داماهی پی

انواع روش های معاملاتی ارزهای دیجیتال

تریدینگ در بازار رمز ارزها
5/5 - (23 امتیاز)

انواع روش های معاملاتی ارز دیجیتال شامل معاملات مختلفی از جمله معاملات فوری که از آن ها به نام معاملات یا ترید اسکالپینگ، معاملات روزانه، معاملات نوسان و همین طور معاملات موقعیتی است. این روش ها برای خرید و فروش رمزارزها در حین انتظار متفاوتی که نسبت به بازار وجود دارد پیش رفته و به طبع معامله گر کمی متفاوت به بازار نگاه می کند. آنچه که در همه آن ها مشترک خواهد بود نیاز مبرم به نظارت بر بازار ، تعیین جنس معامله آن، ارائه تجزیه و تحلیل فنی و منطق منسجم است. در ادامه این مطلب از داماهی پی به هر یک از این روش های معاملات ارز دیجیتال می اندازیم.

انواع ترید در بازار ارز دیجیتال

روش های معاملاتی ارزهای دیجیتال

1. معاملات اسکالپینگ

معاملات اسکالپینگ که آن ها را تحت عنوان معاملات فوری نیز می شناسیم، شکلی از ترید رمزارزها و خرید و فروش ارز دیجیتال است که بین معامله چند دقیقه یا گاهی چند ثانیه از خرید و فروش می گذرد. هدف این نوع معامله کسب سود است حتی اگر این سود بسیار کم(در حد چند صدم درصد) باشد. این شکل از معاملات رواج زیادی در بازار تریدرها دارند و به دلیل زودبازده بودن، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. به واقع این معاملات ممکن است در عرض چند ثانیه کوتاه اتفاق بیفتند. در این شکل از معاملات از تحلیل تکنیکی و تحلیل رباتیک استفاده می شود. البته با این روش از فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، سود در اکثر موارد بسیار ناچیز است. معامله گران به خوبی می دانند چطور از حساب های وب مانی برای جا به جایی دارایی خود استفاده کنند، اما گاهی اوقات حساب های معاملاتی و پیش بینی ها درست از آب درنمی آید.

در حقیقت در صورتی که معامله گر شناخت درستی نسبت به این بازار نداشته باشید، معاملات فوری یا اسکالپینگ، می توانند فوق العاده زیان ده بوده و معادلات سود و زیان پیش بینی شده را به شکل مهلکی بر هم بریزند.

اسکالپینگ انواع متفاوتی دارد. در این نوع معامله باید استراتژی خروج بسیار قوی ای داشته باشید زیرا در صورت تاخیر در فروش ممکن است ضرر های زیادی متحمل شوید.

روش های ترید کریپتوکارنسی

2. ترید روزانه یکی از روش های معاملاتی ارزهای دیجیتال

در الگوی معاملات روزانه، معامله گری که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کند، فقط دارایی های ارز دیجیتال خود را برای یک روز نگه می دارد و پس از آن معمولا بدون فوت وقت آنها را می فروشد. این الگو برای آن دسته از معامله گرانی که مایل به تحمل ریسک نیستند یا به هر دلیل به بازگشت سرمایه خود در زمان کوتاه نیاز دارند، معنا خواهد داشت. در غیر این صورت نمی توان ترید روزانه را به شکلی مناسب معنا کرد و تنها ریسک زیان دهی آن قابل توجه خواهد بود. سودآوری معاملات روزانه به تجزیه و تحلیل مناسب در زمان ورود و خروج به معنای خرید و فروش، در این بازار نیاز دارد. البته، همیشه و به شکلی قابل انتظار اندازه برد به تناسب نمی تواند آنقدر زیاد باشد. معامله‌گران روزانه به‌طور مرتب بازار را مشاهده می‌کنند و موقعیت‌های خود را بیش از یک روز باز نمی‌گذارند.

انواع معاملات رمز ارز ها

3. معاملات نوسانی

معاملات نوسانی همانطور که از نام آن پیداست براساس نوسان شکل می گیرد. و این نوسان گیری باید حتما مبتنی بر دانش و اطلاعات کامل در خصوص این بازار باشد. در غیر این صورت با شناخت نادرست نوسانات، احتمال آن که نوسان گیر درست در زمان اشتباه نسبت به فروش و خروج از دارایی خود اقدام کرده و به دو شکل یا سود آتی را از دست داده یا زیان دهی را تجربه کند، وجود خواهد داشت. در این نوع معاملات، معامله گر باید محل ورود مناسب را شناسایی کرده و ارز دیجیتال را با قیمت پایین خریداری کند. پس از آن، شما معمولاً انتظار می رود که در کمتر از 2 ماه جهش قیمت داشته باشید و همزمان از آن خارج شوید. برای انجام این تجارت بی ثبات، فکر، تحلیل و دانش کافی در بازار لازم است. تاجر باید جهت گیری بازار را به درستی شناسایی کند و مرتباً وضعیت آن را رصد و پیگیری کند. بی توجهی به این شکل از معاملات ارزهای دیجیتال منجر به از دست دادن سودآوری می شود.

به این نکته توجه داشته باشید: ورود و خروج (خرید و فروش) از یک مدل معاملات نوسانی می تواند به صورت کاملا یک باره یا به تدریج و رفته رفته در چندین گام مجزا انجام شود. این بدان معنا خواهد بود که معامله گر می تواند به صورت موازی یک خرید انجام دهد یا در چند مرحله این کار را پیش ببرد. فروش هم به همین شکل خواهد بود. خرید و فروش افزایشی مزایای خود را دارد و غالباً در کنترل توقف ضرر و افزایش سودآوری بسیار قابل توجه خواهد بود.

معامله‌گران نوسان‌گیر معمولاً موقعیت خود را بسته به جزئیات هر معامله برای چند روز تا چند هفته حفظ می‌کنند.داشتن استراتژی خروج بسیار با اهمیت است. تریدر های بازار های نوسانی باید به روانشناسی فروش مسلط باشند و آن را در تمام معاملات خود رعایت کنند.

روش های معاملاتی ارزهای دیجیتال

4. موقعیت تجارت از بهترین روش های معاملاتی ارزهای دیجیتال

موقعیت یابی معاملات حرفه ای ترین راه تجارت است و معامله گر باید دانش کاملی از ارزهای دیجیتال داشته باشد. معامله گری که می خواهد از مدل معاملات موقعیت یابی در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کند، ابتدا باید تجزیه و تحلیل فنی و اساسی را بداند و اصول آن را به درستی و طبق آنالیزهای از پیش تعریف شده پیش برده و روی آن کار کند. به طور معمول، فاصله زمانی شکل گرفته میان خرید و فروش در مشاغل موقعیت یابی بین یک فصل تا یک سال است. در این مدل معاملاتی، معامله گر زمان طلایی مناسب برای خرید را پیدا می کند و هم اکنون حجم خرید خود را به یک قطعه یا یک مرحله تبدیل می کند.

کلام آخر

معامله گر باید باید ابزارهای مختلفی مانند بازارگرایی، اخبار و حاشیه ها، تجزیه و تحلیل فنی و بنیادی، نوسانات ذاتی ارز دیجیتال و غیره را در نظر بگیرید و عصر طلایی فروش را پیدا کنید. معامله گران معمولاً برای فروش دارایی های ارز دیجیتال خود تنها در چند مرحله از یک مدل خروج تدریجی استفاده می کنند. این بدان معناست که شما به عنوان یک معامله گر هنگامی که به عنوان یک معامله گر ارز دیجیتال X دارید، یک سنگ قدم در فروش دارید. بار اول یک سوم، دفعه سوم و سوم در آخر بفروشید. به این ترتیب، در بیشتر موارد، احتمال از دست دادن آن بسیار کمتر است. همواره روی مهارت های خود در فروش کار کنید و با آگاهی ترید کنید تا بتوانید سود خوبی را در بازار های ارز دیجیتال کسب کنید.

انواع معاملات رمز ارزها

همانگونه که می دانید شما برای ترید ارز های دیجیتال می بایست از خدمات صرافی های آنلاین ارز دیجیتال بهره ببرید. داماهی پی یکی از صرافی هایی است که خدمات مربوط به خرید ارز دیجیتال را به انجام می رساند. داماهی پی بیش از 30 نوع کریپتوکارنسی را به مشتریان عرضه می کند. تنها با یک بار ثبت نام در وبسایت داماهی پی می توانید از تمامی خدمات ارائه شده توسط این صرافی بهره مند شوید. ثبت سفارش در این صرافی در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رسد. خدمات داماهی پی به ارز دیجیتال منحصر نیست و خرید ووچر پرفکت مانی را نیز دربرمی گیرد. ووچر پرفکت مانی نوعی کارت شارژ برای انجام خدمات پرداخت بین المللی است که کاربران با استفاده از آن می توانند به انجام واریز و برداشت در سراسر جهان بپردازند. حتی افرادی که به انجام کارهای فریلنسری در وبسایت های خارجی مشغول هستند با استفاده از خدمات پرفکت مانی می توانند درآمد خود را به ریال تبدیل کنند. از دیگر خدمات پرفکت مانی می توان اعطا وام به کاربران را خاطر نشان کرد. این خدمت برای تمامی کاربرانی که از وبسایت پرفکت مانی استفاده می کنند فراهم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *