داماهی پی

سیو سود چیست؟+چگونه در بازار منطقی معامله کنیم؟

برای جلوگیری از ضرر بیشتر چه کاری انجام دهیم؟
5/5 - (21 امتیاز)

یکی از مهمترین ویژگی های بازار های مالی، ایجاد طمع در افراد است. این خصیصه می تواند گاها به از دست دادن کل سرمایه منجر شود. بازار ارز های دیجیتال یکی از مهمترین بازار های مالی است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روند منطقی معامله کردن و نیز راه های سیو سود آشنا کنیم.

سیو سود یک استراتژی بسیار مهم برای حفظ سرمایه محسوب می شود. برای مثال شما ارز دیجیتالی مانند بیت کوین را در قیمتی حدود 44000 دلار خریداری کرده اید. و قیمت بیت کوین به 55000 دلار رسیده است. آیا شما با رسیدن بیت کوین به این قیمت 20% سود کرده اید؟ در عمل تا شما ارز دیجیتال خودتان را نفروخته باشید، سود شما بالفعل نمی شود. در واقع بسیاری از سرمایه گذاران با بالارفتن قیمت ارز دیجیتالشان تصور می کنند سودشان به الفعل شده است در صورتی که این مسئله توهمی بیش نیست. تا شما اقدام به خارج کردن اصل یا سود پولتان نکرده اید در واقع هنوز سودی عاید شما نشده است.

برای اینکه راحت تر تصمیم بگیرد سود خودتان را نقد کنید استراتژی های متفاوتی وجود دارد یکی از این راهکار ها استفاده از استراتژی سیو سود است، قصد داریم تا شما را با استراتژی سیو سود آشنا کنیم.

اگر بخواهیم با یک مثال ملموس سیو سود را تعریف کنیم، دوباره از ارز دیجیتال بیت کوین استفاده می کنیم. شما بعد از تحلیل تکنیکال و بنیادی تصمیم می گیرید ارز دیجیتال بیت کوین را در قیمتی حدود 44 هزار دلار خریداری کنید، در تحلیل ها به شما گفته می شود بیت کوین روی قیمت 47 هزار دلار و 50 و 52 هزار دلار دارای مقاومت است.

چگونه در بازار ارز دیجیتال درست معامله کنیم؟

حمایت و مقاومت در سرمایه گذاری به چه معنی است؟

حمایت سطح قیمتی است که در آن می توان انتظار داشت به دلیل تمرکز تقاضا و علاقه ی افراد بازار یک روند نزولی متوقف شود.

وقتی قیمت ارز دیجیتال کاهش پیدا کند تقاضا برای خرید آن افزایش می یابد و خطوط حمایتی تشکیل می شود.

مقاومت در هنگام افزایش قیمت رخ می دهد به یکباره با افزایش قیمت تقاضا کاهش یافته و ارز مورد نظر با کاهش قیمت مواجه می شود.

سطوح حمایت و مقاوت به عنوان نقاط ورود و خروج مناسب عمل میکنند با استفاده از این نقاط می توان برای سرمایه گذاری با سود بیشتر هدف گذاری کرد.

 

توضیح استراتژی سیو سود(take profit) در مثال بیت کوین

شاید شما بگویید با رسیدن قیمت بیت کوین به 47 هزار دلار تمام بیت کوینی که موجود دارید را می فروشید، این یک استراتژی با ریسک کم است.

در روش دیگر شما می توانید بیت کوین های خودتان را به یکباره نفروشید، این پیشنهادی است که ما برای شما داریم. با بررسی حمایت ها و مقاومت ها تصمیم بگیرید در هر مرحله بخشی از سود خودتان را خارج کنید. هنگامی که بیت کوین به 47 هزار دلار رسید 50% از سودتان را از بازار خارج کنید و در مرحله بعد و با رسیدن بیت کوین به 50 هزار دلار 30% مابقی سودتان را خارج کنید و 20% نهایی را تا رسیدن بیت کوین به 52 هزار دلار نگه دارید. برای هر ارز دیجیتال بسته به هدف گذاری های قیمتی تصمیم بگیرید و استراتژی منحصر به فرد خودتان برای ارز دیجیتال را پیگیری کنید.

استراتژی های متفاوت در بازار ارز های دیجیتال

  • کل سرمایه تان را با رسیدن قیمت ارز مورد نظر به اولین هدف خارج کنید و نقد شوید(این کار به افرادی که به بازار اعتمادی ندارند یا افرادی که ریسک پذیری پایینی دارند توصیه می شود)
  • با رسیدن به اولین هدف قیمتی اصل پولتان را خارج کنید و با سودتان سرمایه گذاری کنید.(با این کار شما هیچ ضرری نخواهید کرد در واقع همان عمل به جمله ای است که پولی را وارد بازار ارز دیجیتال و بازار های مالی کنید که با از دست دادن آن ناراحت نشوید. با انجام این کار در واقع شما از سود سرمایه گذاری استفاده می کنید و از دست رفتن آن سرمایه شما لطمه ای نمی بیند)
  • سود خود را مرحله به مرحله از بازار خارج کنید(سیو سود) و اصل سرمایه خود را در بازار نگه دارید.(در بخش قبلی همین نوشته به صورت کامل توضیح داده شد)
  • همچنین به شما توصیه می کنیم یک حد ضرر برای خودتان مشخص کنید تا هنگامی که قیمت ارز دیجیتال به کف قیمتی مورد نظر شما رسید به صورت خودکار تمام ارز فروخته شود و از ضرر بیشتر شما جلوگیری شود. اصطلاحا به این شیوه stop loss گفته می شود.

سیو سود چیست؟

نکات مهم

این نکته را در نظر داشته باشید که می توانید در چندین مرحله سیو سود انجام دهید. اگر احساس کردید بازار در روندی نوسانی به سر می برد برای احتیاط حجم عمده ی ارز دیجیتال خودتان را خارج کنید.

خروج نقدینگی را به عنوان یک سیگنال مهم در نظر بگیرید و حتما تحلیل سود را مورد بررسی قرار دهید.

اسیر طمع نشوید و به اهدافی که قبل از خرید برای ارز دیجیتالتان داشتید توجه کنید.

 

خلاصه

سیو سود به زبان ساده یعنی چه؟

به خارج کردن سود سرمایه گذاری ارز دیجیتال به صورت تدریجی یا یکباره، سیو سود گفته می شود. سیو سود یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از طمع در بازار ارز های دیجیتال است.

سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال

سخن پایانی

امیدواریم توانسته باشیم شما را با مفهوم سیو سود به خوبی آشنا کرده باشیم. این اصل ساده یکی از مهم ترین اصل های بازار های مالی است. شما می توانید با همین یک اصل موفقیت خودتان را در بازار ارز های دیجیتال تضمین کنید. در انتها باز هم تاکید می کنیم که پایبند بودن به استراتژی ها قبل از ورود به بازار لازمه ی کسب سود است.

البته تلاش برای افزایش آگاهی و اطلاع از جدید ترین رویداد های بازار ارز های دیجیتال و نوآوری در پروژه های مختلف از دیگر عوامل موثر در سرمایه گذاری است. دنبال کردن اخبار سیاسی و نیز آگاهی از تاثیر آن بر بازار رمز ارز ها از دیگر عوامل تاثیر گذار است.

مقاله مرتبط: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

 

چطور در بازار ارز دیجیتال منطقی معامله کنیم؟

شما می توانید برای خرید ارز دیجیتال از خدمات صرافی داماهی پی استفاده کنید. خدمات مربوط به ارز دیجیتال به صورت آنی و اتوماتیک به انجام می رسد. با استفاده از داماهی پی شما می توانید در کمترین زمان ممکن برای خردی بیت کوین اقدام کنید.

ارائه ووچر پرفکت مانی و وب مانی از دیگر خدمات ارائه شده توسط داماهی پی است. ووچر ها قابلیت نقد شوندگی بالایی دارند و از آنها به عنوان راهی برای نگه داری و سرمایه گذاری دلاری استفاده می شود.

 

 

1 نظر در “سیو سود چیست؟+چگونه در بازار منطقی معامله کنیم؟

  1. سلام وقتتون بخیر متشکرم بابت مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *