داماهی پی

تفاوت های تتر و اتریوم چیست؟مقایسه تتر و اتریوم

اتریوم و اتر چه تفاوتی دارند؟
5/5 - (21 امتیاز)

تتر پر معامله ترین ارز دیجیتال موجود است در حالی که اتریوم بعد از بیت کوین با ارزش ترین ارز دیجیتال موجود است در ادامه این مقاله به توضیح تفاوت تتر و اتریوم و تشابه این دو ارز می پردازیم. هر دو این ارزها از ارز های مهم هستند و حجم معاملاتی آنها بیشتر از سایر ارز ها است.

با ما همراه باشید تا به توضیح ماهیت و اهداف و ویژگی های این دو رمز ارز مشهور بپردازیم.

تتر چیست؟

تفاوت اتریوم و تتر

 

 

تتر یک ارز پایدار با پشتوانه ی دلار است.ایده اولیه تتر در سال 2012 مطرح شد البته نام ان در ابتدا realcoin بود که در سال 2015 به تتر تغییر نام داد. تتر اولین بار در سال 2014 وارد بازار معاملات شد.

تتر پشتوانه ای دلاری دارد یعنی گفته می شود به ازای هر تتر یک دلار توسط شرکت حامی تترtether limited در بانک ها نگه داری شود.

نوسان روزانه در بازار رمز ارز ها زیاد است و اگر بخواهیم از ارزی استفاده کنیم که قیمت ان ثانیه ای تغییر می کند ممکن است در کوتاه مدت ضرر کنیم گاه افراد تمایل دارند پول خود را به صورت ارز دیجیتال ذخیره کنند اما نمی خواهند ریسک کنند که ارزش پولشان کاهش پیدا کند برای این افراد تتر گزینه ی مناسبی است. تتر استیبل کوین یا ارز پایدار معادل قیمت یک دلار امریکا ست.

 

شرکت تتر توانسته است قیمت هر واحد تتر را برای طولانی مدت به ازای هر واحد یک دلار نگه دارد.

تعداد تتر موجود در بازار بر خلاف بیت کوین ثابت نیست و به تعداد لازم در طول زمان ایجاد می شود.

همچنین امکان استخراج تتر با استفاده از ماینر ها وجود ندارد و تنها شرکت حامی تتر دست به استخراج تتر می زند.

تتر هم اکنون بر بستر دو شبکه ی پر طرفدار اتریوم و ترون معامله می شود. پیشتر تتر بر بستر بیت کوین نیز معامله می شد که به دلیل هزینه های بالای آن منسوخ شده است.

اتریوم چیست؟

اتریوم نسل دوم ارز های دیجیتال است و با هدف هوشمند سازی فرایند ها و ایجاد برنامه های غیرمتمرکز و خودکار در سال 2015 توسط ویتالیک بوترین ایجاد شد. البته ایده ایجاد آن از 2 سال قبل معرفی شده بود.

در واقع اتریوم این امکان را به وجود اورده که هر فردی در بستر آن قادر باشد برنامه غیر متمرکز خود را توسعه دهد. پیش از اتریوم توسعه دهندگان برای ساخت ارز دیجیتال خود از ابتدا مجبور به کد نویسی یک بلاک چین جداگانه بودند اما با ظهور اتریوم هر فرد بدون نیاز به ایجاد بلاک چین جدید می تواند ارز دیجیتال مستقل یا توکن بسازد.

اتریوم همچنین دومین ارز از نظر ارزش بازار بعد از بیت کوین است که ماه گذشته تا ارزش هر واحد 4000 دلار نیز رسید.

