داماهی پی

نحوه خرید انواع توکن و ارز دیجیتال در تراست ولت

اضافه کردن توکن جدید به تراست ولت
4.7/5 - (28 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم تا راهنمای مرحله به مرحله خرید توکن در تراست ولت را شرح دهیم با ما همراه باشید تا تمام آنچه درباره ی اضافه کردن توکن جدید در تراست ولت باید بدانید را با شما در میان بگذاریم.

تراست ولت یکی از انواع کیف پول بسیار رایج است. این کیف پول بسیار ایمن است و تعداد زیادی از توکن ها را پشتیبانی می کند. امکانات بسیار زیاد تراست ولت باعث شده است تا افراد زیادی از به استفاده از این کیف پول رو بیاورند.

افزودن توکن به تراست ولت

توکن چیست؟

برای اینکه راهنمای خرید توکن در تراست ولت را بدانیم در ابتدا بهتر است بدانیم به چه چیزی توکن می گویند.به صورت خلاصه توکن به هر دارایی گفته می شود که قابلیت انتقال و مبادله بین افراد را دارد.

توکن ها روی بستر بلاک چین ایجاد می شوند. توکن ها نیازی به بلاک چین اختصاصی ندارند، این ویژگی باعث می شود تا تعداد توکن ها بسیار بیشتر از کوین ها باشد. توکن ها براساس خصوصیات که برایشان تعریف می شود دسته بندی  می شوند. توکن های کاربرد های زیادی دارند و به دلیل سهولت استفاده برای موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه بلاک چین اتریوم میزبان اکثر توکن ها است.

از میان شبکه هایی که توکن ها روی آنها قرار دارند، می توان شبکه ی اتریوم و بایننس اسمارت چین را نام برد.اکثر توکن ها تنها از همین دو شبکه استفاده می کنند.

در اکثر مواقع توکن ها در صرافی های غیر متمرکز dapps خرید و فروش می شوند.در تراست ولت انواع صرافی غیر متمرکز وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان یونی سواپ و پن کیک سواپ را نام برد.شما با استفاده از این دو صرافی غیر متمرکز می توانید اکثر توکن ها را خریداری کنید.

برخی توکن ها آنقدر کاربردی هستند که در کیف پول اصلی تراست ولت نیز قابل یافت می شوند برای اضافه کردن این توکن ها به اکانت تراست ولت خود مطابق آموزش زیر عمل کنید:

نحوه اضافه کردن توکن در تراست ولت

برای اضافه کردن انواع توکن در تراست ولت مراحل زیر را انجام دهید.

اضافه کردن ارز به تراست ولت

در منوی باز شده نام توکن مورد نظرتان را سرچ کنید. در این مورد توکن usdt-trc20 را جستجو می کنیم.

افزودن توکن تتر در تراست ولت

دکمه مقابل آن را روشن کنید و به صفحه ی قبلی بازگردید.

مشاهده توکن تتر trc20 در تراست ولت

همانگونه که مشاهده می کنید توکن تتر trc20 به اکانت تراست ولت شما اضافه شده است.

شما با این شیوه می توانید توکن ها را به کیف پول تراست ولت خودتان اضافه کنید.

در صورتی که میخواهید توکن های موجود در صرافی های غیر متمرکز را خریداری کنید و یا حتی برای شما این سوال پیش آمده است که صرافی متمرکز با صرافی غیر متمرکز چه تفاوتی دارد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تفاوت صرافی های متمرکز و صرافی های غیر متمرکز

در صرافی های متمرکز شما کوین یا توکن مورد نظرتان را به کیف پول صرافی انتقال می دهید و برای دریافت توکن دیگر در لیست قرار میگیرید فرد دیگری نیز توکن یا کوین مورد نظر خود را به صرافی می دهد و در لیست قرار می گیرد.در این موقعیت صرافی از کیف پول خودش توکن مورد نظر شما را به شما و توکن مورد نظر شخص دیگر را به کیف پول او منتقل می کند. در صرافی های غیر متمرکز دو طرف به صورت مستقیم توکن هایشان را به یکدیگر مبادله می کنند و در این روش توکن ها به کیف پول صرافی انتقال نمی یابد.

از بین صرافی های متمرکز می توان بایننس و هوبی گلوبال و کوینکس را نام برد. برای صرافی های غیر متمرکز می توان یونی سواپ و پنکیک سواپ را نام برد.

 

صرافی پن کیک سواپ:

پن کیک سواپ در سال گذشته میلادی برای رقابت با یونی سواپ و دیگر صرافی های غیر متمرکز وارد بازار شد.پنکیک سواپ برخلاف یونی سواپ از شبکه ی هوشمند بایننس استفاده می کند.توکن اصلی این صرافی cake نامیده می شود و برای خرید در شبکه ی بایننس بهتر است از بایننس اسمارت چین استفاده کنید(توکن هایBEP-20) برای اضافه کردن یک توکن به صرافی پنکیک سواپ می بایست شما آدرس این توکن را در صرافی وارد کنید . یکی از روش های برداشتن آدرس توکن در شبکه ی بایننس استفاده از وبسایت Bscscan است.

معرفی وبسایت bscscan

این وبسایت به نشانی www.bscscan.com  اطلاعات جامعی درباره انواع توکن ها می دهد. شما می توانید با استفاده از امکانات این وبسایت آدرس توکن را برداشته (اطلاعات دیگری مانند تعداد دارندگان توکن و نیز تعداد کل توکن ها در این وبسایت مشخص شده است)یا وضعیت تراکنش های خودتان را بررسی کنید.

هنگامی که تراکنشتان در پن کیک سواپ به انجام رسید برای بررسی بیشتر و اطمینان از انجام کامل تراکنش شناسه ی تراکنش را برداشته و وضعیت آن را در وبسایت bscscan چک کنید.

 

از دیگر امکانات وبسایت bscscan رهگیری تراکنش ها پس از انجام است.

این اطلاعات شامل هش تراکنش، زمان انجام تراکنش، وضعیت انجام تراکنش تعداد بلوک ها، گیرنده و فرستنده و تعداد کارمزد انجام تراکنش و … می باشد.در شکل زیر پیگیری یک تراکنش در وبسایت bscscan را نشان می دهد.

یک نمونه از پیگیری تراکنش در بی سی اسکن

نحوه اضافه کردن توکن جدید در پنکیک سواپ

برای اضافه کردن یک توکن در صرافی غیر متمرکز پنیکیک سواپ باید ابتدا نام توکن مورد نظرتان را در وبسایت bscscan وارد کنید. سپس در لیست نام توکن مورد نظر

(در اینجا بیبی شیبا اینو)را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.در اینجا نام baby shiba را جستجو کرده و روی گزینه موردنظرمان که baby shiba inu است کلیک می کنیم.

سپس آدرس مقابل عبارت contract آدرس توکن را بردارید.

وارد تراست ولت شوید و به قسمت dapp بروید.

قسمت dapp در تراست ولت

مطابق شکل بالا روی pancake swap کلیک کنید و در وبسایت پن کیک سواپ در قسمت exchange و قسمت toرفته و روی select a currency کلیک می کنید.

رفتن به قسمت Exchange در تراست ولت

 

در مرحله بعدی، عبارت مقابل کانترکت را که در تصاویر ابتدایی کپی کرده بودیم در این قسمت پیست می کنیم و روی گزینه ی import کلیک می کنیم.

اضافه کردن ادرس توکن به پن کیک سواپ

سپس در مرحله بعد موافقت خود با اضافه شدن این توکن به پنکیک سواپ را اعلام می کنیم.

موافقت با اضافه کردن توکن بهpancakeswap

در مرحله بعدی توکن بی بی شیبا اینو اضافه شده است و شما می توانید آن را با استفاده از binance smart chain خریداری کنید.

خرید بی بی شیبا اینو در تراست ولت

با استفاده از این شیوه می توان تمامی توکن هایی که از شبکه ی BEP-20 استفاده می کنند را خریداری کنید.برای اینکار تنها به جای عبارت baby shiba inu نام توکن موردنظرتان را وارد کنید و مطابق توضیحات پیش بروید.

برای خرید ارز بیبی شیبا اینو باید binance smart chain داشته باشید. شما می توانید برای تهیه بایننس اسمارت چین از تبدیل بایننس کوین به بایننس اسمارت چین استفاده کنید.

راهنمای تصویری تبدیل BNB به BNB smart chain

برای تبدیل BNB به BNB smart chain به قسمت BNB در تراست ولت مراجعه کنید و در قسمت more گزینه ی swap to smart chain را انتخاب کنید.راهنمای تصویری در تصویر زیر قابل مشاهده است.

با قیمت مناسب از داماهی پی

تبدیل bnb به bnb smartchain

در مرحله بعد مقدار از BNB برای تبدیل به bnb smart chain را انتخاب کنید و گزینه ی swap را بزنید.

تایید تبدیل بایننس به بایننس اسمارت چین

در مرحله ی بعد روی گزینه ی send کلید کنید تا تراکنش شما به صورت کلی انجام شود.

تایید تبدیل bnbبه bnb smart chain

پس از این مرحله تمام BNB شما به BNB smartchain تبدیل خواهد شد.

صرافی یونی سواپ

یونی سواپ یک صرافی غیر متمرکز است. (پس از دفتر سفارش گذاریorder book استفاده نمی کند.به جای آن از یک استخر نقدینگی استفاده می کند) در این شیوه همان گونه که گفته شد هیچ واسطه ای وجود ندارد.

شما در این صرافی نیاز دارید تا با استفاده از اتریوم هر توکن موجود در این شبکه را خریداری کنید.توکن مورد نیاز برای این انتقال، توکن ERC-20 است. برای برداشتن اطلاعات مربوط به توکن های شبکه ی اتریوم از وبسایت اتراسکن استفاده می کنیم.وبسایت اتراسکن اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

معرفی وبسایت etherscan

اتر اسکن به نشانی www.etherscan.io وبسایتی است که تمامی اطلاعات مربوط به شبکه ی اتریوم و توکن های آن را در اختیاران مخاطبان قرار می دهد شما می توانید با استفاده از این وبسایت تراکنش های خود را ردیابی کنید و یا آدرس هر توکن دلخواه را بردارید. این وبسایت مرجع بسیار مناسبی برای رهگیری تراکنشها و تمامی موارد مربوط به بلاک چین اتریوم است.

نحوه ی اضافه کردن توکن جدید در یونی سواپ

برای اضافه کردن یک توکن به یونی سواپ شما در ابتدا باید آدرس این توکن را از وبسایت اتراسکن بردارید(ممکن است اطلاعات توکن در یونی سواپ موجود باشد در این صورت انجام این مرحله لازم نیست)در اینجا برای کپی کردن آدرس توکن هلیوس، عبارت helios را سرچ کرده و روی عبارت مقابل آن کلیک کنید.

پیدا کردن آدرس هلیوس در اتر اسکن

در مرحله ی بعدی، عبارت مقابل contract را کپی کنید.

مشخصات هلیوس در وبسایت اتراسکن

سپس در تراست وبت به قسمت DAppsرفته و عبارت uniswap را جستجو کنید و و روی آدرس آن کلیک کنید.

وارد شدن به یونی سواپuniswap

در صفحه باز شده که از شما می پرسد که آیا میخواهید کیف پول خودتان را به uniswap وصل کنید. روی عبارت connect کلیک کنید تا کیف پول شما به یونی سواپ متصل شود.

در مرحله ی بعدی باید نوع توکنی که میخواهید خریداری کنید را انتخاب کنید.

پس روی قسمت Select a token کلیک کنید و helios را انتخاب کنید یا عبارتی که در مرحله ی قبلی از وبسایت اتر اسکن کپی کرده بودیم را اینجا وارد کنید.

انتخاب توکن هلیوس

سپس پیامی به شما نمایش داده می شود که می پرسد ایا مطمئن هستید می خواهید هلیوس را به لیست خودتان اضافه کنید؟

روی گزینه importکلیک کنید تا هلیوس به لیست توکن های قابل خریداری اضافه شود.

تایید اضافه کردن توکن هلیوس

شما با داشتن اتریوم می توانید توکن هلیوس را خریداری کنید.خرید سایر ارز هایی که از شبکه ی ERC-20 استفاده می کنند نیز به همین شیوه امکان پذیر است.تنها کافی است به جای نام helios نام توکن مورد نظرتان را وارد کرده و مطابق توضیحات عمل کنید. ارز دیجیتال اتریوم از داماهی پی قابل خریداری است. داماهی پی سعی می کند خدمات خود را با مناسب ترین قیمت به مشتریان ارائه کند.

علاوه بر خدمات خرید بیت کوین و انواع ارز های دیجیتال در داماهی پی شما می توانید به خرید و فروش ووچر پرفکت مانی نیز بپردازید. خرید ووچر پرفکت مانی در داماهی پی به صورت کاملا اتوماتیک و فوری انجام می شود. قابلیت نقدشوندگی بالا تنها یکی از بیشمار ویژگی مثبت پرفکت مانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *