی بشمار می­روند.

این کیف پول ها به دلیل ارتباط با شبکه ی اینترنت در مدت زمان طولانی تر امکان هک و نیز نفوذ هکر ها را افزایش میدهند ، اما رایگان بودن و راحتی کار با آنها همه ی افراد را به استفاده از آن ترغیب میکند.

البته امکان نفوذ به کیف پول و کاهش امنیت آن با اقدامات امنیتی کسی که از آن استفاده می کند رابطه ی مستقیم دارد.کاربران می توانند با استفاده از اقدامات محافظتی خودشان امکان نفوذ به کیف پول را به کمترین حالت ممکن برسانند.

مقاله مرتبط: مقاله راهنمای نصب مرحله به مرحله کیف پول تراست ولت

مقاله مرتبط: روش های هک کیف پول تراست ولت و اتمیک ولت و راه های جلوگیری از هک کیف پول

کیف پول موبایلی ارز دیجیتال

  • کیف پول تحت وب

در این نوع از کیف پول­ها نیاز به نصب هیچگونه برنامه و اپلیکیشن خاصی نمی­باشد، و تنها با کمک یک مرورگر وب می­توانید به کیف پول ارز خود دسترسی داشته باشید. کیف پول تحت وب از سطح امنیتی بسیار پایینی برخوردار است زیرا ارائه دهنده آن کنترل کاملی بر روی آن دارد. MyEther Wallet، Payments و Tronscan نمونه­ های از کیف پول­های تحت وب محسوب می­شوند. به دلیل امنیت پایین استفاده از این نوع کیف پول توصیه نمی شود.

کیف پول تحت وب

  • کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی جزو امن­ترین کیف پول­های دیجیتال است که به راحتی می­توانید کلیدهای عمومی و خصوصی خود را بر روی یک برگه پرینت بگیرید و معمولاً به شکل یک کد QR نیز ترسیم می­شود. برای انتقال ارز و یا انجام هر گونه تراکنش کافیست با استفاده از رمزهای عمومی و خصوصی به یک نرم افزار یا کیف پول تحت وب متصل شده و یا کد QR را اسکن نمایید. در این روش احتمال هک کیف پول بسیار کاهش می­‌یابد. نگه داری مدارک و مستندات مربوط به رمز ارز هایی که به این شیوه نگه داری می‌شوند بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه ای کرد.

کیف پول کاغذی

  • کیف پول سخت افزاری

چنانچه امنیت از اولویت­های ضروری و مهم شما برای سرمایه ­گذاری ارز دیجیتال می­باشد بهتر است از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید. این سخت افزار وظیفه نگهداری و ذخیره سازی کلیدهای خصوصی و عمومی شما را برعهده دارد، و احتمال هک شدن کیف پول شما را به صفر می­رساند. این دستگاه زمانی به اینترنت متصل می­شود که قصد انتقال ارز را داشته باشید. از بهترین کیف پول­های سخت افزاری می­توان به Ledger Nano S، Ledger Nano X و Trezor اشاره کرد.این نوع کیف پول ها بهترین نوع کیف پول ارز دیجیتال موجود هستند ، البته رایگان نبودن این کیف پول ها یک نکته ی منفی به حساب می‌آید. در صورتی که به صورت مداوم و طولانی مدت قصد دارید ارز دیجیتال نگه دارید، به شما پیشنهاد می کنیم کیف پول سخت افزاری را تهیه کنید به ویژه اگر می خواهید سرمایه زیادی را در بازار کریپتوکارنسی وارد کنید. البته تنها نکته ی منفی این نوع کیف پول، داشتن هزینه ی بالا برای تهیه آن است. هزینه ی تقریبی برای خرید یک کیف پول سخت افزاری مناسب قیمت تقریبی 100 دلار آغاز شده و بسته به ویژگی ها قیمت های بیشتری نیز خواهد داشت.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول دیجیتال؛ راهکاری امن برای سرمایه گذاری

چنانچه اخیرا به خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال علاقمند شده­ اید توصیه می­کنیم در مرحله نخست و قبل از خرید هرگونه ارز دیجیتال، مکانی امن و معتبر برای سرمایه­ گذاری آن­ها تهیه کنید. در این مقاله کیف پول دیجیتال و انواع آن را مورد بررسی قرار دادیم، امیدواریم مطالعه این مقاله شما را در خرید یا نصب یک کیف پول دیجیتال مناسب یاری دهد.

در صورتی که سوالی درباره انواع کیف پول های ارز دیجیتال دارید، سوالتان را در بخش کامنت های همین مقاله وارد کنید.

برای اقدام به خرید و یا فروش ارز های دیجیتال با بهترین خدمات میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:

خرید و فروش ارز دیجیتال از وبسایت داماهی با کارمزد کم و در کوتاه ترین زمان

خرید و فروش ارز دیجیتال با مناسب ترین قیمت

داماهی پی یکی از برترین و معتبرترین ارائه دهندگان خدمات مربوط به بیت کوین و دیگر رمز ارز هاست. پس از ثبت سفارش ارز دیجیتال مورد نظر در کوتاه ترین زمان به حساب شما واریز خواهد شد.


برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.