اتریوم و تتر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

 

اتریوم کلاسیک و اتریوم

همانطور که قبلا اشاره شده است اتریوم در سال 2015 وارد بازار شد و تا سال 2016 معاملات آن به خوبی پیش می رفت تا این که در ژوییه 2016 یک هکر توانست با پیدا کردن اشکال در کدهای اتریوم 3.6 میلیون واحد اتریوم به سرقت ببرد در ادامه یک به روز رسانی گسترده  در کد های اتریوم به وجود امد و نسخه ی قبلی اتریوم کلاسیک و نسخه ی جدید اتریوم نامیده شد. اتریوم کلاسیک تقریبا پروژه ای رها شده است و اختلاف قیمت آن با اتریوم بسیار بسیار زیاد است و در لحظه ی نگارش این مقاله اتریوم کلاسیک 63 دلار معامله می شود.

خلاصه ی مقایسه ی تفاوت تتر و اتریوم

تتر اتریوم
مخترع Bitfinex)tether limitedشرکت) ویتالیک بوترین
تاریخ معرفی 2012 2013
هدف ایجاد رمز ارز با ثبات تمرکززدایی
محدودیت عرضه ندارد ندارد
پروتکل اجماع اثبات انجام کار اثبات انجام کار
سخت افزار استخراج کارت گرافیک
شفافیت بلاکچین دارد
زمان بلاک 2تا 40 دقیقه بسته به نوع شبکه 14ثانیه
نماد ارز USDT ETH
رتبه در بازار 3 2

 

تشابه های اتریوم و تتر

  • هم اتریوم وهم تتر ارز دیجیتال هستند و در بازار ارز های دیجیتال خرید و فروش می شوند.
  • هر دو جز 5 ارز برتر بازار ارز های دیجتال هستند.
  • خرید ارز دیجیتال اتریوم و تتر در ایران به وسیله ی صرافی های انلاین ارز دیجیتال به سهولت امکان پذیر است.

تفاوت های اتریوم وتتر

  • هدف بنیادی شکل گیری اتریوم و تتر با یکدیگر متفاوت است.
  • تتر برای ثبات قیمتی اش مورد استقبال قرار می گیرد در حالی که از اتریوم برای سرمایه گذاری استفاده می شود و نوسان قیمتی جز محاسن آن محسوب می شود و این یکی از مهم ترین تفاوت تتر و اتریوم است.  قیمت اتریوم در لحظه ی نگارش این مقاله 2788 دلار است در حالی که قیمت تتر به صورت ثابت 1 دلار است.
  • تتر بر بستر 3 شبکه ی مختلف مورد معامله قرار می گیرد (تتر ERC20-TRC20و OMNI) این در حالی است که دو نوع اتریوم وجود دارد. در مقاله هر آنچه باید درباره ی تتر بدانیم به توضیح مزایا و معایب هر یک از این سه شبکه ی تتر پرداخته شده است.

در این مقاله سعی کردیم تفاوت ها و شباهت های تتر و اتریوم را به صورت کامل توضیح دهیم. تتر و اتریوم دو نوع ارز دیجیتال هستند اما کاربرد آنها در دنیای ارز های دیجیتال نیز با یکدیگر بسیار متفاوت است. یکی از ویژگی هایی که ارز های دیجیتال را از سایز ارز ها جدا میکند تنوع در نوع و ماهیت ارز های موجود است.

تنوعی که در کمتر بازار مالی ای قابل مشاهده است. حال که با تتر اشنا شدیم خوب است بدانیم که معادل تتر در دنیای واقعی دلار است. اما اینجا به جای پیشنهاد دلار کاغذی میخواهیم شما را با نوعی دلار در فضای مجازی آشنا کنیم که امکان استفاده از خدمات آنلاین را برای همه، فارغ از ملیت فراهم کرده است. این سیستم پرفکت مانی نامیده می‌شود. خدمات مربوط به شارژ حساب پرفکت مانی توسط صرافی های آنلاین امکان پذیر است. شما می‌توانید برای خرید دلار پرفکت مانی ارزان به پنل کاربری خود در وبسایت صرافی مراجعه کنید. با حساب پرفکت مانی می‌توان به سرمایه گذاری روی دلار نیز پرداخت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *