داماهی پی

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال 2022

استخراج ارز دیجیتال و ارز های مناسب برای استخراج
4.9/5 - (28 امتیاز)

بازار ارز دیجیتال یکی از پرسود ترین بازار های سرمایه موجود است. با توجه به سود حاصل شده در این بازار، افراد تمایل دارند تا بیشتر در این بازار مشارکت کنند و درآمد کسب کنند. اما اکثر افراد تنها یک راه برای کسب درآمد از ارز های دیجیتال می شناسند. این تنها راه کسب درآمد از بازار کریپتو کارنسی نیست.

همه ی کاربران می توانند برای کسب درآمد از استخراج رمز ارز ها نیز استفاده کنند. این راه هزینه ی اولیه ی بیشتری نسبت به خرید ارز دیجیتال دارد. همه ی افراد با هر میزان بودجه می توانند ارز دیجیتال بخرند اما برای کسب درآمد باید سرمایه ی اولیه بسیاری زیاد داشت و با آن جدید ترین تجهیزات لازم برای استخراج را خریداری کرد.

استخراج ارز دیجیتال به معنی کمک به شبکه ی بلاکچین برای تایید تراکنش ها و ایجاد یک بلاک جدید در شبکه است.

استخراج ارز دیجیتال به وسیله ی دستگاه و توسط ماینرها انجام می شود.

ماینر ها بخشی از بار معاملات را به دوش می کشند و بدون ماینرها عملا معاملات شبکه ناتمام می ماند.

ماینرها با داشتن سیستم های قدرتمند هش معاملات(کد یک پارچه ای که معامله شما را ثبت می کند) را به دست می آورند و شبکه در ازای پیدا کردن هش یک معامله به ماینر ها پاداش می دهد که آن را پاداش بلاک می نامند.

البته علاوه برا پاداش بلاک به ماینر ها کارمزد تایید تراکنش نیز تعلق می گیرد.این پاداش بسته به نوع ارز متفاوت است.

با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی بهترین رمز ارز ها برای استخراج در سال 2021 اشاره کنیم.

معیار های متفاوتی بر روی تصمیم گیری برای استخراج ارز های دیجیتال تاثیر گذار است از جمله این موارد می توان به قیمت بهای برق در آن منطقه، هزینه لازم برای تهیه دستگاه مناسب و نیز وضعیت پاداش بلاک برای استخراج، دائمی بودن یا نبودن استخراج ارز مورد نظر، پیش بینی آینده ارز و … اشاره کرد.

در ادامه این مقاله دو دسته از ارز هایی که برای استخراج پیشنهاد می شوند را بررسی می کنیم:

  1. ارزهایی که می توان انها را با استفاده از کامپیوترهای خانگی استخراج کرد.
  2. ارز هایی که از نظر اقتصادی به صرفه هستند و سودآوری زیادی دارند.

استخراج ارز های دیجیتال-فرایند ماینینگ کریپتوکارنسی

به صرفه ترین ارزها برای استخراج با کارت گرافیک و کامپیوتر خانگی

برای معرفی به صرفه ترین ارز های دیجیتال برای استخراج در ابتدا به معرفی کارت گرافیک می پردازیم، کارت گرافیک یکی از مهترین ابزار ها برای استخراج است. با ما همراه باشید تا به معرفی کامل کارت گرافیک و ویژگی های آن بپردازیم. کارت گرافیک ها یکی از مهترین عامل ها برای بازی کردن هستند، گیمر ها حتما از سیستم هایی با کارت گرافیک قدرتمند استفاده می کنند. با ما همراه باشید تا به صورت کامل به تشریح کارت گرافیک و عملکرد آن در استخراج بپردازیم.

استخراج با کارت گرافیک

کارت گرافیک چیست؟

در کارت های گرافیکی، واحد پردازش گرافیکی و یا GPU وجود دارد که مخفف عبارت Graphics Processing Unit است. GPU، مهم ترین قسمت کارت گرافیک است که وظیفه انجام محاسبات و پردازش داده ها را دارد. در واقع، جGPU هسته اصلی کارت گرافیک محسوب می‌ شود که تمام دستور العمل های مرتبط با نمایش تصویر را از پردازنده اصلی دریافت می‌ کند و پس از پردازش آن ها را روی صفحه مانیتور نمایش می دهد.

کارت گرافیک ها برای استخراج ارز های دیجیتال به این منظور معروف شدند که بازده بیشتری از دیگر روش های استخراج ارز های دیجیتال دارند. یک GPU استاندارد، مانند Radeon HD 5970، سرعت پردازشی با اجرای 3200 دستورالعمل 32 بیتی در هر ساعت را دارد که 800 برابر بیشتر از سرعت یک CPU است که تنها 4 دستورالعمل 32 بیتی را در هر ساعت اجرا می کند. این ویژگی متمایز GPU ها باعث شده است تا برای استخراج ارز های دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرند.

فرآیند استخراج به کارایی بالاتری در انجام انواع محاسبات تکراری نیاز دارد. دستگاه ماینینگ به طور مداوم سعی می کند هش های مختلف را به طور مکرر با تغییر تنها یک رقم در هر تلاش رمزگشایی کند. GPU قادر است تا امکانی فراهم کند تا محاسبات تکراری و مشابه به صورت مداوم به انجام برسد.

GPU ها از تعداد زیادی واحد منطقی حسابی (ALU) مجهز هستند که وظیفه انجام محاسبات ریاضی را بر عهده دارند. با استفاده از این ALU ها، GPU قادر به انجام محاسبات بیشتری است که منجر به بهبود خروجی برای فرآیند استخراج کریپتو می شود.

تا به اینجا با کلیاتی درباره ی GPU و امکاناتی که آن را برای انجام استخراج ارز های دیجیتال آشنا شدیم. خوب است بدانید هنگامی که ارز بیت کوین افزایش پیدا کرد ارزش آلت کوین ها نیز بیشتر شد، اگر چه استخراج بیت کوین دیگر با کامپیوتر های خانگی امکان پذیر نیست؛ اما رمز ارز هایی هستند که هنوز هم می توان آن ها در خانه استخراج کرد. رمز ارزی با این ویژگی نباید امکانات دستگاهی زیادی بطلبد. در ابتدای ظهور بیت کوین نیز استخراج آن با با لپ تاپ و دستکتاپ انجام می شد ولی پس از ورود ASIC ها به بازار که به صورت اختصاصی برای استخراج بیت کوین ایجاد شده اند دیگر استخراج بیت کوین استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر خانگی امکان پذیر نیست.

نقطه ضعف اصلی استخراج با استفاده از GPU این است که در مقایسه با ASIC انرژی زیادی مصرف می کند. علاوه بر این، نیاز به محاسبات پیچیده دارد. همچنین ممکن است لازم باشد صبر و تحمل زیادی داشته باشید زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا سرمایه اولیه خود را جبران کنید(مدت زمانی که طول می کشد تا سرمایه اولیه به شما باز گردد در این شیوه مقداری طولانی است).

asic چیست؟ آسیک مخفف عبارت Application-Specific Integrated Circuit است. این وسیله به صورت اختصاصی برای استخراج ایجاد شده است.آسیک ها نیاز به مصرف انرژی زیادی دارند و به عنوان یکی از بهترین منابع برای استخراج عمل می کنند.

با همراه باشید تا ارز هایی را معرفی کنیم که امکان استخراج آنها با استفاده از GPU و کامپیوتر های خانگی ممکن باشد.

زی کش-رمز ارز دیجیتال زی کش-استخراج زی کش

ZCash(ZEC)

این ارز در سال 2016 وارد بازار شد و یکی از پیشگامان ارز های privacy-centric است.

برای استخراج این رمز ارز باید نرم افزاری را که اجازه کنترل سخت افزار را به شما می دهد دانلود کنید.

بلاک چین زی کش را نیز دانلود کنید و تنظیمات ان را روی کیف پولتان انجام دهید.

این مرحله مقداری زمان می برد و شاید لازم باشد درایور های کارت گرافیکتان را دانلود کنید.

پاداش بلاک:2.5ZEC

اتریوم-رمز ارز اتریوم-کریپتوکارنسی

Ethereum(ETH)

با اینکه اتریوم دومین ارز بزرگ بر حسب اندازه بازار است اما هنوز هم می توان ان را با کارت گرافیک های قدرت مند و کمک GPU های مجهز انجام داد.

برای افزایش شانس استخراج باید علاوه بر تجهیز دستگاه خود به همراه دیگر ماینر ها یک استخر استخراج(minig pool) ایجاد کنید.

برای استخراج اتریوم باید مراحل زیر را انجام دهید:

دانلود بلاک چین اتریوم از وبسایت رسمی و نصب ان بر روی کیف پول.

تغییر تنظیمات کیف پول با ایجاد تغییرات اندک روی گره خودتان.

پس از استخراج می توانید با استفاده از صرافی های Binance و Bitmex و Bitfinex و BTSE آن را معامله کنید.

پاداش بلاک:2ETH

راون کوین-ارز دیجیتال راون کوین-استخراج ارز راون کوین

Ravencoin(RVN)

این رمز ارز را میتوان با کمک GPU خانگی استخراج کرد.

صرافی هایی که با این ارز کار می کنند  Binance, huobi global,OKExهستند.

پاداش بلاک:5000RVN

مونرو-رمز ارز مونرو-کریپتوکارنسی مونرو

Monero(XMR)

مونرو یکی از الت کوین هایی است که برای جلوگیری از پیشرفت ASIC ها برای استخراج طراحی شد.

به همین دلیل برای استخراج با کامپیوتر خانگی مناسب است.

پاداش بلاک:2.15XMR

دوج کوین-استخراج ارز دوج کوین-دوج کوین ماینینگ

Dogecoin(DOGE)

یکی از تفاوت های دوج کوین و بیت کوین آن است که هر سال مقداری دوج کوین به بازار اضافه می شود این درحالی است که کل حجم بیت کوین محدود است؛ همین تفاوت باعث می شود تا دوج کوین به ارز بهتری برای استخراج تبدیل شود .

پاداش بلاک:10000DOGE

استخراج گرین

grin

گرین یک ارز دیجیتال منبع باز است. یک بلاک شامل 60 گرین به طور متوسط هر دقیقه استخراج می شود. با توجه به ثابت بودن پاداش استخراج گرین، سرمایه گذاران می توانند با خیال آسوده و به دور از تورم برای سرمایه گذاری روی این استخراج این ارز دیجیتال تصمیم بگیرند. همین ویژگی گرین باعث می شود تا بلاک چین گرین، از امنیت بسیار خوبی برخوردار باشد.گرین در سال 2019 وارد بازار شده است و امکان استخراج بدون نیاز به سرمایه بزرگ را برای کاربران فراهم می کند.

برخلاف بیت کوین، گرین عرضه محدودی ندارد که آن را برای ماینرها جذاب می کند. ارزش بازار آن 66.87 میلیون دلار است، در حالی که 72.54 میلیون آن در گردش است.
فرآیندی که در Grid دنبال می‌شود اجازه نمی‌دهد اطلاعات تراکنش باقی‌مانده در شبکه در درازمدت حفظ حریم خصوصی آن را اعمال کند.

بازگشت سرمایه از زمان راه اندازی: -95.43٪
الگوریتم: اثبات کار
قیمت فعلی در می 2021: 8.70 دلار
عملکرد هش: CuckArood-29، CuckAToo-31، Cuckaroom-29
پاداش استخراج: 60 GRIN در هر بلوک

استخراج دیجی بیت

 DigiByte (DGB)

دیجی بایت مبتنی بر فناوری UTXO است و تراکنش های شبکه را با استفاده از پنج الگوریتم مستقل مختلف پردازش می کند. این فناوری از انواع گزینه‌های استخراج از جمله ASIC، GPU و CPU پشتیبانی می‌کند و به استخراج DGB اجازه می‌دهد تا بیشترین حد سودآور باشد.

این شبکه امکان استخراج SHA-256 را می دهد.میانگین توان مصرفی این سکه 2520 وات است. سود به دست آمده از دیجی بایت ممکن است بسته به قیمت بازار کریپتو متفاوت باشد.

الگوریتم: اثبات کار
تابع هش – SHA-256، Qubit، Skein، Scrypt و Groesstl
هش ریت شبکه- 98.10 PH/s
زمان بلوک – 1.15 دقیقه
پاداش استخراج – 508.47 DGB/block
قیمت فعلی 2021: 0.04234 دلار

استخراج اترنیتی

اترنیتی eternity

اترنیتی از یک ویژگی خاص برخوردار است، این ارز به طور همزمان از دو الگوریتم proof of work و proof of stake بهره می برد و می تواند کسب سود از طریق ایجاد بلاک ها و نیز تایید اعتبار تراکنش ها را ممکن کند. با توجه به این رویکرد منحصر به فرد و نیز سرعت بالای تراکنش های شبکه ی اترنیتی این ارز هم اکنون یکی از سودآورترین ارز ها برای استخراج است.

Aeternity یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج است، زیرا به ماینرها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز یا قراردادهای هوشمند را از طریق کانال‌های دولتی راه‌اندازی و اجرا کنند.

این پلتفرم خارق العاده موارد استفاده خاصی از جمله پرداخت، وام، امور مالی غیرمتمرکز، مقدار زیادی، بازی، رای دادن، سهام و هویت دارد.

استخراج این کوین معمولا با استفاده از CryptoDredge و Bminer انجام می شود که بهترین نرم افزار به حساب می آیند. با این حال، می‌توانید استخراج در NiceHash و HSPMinerAE را نیز امتحان کرد.

الگوریتم: اثبات کار
تابع هش – CuckooCycle
هش ریت شبکه – 28.48 جیپیاس
ارزش بازار – 0.1462

قیمت فعلی 2021: 0.1035 دلار

استخراج متاورس

متاورسMetaverse

Metaverse یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس (BAAS) را تقویت می کند. این یک بلاک چین منبع باز و عمومی است که هویت های دیجیتال، دارایی ها، دارایی ها و اوراکل ها را به عنوان زیرساختی برای نیازهای سازمانی و اجتماعی ارائه می کند.

الگوریتم: اثبات کار
قیمت فعلی در می 2021: 0.3856 دلار
عملکرد هش: Ethash
پاداش استخراج: 2.5 ETP در هر بلوک
استخراج بلوک – 30 ثانیه

استخراج ورتکوین

vertcoin

اگر به دنبال بهترین کوین ها برای استخراج است، می توانید Vertcoin را انتخاب کنید. این ارز دیجیتال از الگوریتم اثبات کار Lyra2RE برای تأیید تراکنش ها استفاده می کند. ورت کوین از جمله کوین هایی طبقه بندی می شود که می توان با استفاده از GPU استخراج کرد.

مقاوم بودن ورت کوین نسبت به ASIC نشان می دهد که بنیانگذاران Vertcoin تصمیم گرفتند محدودیتی برای استخراج این کوین ایجاد نکنند. این امر امکان توزیع عادلانه این ارز دیجیتال را در سراسر جهان بدون کنترل شرکت‌ها و استخرهای استخراج ASIC افزایش داد.

Vertcoin بر اساس قدرت محاسباتی شما 2 استخر به نام های شبکه 1 و شبکه 2 دارد. اگر بیش از دو کارت گرافیک دارید، شبکه 1 را انتخاب کنید. در حالی که، اگر دو یا کمتر از دو کارت گرافیک دارید، شبکه 2 را انتخاب کنید. همیشه به یاد داشته باشید، اگر شما شبکه 1 را انتخاب می کنید، این سکه از کارت های گرافیک NVIDIA و AMD پشتیبانی می کند.

الگوریتم: اثبات کار
عملکرد هش: Verthash
پاداش بلوک – 25
زمان بلوک – 2 دقیقه و 30 ثانیه
قیمت فعلی در می 2021: 1.32 دلار

 

پرسودترین ارزها برای استخراج با کارت گرفیک و کامپیوتر خانگی

اتریوم کلاسیک-استخراج اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیکetherium classic(ETC)

این رمز ارز سودآور ترین برای استخراج با توجه مقاله سایت coin warz است زیرا این ویژگی ها را دارد:

-هم می توان آن را با CPU و هم GPU استخراج کرد.

-می توان حدودا روزانه 6 دلار سود به دست اورد.

-استخراج اتریوم برای مدت زیادی ادامه پیدا میکند و محدود نیست.

پاداش بلاک:4ETC

هوریزن-رمزارز هوریزن-رمز ارز دیجیتال زن

Horizen(zen)

این رمز ارز با نام قبلی zencash در سال 2017 معرفی شد.بنیان گزاران این ارز دیجیتال Robert Viglione و Rolf Versluis بوده اند.هر دو این افراد دارای سابقه مرتبط با IT و فناوری اطلاعات هستند. این ارز خصوصیات ویژه ای دارد؛ درباره ی استخراج این ارز میتوان گفت که:

قابلیت استخراج با GPU را دارد.

تخمین زده می شود سودی روزانه 4 دلاری داشته باشد.

پاداش بلاک:3.75ZEN

زی کش-رمز ارز دیجیتال زی کش-استخراج زی کش

ZCASH(ZEC)

این آلت کوین در سال 2016 وارد بازار شد و ویژگی های زیر را دارد.

می توان ان رابا GPU استخراج کرد.

میزان سود روزانه ان 3 دلار تخمین زده شده است.

پاداش بلاک:2.5ZEC

ورج-رمز ارز ورج-ارز دیجیتال ورج

Verge(XVG)

این آلت کوین در سال 2014 معرفی شد و سابقا dogecoindark نام داشت.

می توان ان رابا GPU استخراج کرد.

میزان سود روزانه ان 3 دلار تخمین زده شده است.

پاداش بلاک:730XVG

پیرکوین-رمز ارز پیرکوین-ارز دیجیتال

Peercoin(PPC)

این رمز ارز در سال 2012 وارد بازار شد و گفته می شود سود روزانه 3دلار داشته باشد.

می توان ان را GPUاستخراج کرد.

پاداش بلاک:55.17PPC

 

در پایان این نکته حائز اهمیت است که سعی کنید  با استفاده از ماشین حساب استخراج می توانید سودآوری استخراج ارز مورد نظر را پیش بینی کنید. در این صفحه نوع برق مصرفی، کارمزد استخر استخراج و نیز نوع دستگاهی که با آن استخراج انجام می دهید را انتخاب می کنید وسود تخمینی استخراج را میزان سود مطلوب خود مقایسه کنید. درباره ی هاوینگ های ارز مورد نظر تحقیق کرده و آینده ی استخراج آن را با سود حدودی مقایسه کنید.(هاوینگ به فرایند نصف شدن میزان کارمزد استخراج ارزها گفته می شود-تنها برای برخی از ارزها هاوینگ رخ می دهد)

در نهایت توصیه می کنیم قبل از شروع به استخراج ارز های دیجیتال تمامی جوانب را سنجیده و سپس اقدام به تهیه دستگاه های مورد نیاز و استخراج ارز کنید. همچنین پیگیر اطلاعیه ها و اخبار مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال باشید تا کاری خلاف قوانین و مقررات انجام نداده باشید.

شما می توانید علاوه بر استخراج ارز دیجیتال به خرید و فروش ارز دیجیتال نیز بپدازید. این کار نیاز به امکان سنجی ندارد و شما می توانید با بررسی ارز های موجود، یکی از آنها را انتخاب کنید و آنها را نگه داری کنید.امکان خرید ارز دیجیتال از داماهی پی فراهم شده است. شما می توانید با ثبت نام و احراز هویت در کوتاه ترین زمان ممکن رمز ارز دریافت کنید. مقالات موجود در وبلاگ داماهی پی می تواند راه گشای شما برای انتخاب و خرید ارز های دیجیتال باشد.

شما می توانید علاوه بر سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال، روی دلار و یا یورو نیز سرمایه گذاری کنید. برای این کار تنها کافی است که به یک صرافی آنلاین معتبر مراجعه کنید و درخواست خرید دلار پرفکت مانی خود را ثبت کنید. همچین نحوه ی خرید ووچر پرفکت مانی به طور کامل و تصویری در وبسایت ما آمده است.همچینن پس از دریافت هر یک از دلار و یا یورو میتوایند آن را با استفاده از حساب پرفکت مانی به یکدیگر تبدیل کنید.

1 نظر در “بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال 2022

  1. همایون گفت:

    باسلام با توجه به ریزش اتریوم بهترین جیگزین جهت استخراج با ریگ کدوم رمز ارز میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *