داماهی پی

ماینر هلیوم چیست و نحوه کسب درامد به وسیله HTN

راهنمای کسب درآمد استخراج هلیوم
2/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات جامع و کاملی درباره ی ارز هلیوم در اختیار شما قرار دهیم. این مبحث را با توضیحاتی درباره ی اینترنت اشیا آغاز خواهیم کرد، سپس به بیان توضیحاتی درباره ی ارز هلیوم (توکن HNT) خواهیم پرداخت. در ادامه نیز به بیان توضیحات کاملی درباره ی استخراج ارز هلیوم  و دستگاه ماینر آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اینترنت اشیا چه کاربرد هایی دارد؟

اینترنت اشیا(IOT) چیست؟

احتمالا تا به حال با نام اینترنت اشیا برخورد کرده اید. شاید این نامه شما را به فکر فرو برده باشید که واقعا هدف اصلی اینترنت اشیا چیست؟ اینترنت اشیا (IoT یا internet of things) به دستگاه های فیزیکی اشاره دارد که قادر است با یک شناسه‌ی منحصربه‌فرد (uids) در یک شبکه، به تبادل اطلاعات بپردازد (اینترنت اشیا این کار را بدون تعامل انسان انجام می دهد).

هدف اصلی اینترنت اشیا این است که با نصب حسگر روی هر چیزی در دنیا و ترجمه آن به زبان دیجیتال، کامپیوترها را در تماس مستقیم با محیط فیزیکی اطراف ما قرار بدهد. اینترنت اشیا می تواند باعث شود تا استفاده از تکنولوژی در تمامی بخش های زندگی بشر رایج و تسهیل شود. افراد می توانند با استفاده از اینترنت اشیا چراغ های خانه را کنترل کنند، هزینه ی برق مصرفی را به صورت خودکار از اتصال به شرکت برق و بانک پرداخت کنند. این موارد تنها بخشی از امکاناتی است که اینترنت اشیا در اختیار افراد قرار می دهد. گسترش اینترنت اشیا در جهان نیازمند برنامه ای منسجم است، از این رو برخی پروژه ها در تلاشند تا به عملی شدن این هدف کمک کنند.

بازار ارز های دیجیتال بازار بسیار متنوعی است که انواع پروژه ها و اهداف را در برمی گیرد. یکی از مهمترین پروژه ها در بازار رمز ارز های پروژه شبکه ی هلیوم است. هدف اصلی شبکه ی هلیوم گسترش اینترنت اشیا در سراسر جهان است.

شبکه ی هلیوم چیست؟

شبکه هلیوم یک سیستم غیرمتمرکز و به هم پیوسته از دستگاه های بی سیم است که از فناوری بلاکچین پشتیبانی می کند. شبکه ی هلیوم قرار است کاربران را در سرتاسر دنیا به اینترنت متصل کند. شبکه ی هلیوم یک شبکه ی بیسیم با پوشش دهی با برد بلند است. هدف اصلی هلیوم گسترش اینترنت اشیا در جهان و شناسایی نقایص زیرساخت های کنونی است. در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی درباره ی ارز هلیوم و شبکه ی آن در اختیار شما بگذاریم.

شبکه ی هلیوم می تواند با دستگاه های مربوط به اینترنت اشیا ارتباط برقرار کند و این موضوع از ویژگی های برجسته ان به شمار می رود.و این شبکه اجازه می دهد تا دستگاه های بی سیم کم مصرف با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده های خود را از طریق شبکه ای از نودها ارسال کنند.

شبکه هلیوم در سال 2013 توسط افرادی به نام های Shawn Fanning، Amir Haleem و Sean Carey ایجاد شد. از میان این افراد در حال حاضر Amir Haleem در سمت مدیرعاملی شبکه ی هلیوم قرار دارد.

شبکه ی هلیوم از الگوریتم اجماع جدید به نام الگوریتم اجماع اثبات پوشش Proof Of Coverage استفاده می کند. این الگوریتم اجماع زیر مجموعه ای از proof of work یا اثبات کار است.

ویژگی های ارز هلیوم

ارز هلیوم (توکن HNT) چیست؟

توکن هلیوم ارز مورد استفاده در شبکه ی هلیوم است. این توکن با نام اختصاری HNT شناخته می شود. HNT توکن اختصاصی شبکه ی هلیوم است و به منظور رشد و کارایی زیرساخت هایی که شبکه را تامین می کنند، طراحی شده است. رمز ارز HNTدر جولای 2019 ایجاد شد.تقریبا 5 میلیون HNT هر ماه صادر می شود.

توکن HNT هم اکنون قیمتی معادل 10.5 دلار دارد( زمان نگارش مقاله، تیر 1401 ). این ارز هم اکنون در جایگاه 41 امین ارز دیجیتال برتر قرار دارد.

مهم ترین ویژگی ای که باعث شده است تا ارز هلیوم مورد توجه قرار گیرد قابلیت استخراج آن است. استخراج کنندگان هلیوم در ازای کار انجام شده، به عنوان پاداش توکن هلیوم دریافت می کنند. استخراج هلیوم(ماین هلیوم) با دستگاهی شبیه مودم به انجام می رسد. انواع مختلفی از دستگاه های استخراج هلیوم وجود دارد که متناسب با قیمت آن ویژگی های متمایزی دارد. با ما همراه باشید تا به معرفی دستگاه ماینر هلیوم یا ماینر HNT بپردازیم.

راه های کسب درآمد از شبکه ی هلیوم

به صورت عمده می توان به 3 طریق از شبکه هلیوم درآمد کسب کرد.

1- اولین راه برای کسب HNT انتقال داده از طریق هات اسپات است. شبکه هلیوم اعلام کرده  ۱/۳ پاداش‌ ماینینگ به انتقال داده تعلق می‌گیرد. بنابراین مقدار دریافتی شما به میزان داده‌ای که مسئول انتقال آن هستید بستگی دارد و با آن متناسب خواهد بود.

2- راه دوم برای کسب توکن هلیوم از طریق چالش اثبات پوشش صورت می‌گیرد. شبکه هلیوم به‌صورت رندوم یک هات اسپات را انتخاب می‌کند تا هات اسپات دیگری را به چالش بکشد. در این روش، هات اسپات چالش‌گر (Challangee) از دستگاه دیگر می‌خواهد تا اثبات پوشش خود را به شبکه ارسال کند. سایر هات اسپات‌های نزدیک به این دستگاه به منظور تصدیق عملکرد در نقش شاهد (Wintness) حاضر می‌شوند. هر هات‌ اسپاتی که در این چالش درگیر می‌شود، بخشی از HNT تخصیص‌یافته برای این چالش را دریافت می‌کند. اگر در یک منطقه شهری یا نقاط پرتراکم زندگی می‌کنید، احتمال مشارکت شما در چنین چالش‌هایی بیشتر است. اما در این صورت باید پاداش خود را با هات‌اسپات‌های بیشتری سهیم شوید.

3- راه نهایی کسب توکن هلیوم پیوستن به فرآیند اجماع گروهی است. شبکه به صورت تصادفی هات اسپات هایی برای پیوستن به اجماع انتخاب می کند. اجماع وظیفه ی اعتبار سنجی تراکنش ها و افزودن آن به بلاکچین را برعهده دارد و برای این کار توکن هلیوم به مشارکت کننده اهدا می شود.

همانطور که ملاحظه می‌کنید، استخراج توکن هلیوم به مشارکت گروهی هات اسپات ها در شبکه نیاز دارد و به تنهایی و در صورت عدم اتصال به شبکه امکان‌پذیر نیست. بنابراین باید مکانی را انتخاب کنید که پوشش دهی مناسبی توسط سایر هات اسپات ها داشته باشد. اگر شما تنها ماینر یک منطقه باشید، مشارکت زیادی امکان پذیر نیست و نمی توان سود خود از طریق ماین هلیوم به دست آورد.

ماینر هلیوم چیست؟

ماینر هلیوم( HTN) چیست؟

ماینر هلیوم وسیله ای است که با استفاده از آن استخراج ارز دیجیتال هلیوم به انجام می رسد. نکته ای که ماین ارز هلیوم را از ماین و استخراج دیگر ارز های دیجیتال جدا می کند آن است که استخراج هلیوم نیاز به مصرف برق بالایی ندارد. محیط زیست را آلوده نمی کند و هیچ گونه آلودگی صوتی نیز ندارد. با توجه به اینکه ماینر هلیوم برق کمی مصرف می کند گرمای تولیدی ماینر آن نیز کم است پس نیاز به فن و سرمایش در محیط استفاده آن وجود ندارد.

دستگاه استخراج ارز هلیوم دستگاهی شبیه مودم است. دستگاهی با همان ابعاد و با مصرف انرژی ای شبیه آن.  مصرف برق ماینر هلیومی معادل یک شارژر موبایل است(مصرف انرژی دستگاه استخراج هلیوم 5 وات است). تمامی این مزیت ها هلیوم را برای انجام استخراج از دیگر ارز ها متمایز می کند. با توجه به بهینه بودن مصرف انرژی و هزینه های مربوط به برق در مورد هلیوم به قدری کم است که افراد تنها لازم است تا هزینه ی خرید دستگاه استخراج(ماینر) را بپردازند.

انواع مختلفی از ماینر های هلیومی وجود دارد که این ماینر ها ویژگی های متمایزی دارند. همچنین باید به این نکته توجه داشت که قیمت انواع مختلف ماینر متناسب با ویژگی ها و امکاناتی است که برای کاربر فراهم می کند. البته به طور عمده تمامی ماینر ها عملکرد قابل قبولی را برای سرمایه گذاران فراهم می کنند و تفاوت عملکرد بین برند های مختلف ماینر زیاد نیست. بزرگترین اختلاف در میزان درآمد زایی به محل جایگذاری هات اسپات(ماینر) و اتصال آن به شبکه وابسته است.

هزینه ی خرید ماینر هلیوم (HTN) چه قدر است؟

همانگونه که گفته شد قیمت های متفاوتی برای دستگاه های هات اسپات مورد استفاده وجود دارد. در زمان نگارش این مقاله(تیر1401) حداقل هزینه ی مورد نیاز برای خرید دستگاه هات اسپات به میزان 12 میلیون تومان است. ماینر هایی با قیمت در حدود 20 ملیون تومان ماینر هایی با قیمت متوسط در نظر گرفته می شوند.

شیوه های کسب درآمد از استخراج هلیوم

چه نکاتی را قبل از خرید ماینر هلیوم باید مورد توجه قرار داد؟

یکی از مهمترین ویژگی ها برای خرید ماینر هلیوم باید آن را در نظر گرفت، محل قرار گیری هات اسپات است.در صورتی که قرار است ماینر را در محل سر بسته مورد استفاده قرار دهید از مدل های indoor استفاده کنید(مدل های indoor نیز باید در محل هایی نزدیک به پنجره قرار بگیرند) و در صورتی که از ماینر در فضای باز استفاده می کنید مدل های outdoor برای شما مناسب است. ارتفاعی که هات اسپات در آن نصب می شود نیز تاثیر به سزایی در میزان درآمد حاصل از استخراج دارد.

تعداد ماینر هایی که باید خریداری شود نیز از دیگر پارامتر های مهم برای سرمایه گذاری است. در صورتی که در محل زندگی شما تعداد زیادی ماینر وجود داشته باشد می توانید تنها یک ماینر خریداری کنید اما در صورتی که شما اولین شخصی هستید که اقدام به استخراج هلیوم در محل سکونت خود می کنید باید حداقل برای خرید 3 ماینر هزینه کنید.

در چه صورت می توان سود بیشتری از استخراج هلیوم کسب کرد؟

در صورتی که می خواهید سود به دست آمده شما از استخراج HNT بیشتر باشد، باید یا منطقه ای با تراکم بالای ماینر ها را انتخاب کنید یا تلاش کنید دیگر افراد را برای سرمایه گذاری روی استخراج هلیوم متقاعد کنید. ماشین حساب های استخراج می توانند میزان درآمد تخمینی از سرمایه گذاری روی ماینر هلیوم و نیز حداقل مدت زمان بازگشت سرمایه را پیش بینی کنند. استفاده از این ماشین حساب ها می تواند به تصمیم گیری برای سرمایه گذاری روی  استخراج هلیوم کمک کند.

 

فاصله هات اسپات هلیوم از دیگر ماینر ها باید چقدر باشد؟

در صورتی که بخواهید بدانید بهتر است هات اسپات خودتان را در چه مناطقی نصب کنید می توانید از وبسایت نقشه پوشش هلیوم استفاده کنید. فاصله ی بیش از 300 متر فاصله ای مناسب در نظر گرفته می شود اما اگر فاصله به کمتر از 300 متر برسد، رقابت میان هات اسپات ها برای ماینینگ بیشتر می شود. شبکه ی هلیوم در ازای پوشش دهی بیشتر و کمک به ساخت شبکه ی هلیوم به استخراج کنندگان پاداش می دهد. ایجاد هات اسپات در مناطقی که تراکم خوبی دارد به هدف اشاره شده کمکی نمی کند. توصیه می کنیم فاصله ی حداقل 300 متری را در نظر داشته باشید.

در صورتی که می خواهید میزان سود دهی ارز دیجیتال هلیوم را تخمین بزنید باید به میزان تراکم هات اسپات ها و تعداد کل هات اسپات ها توجه کنید.

چگونه بیشترین سود را از ماینر هلیوم به دست آوریم؟

نحوه ی کسب درآمد از طریق ماینر هلیوم به چه شکل است؟سود استخراج چگونه قابل دریافت است؟

هنگامی که ماینر خود را راه اندازی کنید، در ابتدا باید هات اسپات خود را به یک کیف پول متصل کنید. پس از اتصال هات اسپات به کیف پول سود استخراج به کیف پول معرفی شده واریز می شود. امکان اتصال بیش از یک هات اسپات به یک کیف پول وجود دارد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که باید امنیت کیف پولتان را بسیار مورد توجه قرار دهید. تمامی درآمد شما از همین طریق قابل وصول است و در صورتی که کیف پول شما هک شود، امکان برگرداندن توکن های هلیومی وجود ندارد. توصیه می کنیم موارد مربوط به امنیت کیف پولتان را جدی بگیرد و 12 کلمه ی کلیدی را در جای امنی نگه داری کنید.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما درباره ی شبکه و کوین هلیوم را در اختیارتان بگذاریم. شما می توانید سوالات احتمالی خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. صرافی ارز دیجیتال داماهی پی در تلاش است تا اطلاعاتی متناسب با نیاز کاربران گرامی در اختیار آنها قرار دارد. خدمات داماهی پی شامل خرید ارز دیجیتال و فروش آن برای رفاه حال کاربران محترم به صورت تماما غیرحضوری انجام می شود. خدمات خرید پرفکت مانی از دیگر امکاناتی است که با یک بار ثبت نام در وبسایت داماهی پی قابل استفاده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *