داماهی پی

چگونه کارمزد خرید بیت کوین را کاهش دهیم؟

کاهش کارمزد شبکه ی بیت کوین
4/5 - (1 امتیاز)

 

بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتال موجود است که هم اکنون بیش از یک دهه در بازار ارز های دیجیتال وجود داشته است. بیت کوین بی شک مهم ترین ارز های دیجیتال است. هر گونه نوآوری در بازار ارز های دیجیتال به نوعی مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین است. برای مثال می توانید از بیت کوین برای خرید خودرو های تسلا اقدام کنید. با توجه به فراز و نشیب های بازار ارز های دجیتال و این موضوع که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به کمتر از 20000 دلار باید به دنبال راهکار هایی باشیم تا بتوانیم با هزینه ی یکسان روی میزان بیشتری بیت کوین سرمایه گذاری کنید. با ما همراه باشید تا راه هایی برای کاهش کارمزد خرید بیت کوین را با شما در میان بگذاریم.

تاثیر زمان در میزان کارمزد

با توجه به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، میزان فعالیت ماینر ها تاثیر به سزایی در محاسبه ی میزان کارمزد تراکنش بیت کوین دارد. اگر بخواهیم یک قاعده ی کلی درباره ی میزان کارمزد بگوییم این است که به صورت کلی هر چه قدر شبکه ی بیت کوین شلوغتر باشد میزان کارمزد در این شبکه نیز بیشتر است. با توجه به همین قاعده ی کلی باید تلاش کنید تا زمان بهینه برای انجام تراکنش را انتخاب کنید. این زمان قاعده و قانون خاصی ندارد و تنها با آزمون و خطا قابل تشخیص است. همچنین انجام معامله در زمان خلوت بودن شبکه این حسن را دارد که تراکنش ها در زمان کوتاه تری تایید خواهند شد.

راه های کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین

نوع صرافی و کارمزد بیت کوین

این که چه میزان از درصد هر تراکنش به کارمزد صرافی اختصاص پیدا کند عاملی است که انتخاب صرافی مناسب روی آن اثر گذار است. صرافی ها درصد مشخصی از هر تراکنش را به خودشان اختصاص می دهند، پیدا کردن صرافی ای که کمترین کارمزد ممکن در کنار خدمات مطلوب را به کاربران ارائه کند، تاثیر مستقیمی روی میزان تراکنش دارد. در میان صرافی های موجود صرافی بایننس یکی از اقتصادی ترین صرافی های موجود است که البته امکان استفاده از خدماتش را برای کاربران ایرانی محدود کرده است. و در صورتی که بخواهید از خدمات این صرافی استفاده کنید باید با احتیاط بسیار زیادی نسبت به ثبت تراکنش ها اقدام کنید. در صورتی که هویت ایرانی شما فاش شود حساب شما مسدود شده و این امکان وجود دارد که تمامی دارایی خود را به یکباره از دست بدهید.

کاهش کارمزد با کاهش تعداد تراکنش ها

میزان کارمزدی که باید به ازای هر تراکنش پرداخت کنید، از یک میزان حداقلی بیشتر است و در صورتی که شما بخواهید 10 تراکنش مجزا انجام دهید کارمزد بیشتری نسبت به انجام همان میزان هزینه در 3 تراکنش خواهید پرداخت. در صورتی که امکان انجام تراکنش ها به صورت تجمیع شده برای شما وجود دارد، به این شیوه تراکنش ها را به انجام برسانید.

استفاده از شبکه ی سگویت برای کاهش کارمزد تراکنش

کاهش کارمزد تراکنش با سگویت

Segregated witness یا segwit طرحی در شبکه ی بیت کوین است که اطلاعات اضافی را برای افزایش ظرفیت بلاکچین ها بررسی می کند. در اصل سگویت پلتفرمی است که در شبکه ی بیت کوین حجم داده ها را کاهش می دهد. همچنین سگویت این امکان را فراهم می کند تا مشکل انعطاف پذیری تراکنش ها برطرف شده، اندازه هر تراکنش کاهش یابد و نیز به کاهش کارمزد تراکنش ها کمک می کند.البته ممکن است ماینر ها به دلیل کارمزد کمتر از این شیوه استقبال نکنند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که سگویت می تواند به کاهش کارمزد های تراکنش کمک کند. خوب است به این نکته هم اشاره کنیم که باید کیف پول و صرافی مورد استفاده شما از این شیوه پشتیبانی کنند.

در صورت استفاده از کیف پول ها وصرافی هایی که از آدرس های bech32 پشتیبانی می کنند شما کارمزد کمتری برای تراکنش های خود خواهید پرداخت.

استفاده از شبکه ی لایتنینگ بیت کوین

شبکه ی لایتنینگ یک راه حل لایه ی دوم یا برون زنجیره ای روی بلاکچین اصلی بیت کوین است که به کاربران اجازه می دهد بدون تاخیر برای یکدیگر بیت کوین بفرستند. نکته ای که درباره ی شبکه ی لایتنینگ باید در نظر گرفته شود آن است که یکی از محدودیت های این روش این است که در صورتی که دریافت کننده آفلاین باشد امکان دریافت بیت کوین وجود نخواهد داشت. این یک تفاوت عمده میان شبکه ی اصلی بیت کوین و شبکه ی لایتنینگ است. استفاده از شبکه ی لایتنینگ برای مبالغ بالا مناسب نیست. زیرا این شیوه از کانال های پرداختی بین افراد ساخته شده و انتقال از طریق واسطه ها در صورتی که پول کافی در کانالشان نداشته باشند وجود ندارد. پیچیدگی های استفاده از شبکه ی لایت کوین برای برخی از کاربران بیش از حد زیاد است.

استفاده از شبکه ی لایتنیگ جهت کاهش کارمزد شبکه ی بیت کوین

امیدواریم توانسته باشیم راهکار های موثر در جهت کاهش کارمزد معاملات بیت کوین را با شما در میان بگذاریم. به صورت خلاصه می توان گفت تجمیعی انجام دادن تراکنش ها، انتخاب زمان مناسب ثبت تراکنش ها و انتخاب صرافی با کارمزد مناسب از راهکار هایی است که می تواند به کاهش کارمزد تراکنش کمک کند. استفاده از دو شبکه ی لایتنینگ و سگویت نیز می تواند به کاهش کارمزد تراکنش ها کمک کند. خرید بیت کوین در زمانی که قیمت این ارز دیجیتال به کمترین میزان در سالهای اخیر رسیده است می تواند سرمایه گذاری مناسبی را برای آینده فراهم کند.

پیشنهاد می کنیم برای خرید بیت کوین از خدمات ارائه شده توسط صرافی داماهی پی استفاده کنید. خدمات صرافی داماهی پی در کوتاه ترین زمان ممکن به کاربران ارائه می شود. قیمت ارائه شده در داماهی پی یکی از بهترین قیمت ها در میان تمامی صرافی های ایرانی دارد. همچنین امکان خرید سایر ارز های اینترنتی از طریق خدمات ارائه شده در وبسایت داماهی پی وجود دارد. شما می توانید خرید پرفکت مانی با مناسب ترین قیمت را به داماهی پی بسپارید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *