داماهی پی

آیا شت کوین ها برای سرمایه گذاری مناسبند؟

شت چیست؟ آیا روی شت کوین سرمایه گذاری کنیم
4.8/5 - (22 امتیاز)

سوالات بسیار زیادی درباره شت کوین و ماهیت آنها وجود دارد. از جمله این سوالات شامل موارد زیر است:

چه چیز هایی درباره ی شت کوین ها باید بدانید؟

شت کوین چیست؟

آیا شت کوین ها قابل اعتمادند؟

آیا شت کوین ها برای سرمایه گذاری مناسبند؟

به چه میزان شت کوین بخریم؟

ما قصد داریم تا تمامی اطلاعاتی که شما به آن نیاز دارید را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

 

شت کوین یا shitcoin اصطلاحی است که احتمالا حداقل یک بار به هنگام حضور در بازار ارز های دیجیتال آن را شنیده اید. این واژه پیش از این نیز مورد استفاده قرار می گرفت اما اخیرا استفاده ی این واژه بسیار بیشتر شده است. این موضوع به این دلیل است که تعداد ارز های دیجیتال به شدت افزایش یافته است و به عدد 6000 کوین و توکن رسیده است. زیاد شدن تعداد رمز ارز ها، افراد بیشتری را به سوی این بازار فرا می خواند. به طبع فراگیر شدن بازار ارز های دیجیتال پروژه های یک شبه و کوتاه مدت نیز زیاد می شوند.با ما همراه باشید تا تمامی آنچه را که درباره ی شت کوین ها باید بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

واژه شت کوین در بیشتر مواقع زمانی استفاده می شود که بخواهند یک کالای بی ارزش را معرفی کنند. به صورت خلاصه می توان گفت به هر ارز دیجیتالی که بدون دلیل خاص و تنها از روی حدس و گمان نام گذاری و ایجاد شده باشد، شت کوین نامیده می شود. اغلب، شت کوین ها کپی برداری شده از سایر پروژه ها و تنها با تفاوت جزئی نسبت به آنها هستند.

شت کوین ها ظاهرا ارزش کمی دارند اما ممکن است در مدت زمان کوتاه میزان ارزش این ارزها به صورت کاذب بالا برود و طی افزایش بی رویه ی قیمت شت کوین ها افراد به خرید آنها رو بیاورند. اما شت کوین ها همان گونه که افزایش قیمت مواجه می شوند با سقوط یکباره قیمتی نیز مواجه می شوند.

در واقع می توانیم بگوییم با وجود هزاران هزار رمز ارز و توکن، اکثریت بازار مربوط به شت کوین ها است زیرا شت کوین ها یا پروژه هایی هستند که بدون هدف خاصی ایجاد شده اند و یا به صورت کامل کپی شده ارز های معروف مانند بیت کوین هستند.

باید به این نکته توجه کرد که شت کوین ها موجب طمع بسیار زیادی می شوند. همین طمع زیاد، باعث از دست دادن سرمایه برای بسیاری از افراد شده است.

باید پیش از اینکه وسوسه شوید اطلاعات کافی درمورد شت کوین ها کسب کرده و احتمال ضرر را نیز در نظر بگیرید.

شت کوین ها چه ویژگی ای دارند؟

تمامی شت کوین ها، ویژگی های مشترکی دارند که با در نظر گرفتن این ویژگی ها می توانید آنها را تشخیص دهید.

ویژگی مشترک شت کوینها:

  • هنگام ورود به بازار وایت پیپر دقیقی ندارند، هدف شت کوین ها مشخص نیست
  • ارزش گذاری قیمتی شت کوین ها از اصول خاصی پیروی نمیکند.
  • تیم توسعه دهنده ی شت کوین، اغلب ناشناس هستند.
  • پروژه شت کوین ها با وعده ای بزرگ و اغراق شده ای شروع به کار می کنند.
  • این نوع پروژه ها اغلب کپی برداری شده از سایر پروژه ها هستند و ایده ی نوآورانه ای ندارند.
  • اهداف پروژه های شت کوینی مشخص نیست، زمان بندی خاصی برای انجام گام های مختلف پروژه های شت کوین وجود ندارد.
  • مجموع سرمایه گذاران پروژه شت کوین ها بسیار کم هستند ممکن است در برخی پروژه ها حتی به 1000 نفر هم نرسند.
  • نقدینگی در پروژه شت کوین ها نسبت به سایر پروژه ها کم است و گاها به 100 هزار دلار نیز نمی رسد
  • شت کوین ها، در شروع فعالیت با قیمت نزدیک به صفر آغاز می کنند.

سیف مون شت کوین محبوب و با ارزش

آیا شت کوین بخریم؟

شت کوین ها، ویژگی هایی دارند که تا به اینجا به بسیاری از این موارد اشاره کردیم. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که با اشاره به این ویژگی ها آیا شت کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

شت کوین ها همانگونه که پیش از این نیز اشاره کردیم، تغییرات قیمتی زیادی را تجربه می کنند.از جمله مزایای شت کوین ها برای سرمایه گذاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش شدید قیمت در کوتاه مدت
  2. امکان خرید ارز با تعداد زیاد
  3. امکان خرید چند ارز متنوع

این موارد برای برخی از افراد به اندازه کافی متقاعد کننده است تا سرمایه خود را به شت کوین ها بسپارند. البته بهتر است زمانی به خرید شت کوین بپردازید که از دانش خود برای انتخاب زمان مناسب برای خروج اطمینان حاصل کرده باشید.

البته در زمان سرمایه گذاری روی شت کوین ها همواره این نکته را به یاد داشته باشید که ریسک خرید شت کوین بسیار بالا است. پولی که برای این کار کنار گذاشته  میشود باید به میزانی باشد که حتی در صورت از دست دادن آن نگرانی ای نداشته باشید.

از کجا شت کوین بخریم؟

یکی از راه ها برای خرید شت کوین، خرید آن از طریق صرافی های غیرمتمرکز است. صرافی های غیرمتمزکز مانند پن کیک سواپ و یونی سواپ یکی ازعمده ترین ارائه دهندگان شت کوین های متنوع است.

اما برای خرید شت کوین در صرافی های غیرمتمرکز نیاز به خرید اتریوم و یا بایننس کوین از صرافی های داخلی دارد. از میان صرافی های داخلی برای خرید اتریوم و بیت کوین و بایننس کوین، صرافی ارز دیجیتال داماهی پی مناسب ترین انتخاب برای خرید ارز دیجیتال است.

شت کوین ها را چگونه بشناسیم؟

در واقع اگر بخواهیم به صورت کلی پاسخ دهیم در صورتی که برای هر ارز برای شما سوال پیش آمد که شت کوین است یا نه، به احتمال بسیار زیاد شت کوین است. ارز مورد نظر خود را با ویژگی هایی که درباره ی شت کوین ها گفتیم مقایسه کنید و با دقت اهداف و عملکرد ارز مورد نظر را ارزیابی کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که پروژه های خوب نیازی به تحقیقات زیاد و بزرگ نمایی ندارند. در صورتی که با تبلیغات زیاد برای یک ارز دیجیتال مواجه شده اید و یا تبلیغات ارز مورد نظر بیش از حد خوب و رویایی است به شت کوین بودن پروژه مورد نظر شک کنید.

خرید شت کوین ها آینده دارد؟

پاسخ این سوال از عهده هیچ شخصی برنمی آیند، بستگی به شت کوین انتخابی ارز مورد نظر می تواند هزار درصد سود بدهد و یا به یک باره تمام سرمایه شما را پودر کند. ارز دیجیتال شیبا که هم اکنون هم جز ارز های بسیار خوش آتیه است نوعی شت کوین است.

بیبی دوج شت کوین محبوب

بهترین شت کوین های حال حاضر کدامند؟

در میان انواع شت کوین های موجود همان گونه که پیش از این نیز اشاره نیز، پروژه هایی نیز وجود دارند که با وجود شت کوین بودن رشد خوب و منطقی ای داشته اند. از میان این شت کوین ها به 5 شت کوین برتر اشاره خواهیم کرد.

  1. magic internet money
  2. safe moon
  3. dogelon mars
  4. baby doge coin
  5. floki

مقاله مرتبط:

خرید شیبا فلوکی(Floki)+راهنمای تصویری خرید توکن شیبا فلوکی در تراست ولت

شما می توانید علاوه بر خرید ارز دیجیتال از دیگر خدمات ارائه شده توسط داماهی پی نیز استفاده کنید، این موارد شامل خرید ووچر پرفکت مانی و انجام خدمات پرداخت بین المللی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *