داماهی پی

خطرات و عواقب شدید اجاره دادن حساب صرافی ارز دیجیتال

کلاهبرداری با اجاره حساب صرافی/بانکی
4.8/5 - (24 امتیاز)

دسترسی بیشتر افراد به اینترنت و گسترش فعالیت های اینترنتی، کلاهبرداران را مشتاق این تکنولوژی جدید کرده است. از این رو افراد نیاز دارند تا با مخاطرات استفاده از آن آشنا شوند.

یکی از روش‌های کلاهبرداری که اخیرا قربانیان بسیار زیادی به خود می‌گیرد اجاره دادن حساب صرافی ارز دیجیتال می‌باشد که در آن افراد با ساخت حساب در یک صرافی ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال برای افراد دیگر که اغلب ناشناس هستند خود را در معرض زیان‌ شدید و برگشت ناپذیری قرار می‌دهند که جبران آن ممکن است سال‌ها زندگی فرد را مختل کند.

ما در صرافی داماهی پی به دلیل مسئولیت و وظیفه اجتماعی خود وظیفه خود دانسته‌ایم که در راستای جلوگیری از به دام افتادن هموطنان عزیزمان تمام تلاش خود را برای ریشه کن کردن این نوع فریب و کلاهبرداری انجام دهیم و در راستای جلوگیری از به دام افتادن کاربران و سایر افراد به هر طریق ممکن این آگاهی و علم را به کاربران و سایر افراد منتقل کنیم چراکه تمامی کلاهبرداری ها صرفا از طریق کم اطلاعی و نا آگاهی افراد صورت می‌گیرد.

برای پی بردن به این مفهوم که این نوع از کلاهبرداری به چه صورت و با چه فلسفه‌ای انجام می‌گیرد ابتدا نکته زیر را در نظر داشته باشید:

  • ارزهای دیجیتال غیر قابل ردیابی هستند.

در نتیجه ارزهای دیجتال فرصتی را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهد که پول‌هایی را که از کلاهبرداری و دزدی به دست آورده‌اند را در فضای غیر قابل ردیابی به پول سالم تبدیل کرده و استفاده کنند که اصطلاحا به این فرآیند پولشویی گفته می‌شود.

برای شرح ساز و کار این نوع کلاهبرداری اجازه بدهید که از ابتدای زنجیره این فرآیند شروع کنیم.

نقطه سرآغاز این فرآیند فیشینگ است.

فیشینگ به زبان ساده یعنی سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد و در نتیجه آن سرقت پول از حساب بانکی آن ها با استفاده از آن اطلاعات که شرح روش های آن و راه های مقابله با آن در مقاله زیر آمده است.

————————–

فیشینگ به زبان ساده

————————-

خب اکنون فرض کنید فرد کلاهبردار با انجام عمل فیشینگ اطلاعات حساب یک نفر را به دست آورده است. اکنون تنها کاری که باید انجام دهد خارج کردن پول از حساب فرد مذکور و در اختیار گرفتن آن می‌باشد اما توجه کنید که خارج کردن آن پول به این سادگی نیست چرا که فرد کلاهبردار با انتقال آن به حساب خود در واقع خود را در معرض دید قرار می‌دهد و از آنجا که مقصد پول در سیستم بانکی مشخص است در نتیجه به محض شکایت فرد زیان‌دیده باید پاسخگوی این سرقت در مراجع قضایی باشد. در نتیجه این روش انتقال را انتخاب نمی‌کند و به سراغ ارز های دیجیتال می‌رود.

اما خرید ارز دیجیتال نیز مشکلاتی را برای فرد سارق دارد چراکه تمام صرافی های معتبر برای خرید ارز دیجیتال از تمام کاربران خود مدارک هویتی دریافت می‌کنند و فرد سارق برای انتقال پول به حساب صرافی و خرید ارز دیجیتال نیازمند ارسال مدارک هویتی می‌باشد که در نتیجه مجددا با مشخص بودن هویت فرد سارق به محض اقدام فرد زیان‌دیده، فورا فرد سارق دستگیر می‌شود.

در نهایت تنها روشی که برای این کلاهبرداران باقی می‌ماند استفاده از هویت افراد ناآگاه به واسطه تطمیع آنها با وعده و وعید های پر زرق و برق می‌باشد.

در این روش کلاهبردار به وسیله بهانه ها و ظواهری که در ادامه گفته می‌شود یک فرد کم اطلاع را پیدا می‌کنند و با وعده سود بالا آنها را به ثبت نام در یک صرافی ارزدیجیتال وادار می‌کنند.

در ادامه پول سرقتی را به حساب فرد ناآگاه انتقال داده و از وی می‌خواهند که ارز دیجیتال خرید کرده و به کیف پول دیجیتالی آنها انتقال دهد که با این کار فرد سارق توانسته است بدون اینکه ردی از خود بر جای بگذارد پول سرقتی را در اختیار بگیرد.

با اقدام قضایی فرد زیادن‌دیده (فردی که از حساب آن دزدی شده است) مراجع قضایی فرد ناآگاه را مسئول این سرقت می‌داند چراکه پول دزدیده شده به حساب وی منتقل شده است.

اکنون فرد ناآگاه به عنوان مجرم مجبور است تمام پول دزدیده شده از فرد اول را به او بازگرداند و علاوه بر آن سابقه کیفری را در پرونده خود داشته باشند که جبران آن در اکثر مواقع غیر قابل جبران می‌باشد.

 

خطرات اجاره دادن حساب صرافی آنلاین

 

 

روش‌هایی که با استفاده از آنها افراد بی اطلاع و نا آگاه را جذب کرده و از آنها سو استفاده می‌کنند:

 

  • آگهی های استخدام در فضای مجازی و کانال های تلگرامی با حقوق بالا و تحریک کننده
  • آگهی در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی مبنی بر ترید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با سود چندین میلیونی هفتگی

در این روش ها کلاهبردار از طریق آگهی در فضای مجازی مدعی می‌شود که شرکتی معتبر در زمینه سرمایه گذاری و معامله گری ارزهای دیجیتال است و به دلیل وجود محدودیت در انتقال و یا خرید و یا برای از بین بردن کارمزدهای انتقال نیاز دارند تا خرید و نقل و انتقالات را توسط کارمندی که استخدام می‌کنند انجام دهند.

در ادامه کارمند موظف می‌شود در یک صرافی که فرد کلاهبردار مشخص می‌کند (معمولا صرافی‌هایی را انتخاب می‌کنند که فرآیند احراز هویت و قوانین و مقررات آسان‌تری را دارند.) ثبت نام کرده و اطلاعات حساب صرافی را به آنها بدهد.

در ادامه به راحتی پول های دزدیده شده را به حساب فرد ناآگاه منتقل کرده و با استفاده از حساب صرافی آن فرد اقدام به خرید ارز دیجیتال می‌کند و پس از خرید ارزهای خریداری شده را به کیف پول ارز دیجیتال خود منتقل می‌کند. و یا اینکه پس از انتقال پول به حساب فرد ناآگاه از وی درخواست می‌شود در صرافی اقدام به خرید ارز دیجیتال نماید (چراکه برای خرید با کارت بانکی فرد ناآگاه نیاز به رمز دوم وی دارند پس فرد کلاهبردار مجبور است در صورت در دسترس نبودن فرد ناآگاه این کار را به خود وی واگذار نماید.)

در روز بعد فردی که پول از حساب آن کم شده به مراجع قضایی شکایت کرده و پس از بررسی تنها پای فرد ناآگاه در این میان گیر است. چرا که پول به حساب وی منتقل شده و او این خرید را در صرافی انجام داده.

اکنون این فرد قربانی با مراجعه به آن فرد و شرکت استخدام کننده (کلاهبردار) متوجه می‌شود که از تمامی راه های ارتباطی که تمامی آن ها صرفا یک آی دی تلگرام و یک کانال تلگرامی بوده بلاک شده است و هیچ ارتباطی با شرکت مذکور ندارد و در نتیجه مجبور می‌شود تمام خسارت های فرد مسروق را به تنهایی باز پس دهد.

نمونه ای از یک آگهی کلاهبرداری که در فضای مجازی به خصوص تلگرام جهت جذب افراد ناآگاه استفاده شده است: (نکات داخل پرانتز برای شفاف شدن بیشتر اضافه شده است)

 

با سلام و خسته نباشي
كار ما خريد فروش ارز ديجتال هستش
و بالاي ٣٠نفر براي كار ميخوايم با در امد ٥الي ٧ مليون تومان در ماه (وعده سود بالا و به طمع انداختن افراد ناآگاه)
شما براي ما خريد ارز ميكنين در دقيقه مناسبي كه ميگيم (لحظه‌ای که به اطلاعات کارت قربانی دیگری دسترسی پیدا کرده‌اند و نیاز دارند تا حساب فرد مورد نظر را خالی کنند)
🔴🔵هزينه خريد ارز خودمون بهتون ميديم🔴🔵 (پول دزدی)
هيچ هزينه اي براي شما ندارد✔️ (بعدا مشخص می‌شود که چه خسارت و هزینه گزافی برای شما دارد)
سوال چرا خودتون اين كار نمي كنين!؟ شما وقتي خودتون داخل صرافي ارز احراز بشيد مي فهميد كه ها فرد سقف خريد داره شما براي ما خريد ميكنين و پورسانت كارتو داري ميگيري اوكي!؟👁‍🗨 (سقف خرید در صرافی ها جهت جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری ها در نظر گرفته شده است)
خب شرايط اين كار داشتن مداركه
كه مدارك اين كار
مدارك مورد نياز:
كارت ملي يا شناسنامه
كارت بانكي فقط و فقط بانك ملت یا تجارت
تلفن ثابت✅ (با ثبت تلفن ثابت سقف خرید در صرافی افزایش پیدا می‌کند و فرد کلاهبردار قادر است پول دزدی بیشتری به ارز دیجیتال تبدیل کند.)
تلفن همراه
سن ١٨ سال🔛™️
توضيحات:
تلفن ثابت بايد حتمي داشته باشيد نداشتيد مال يك اشنا رو بديد.
٢ساعت در روز كار ميكنين. (وعده کار راحت با سود بالا)
كار قانوني هستش.
اگر مايل به ثبت نام هستيد بگيم سايت بدم ثبت نام واحراز هويت كنين
هرکی بانک گردشگری داره اطلاع بده بهم حتما

 

سخن پایانی

در انتها باز هم اشاره می کنیم، به تمامی نکات امنیتی توجه کنید. کارهایی که امنیت حساب شما را به خطر می اندازد انجام ندهید. به افرادی که نمی شناسید اعتماد نکنید، اطلاعات هویتی و حساب های خود را به افراد ناشناس ندهید. همانطور که در شروع افتتاح حساب در وبسایت صرافی متعهد شده اید تمام مسئولیت تراکنش های حسابتان درصرافی به عهده خودتان است با هوشیاری در دام کلاهبرداران نیفتید. مطمئن باشید هیچ راه آسانی برای پولدار شدن یک شبه وجود ندارد به جز جرم و بزه، گول وعده های دروغین را نخورید.

همانگونه که می دانید یکی از خدمات ارائه شده توسط داماهی پی، خرید و فروش انواع ارز های دیجیتال است. داماهی از بیش از 30 نوع رمز ارز پشتیبانی می کند.

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال از داماهی پی

همچنین شما می توانید از دیگر خدمات داماهی که مربوط به وب مانی و انواع ووچر ها است استفاده کنید. وب مانی یک سیستم پرداخت آنلاین بین المللی با سابقه طولانی است. هزاران نفر روزانه از خدمات وب مانی استفاده می کنند. شما می توانید برای شارژ وب مانی خود از خدمات داماهی پی استفاده کنید.

از دیگر انواع ووچر که در داماهی پی مورد معامله قرار می گیرد می توان ووچر پرفکت مانی را نام برد.ووچر پرفکت مانی یکی از کاربردی ترین انواع ووچر آنلاین است. افرادی که در وبسایت پرفکت مانی ثبت نام می کنند، هر زمان که بخواهند قادر خواهند بود تا ووچر ایجاد کنند. مبلغ ووچر به دلخواه افراد انتخاب می شود و تاریخ انقضا ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *