داماهی پی

آموزش رفع مسدودی صرافی بایننس+علت های مسدود شدن حساب بایننس

رفع مسدودی حساب در صرافی بایننس
5/5 - (20 امتیاز)

مشکل مسدود شدن حساب بایننس ایرانیان توسط صرافی در این روز ها بحث داغ حوزه فعالان رمز ارز ها است.در این مقاله به بررسی علت و راه حل های رفع مسدود شدن حساب بایننس می پردازیم.
یکی از پرطرفدار ترین صرافی های موجود صرافی بایننس است این صرافی در کشور چین تاسیس شده است اما بنا به سیاست های سختگیرانه ی چین، پایگاه خود را به اروپا انتقال داد.بایننس در سال 2018 از نظر میزان مبادلات در بازار ارز های دیجیتال در جایگاه اول قرار گرفت. صرافی بایننس انواع ارز های دیجیتال را عرضه می‌کند همچنین اضافه شدن توکن ها و سکه ها در صرافی بایننس به اعتبار رمز ارز ها کمک می‌کند. صرافی بایننس در راستای سیاست گذاری هایش اقدام به خرید کیف پول تراست ولت(trust wallet) کرده است.

صرافی بایننس یکی از معتبر ترین صرافی ها با برترین امتیازات برای کاربران است. در صورتی که معاملات در این صرافی با استفاده از بایننس کوین BNB به انجام برسد، کاربران کارمزد کمتری به ازای هر تراکنش پرداخت خواهند کرد.

اما در پی سیاست ها سخت گیرانه ی بایننس، استفاده کارکنان برخی از کشور ها از خدمات این صرافی با مخاطراتی همراه شده است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این باره ارائه کنیم.
نحوه ساخت حساب صرافی بایننس را در بلاگ داماهی پی مطالعه کنید.

طبقه بندی کشور ها از منظر استفاده شهروندانشان از صرافی بایننس

  • صرافی بایننس امکان استفاده از خدمات خود را برای شهروندان 29 کشور از جمله حوزه بالکان (صربستان، مقدونیه، آلبانی، بوسنی)، بلاروس، برمه، ساحل عاج، کوبا، جمهوری خلق کنگو، ایران، عراق، لیبریا، جمهوری خلق کره (کره شمالی)، سودان، سوریه و زیمباوه ممنوع کرده است.
  • کشور هایی که خودشان به بایننس اعلام کرده اند از کاربران آن کشور ها احرازهویت گرفته شود یا محدود شوند؛ کشور های آمریکا، آلمان، فرانسه، کره جنوبی هستند.
  • کشور هایی که نباید ای پی آن ها استفاده شود و ریسک دارند شامل انگلیس، روسیه، چین، هند و هلند هستند.(سیاست گذاری این کشور ها ممکن است باعث احراز هویت از کاربران یا ردیابی تراکنش آنها شود.)
  • ليست كشور هاي كم خطر که ميتوانيد از IP آنها استفاده كنيد و ریسک استفاده از IP این کشور ها کم است(این کشور ها تا کنون برنامه ای برای احراز هویت شهروندانی که در بایننس مشغول به فعالیت هستند نداشته اند؛ این کشور ها شامل استراليا، فنلاند، برزيل، كلمبيا، ايتالیا، نیوزلند، سوئيس، سوئد، اسپانيا، سنگاپور، ايرلند، ايسلند، دانمارک ،لهستان، فیلیپین، اتریش، جمهوری چک هستند .

مسدود شدن حساب بایننس و نیاز به احراز هویت

علت مسدود شدن حساب بایننس ایرانیان

اخیرا از سوی بسیاری از کاربران ایرانی صرافی بایننس شنیده می‌شود که موجودی حساب آن ها برای برداشت مسدود شده است. این افراد برای دور زدن صرافی بایننس از VPS یا VPN با IP ثابت هلند استفاده می‌کردند(هلند در لیست کشور های پرخطر نام برده شد) بایننس به طریقی توانسته آن ها را شناسایی کند.گفته میشود بایننس از روی مبدا تتر واریز شده به حساب اشخاص در بایننس متوجه ممنوع بودن IP آنها شده است. گفته میشود سایفرتریس(که جدیدا طی قرارداری با بایننس همکاری می‌کند) با پردازش اطلاعات تراکنش ها اقدام به پیدا کردن کاربرانی که از IP های مشکوک استفاده میکنند کرده است.همچنین شرکت تتر می‌تواند با استفاده از همین خدمات تراکنش های مربوط به کشور های ممنوع شده را فریز کند یعنی ممکن است تتر خریداری شده از صرافی ایرانی بدون رسیدن به کیف پول شما در شرکت تتر(tether limited) فریز شود.

این افراد از صرافی های داخلی تتر خریداری کرده و مستقیما به حساب بایننس واریز کرده اند. گفته می‌شود اگر کاربران تتر تهیه شده را از صرافی داخلی به کیف پول ها نرم افزاری بجز تراست ولت که زیر نظر صرافی بایننس است بفرستند و در نهایت تتر را از کیف پول نرم افزاری (مثلا اتمیک ولت) به بایننس انتقال دهند احتمال بروز مشکل و فریز حساب کاهش خواهد یافت.

برای رفع این مشکل راهکار های زیادی داده شده است ولی اینکه هر یک از این راهکارها تا چه حد برای حل مشکل مناسب باشند مشخص نیست.

رفع مشکل مسدود سازی حساب

مکاتبه با پشتیبانی صرافی بایننس

در گذشته پشتیبانی بایننس در صورتی که به توضیح مشکلاتتان می‌پرداختید نسبت به حل آن مشکل  اقدام می‌کردند.هم اکنون مکاتبه با پشتیبانی بایننس ممکن است بیش از چند هفته زمان ببرد. در صورتی که بخواهید با پشتیبانی بایننس صحبت کنید می‌توانید از این عبارت ها کمک بگیرید:

برای شروع مکالمه با پشتیبانی بایننس می‌توانید یکی از عبارت های زیر را استفاده کنید:
dear sir/madam(اقا یا خانم عزیز)
to whom it may concern(فرد یا مسئول مربوطه)

در ادامه به ایمیل خود اشاره کنید
I have registered by this email
من با این ایمیل ثبت نام کردم ….

سپس با توجه به مشکلی که برایتان پیش آمده می‌توانید از جملات زیر جهت مطرح کردن مشکل خود استفاده کنید
1-مشکل در برداشت کردن
I have some withdrawal issues
I have not been able to withdraw my assest to be exact
Could you please help me fix my problem!?

من در برداشت پول به مشکل خورده ام . اگر بخواهم دقیق تر بگويم ، قادر به خارج کردن دارایی هایم نیستم . خواهشمندم مشکل مرا حل کنيد.

2-مشکل در باز کردن سفارشات خرید و فروش
I am not able to place new orders
I tried a couple of times but it did not work
Could you please fix my problem!?

من نمی‌توانم سفارش جدید بگذارم . چند بار امتحان کردم اما باز هم نشد . امکانش هست مشکل من را حل کنید ؟

3-دریافت پیغام فعالیت غیر عادی از طرف بایننس
I have received ‘ unusual activity ‘ notification
What is the problem with my account ?
Because I did not have any abnormal activity recently
من پیغام ” فعالیت غیر عادی ” را دريافت کرده ام . مشکل حساب من چیست ؟ چراکه هیچ نوع فعالیت غیر عادی نداشته ام.

4-لو رفتن ip و مسدود شدن حساب , برای برداشت از متن زیر استفاده کنید:
Unfortunately I had not read “terms of use” carefully before registration
So l did not know my region was not in supported countries list
I appreciate it if you could allow me to withdraw my assets
من در زمان ثبت نام ، قوانین و مقررات بایننس را با دقت مطالعه نکرده بودم و نمی‌دانستم که منطقه من جزو لیست کشورهایی که شما به آن خدمات می‌دید نیست . اگر به من اجازه دهید دارایی های خود را برداشت کنم قدردانتان خواهد بود .

۵. در صورت مفقود شدن تلفن همراه و نداشتن کد بازیابی گوگل آتنتیکیتور ، می‌توانید به این صورت از واحد پشتیبانی درخواست کمک داشته باشید . اما به احتمال خیلی زیاد نهایتا کار به احراز هویت می‌انجامد

recently lost my phone and I can not reach that anymore
and unfortunately I also do not have access to my , Google authenticator recovery code
So l can not get access to my account
What should I do؟

به تازگی تلفن همراهم را گم کرده ام و همچنین به کد بازیابی گوگل آتنتیکیتور شود دسترسی ندارم . به خاطر همین نميتوانم وارد اکانت خود شود چکا باید بکنم؟
و در اخر یک پیام تشکر و قدردانی
Thanks for your help

رفع مسدودی حساب بایننس

راه حل ها برای رفع مشکل مسدود شدن حساب بایننس

  • هم اکنون پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه انتقال تتر نداشته باشید و در صورتی که انتقال برای شما واجب است از ارزهای دیگری و ترجیحا از ارزهای پیگیر گریز مانند مونرو، زی کش و … استفاده کنید. راه های جدیدی برای انتقال تتر به صورت ناشناس پیشنهاد شده است که مقداری زمان بر است در صورتی که به تتر نیاز مبرم داشتید می‌توانید از این راه ها نیز بهره ببرید.

 

  • در صورتی که قصد خارج کردن ارز از بایننس دارید و این کار برای شما ضروری است، توصیه می‌کنیم ابتدا یک اکانت جدید که 48 ساعت از ساختن آن گذشته را تهیه کنید و سپس از طریق قابلیت انتقال مستقیم (P2P) ارزهای خود را به این اکانت جدید منتقل کنید و از آن اقدام به برداشت کنید. حتما در اکانت جدید از یک VPS معتبر استفاده کنید و با ورود به سایت whatmyip مطمئن شوید IP شما همسان با کشوری است که در VPS انتخاب کردید.

 

  • اقداماتی مثل پاک کردن هیستوری ورود به اکانت بایننس و تغییر VPS در شرایط فعلی چندان معتبر نیستند. دقت کنید که شرایط فعلی مانند گذشته نیست و بسیار سختگیرانه است. در صورتی که این راه حل برای شما دوستان موثر نباشد، باید دقت کنید که در نهایت مجبور به مکاتبه با بایننس خواهید بود که در این مکاتبه از شما خواسته می‌شود از تاریخچه ورود به اکانت بایننس تصویر تهیه کنید و در صورت پاک کردن آنها ممکن است در این مرحله بایننس از تایید ویدئو شما خودداری کند و با خطر قفل ماندن دارایی در حساب مواجه شوید.(توجه کنید که استفاده از VPN پیشنهاد نمی‌شود، بایننس به تغییر IP حساس است و ممکن است به همین دلیل شما را بلاک کند.)

 

  • اینکه اکانت خود را با مشخصات دوستان و آشنایان در خارج از کشور احراز هویت کنید، اقدامی نسبتا امن تلقی می‌شود به شرط اینکه اعتماد کامل نسبت به فرد مورد نظر وجود داشته باشد. یک اقدام امن این خواهد بود که حساب فعلی خود را به کسی نسپارید و یک حساب جدید ایجاد کرده و آن را طریق آشنایان یا شرکت‌های معتبر احراز هویت کنید. سپس با انتقال P2P ارزها را به این حساب منتقل کرده و اقدام به جابجایی کنید. قطعا امن‌ترین راه حل در حال حاضر این راه خواهد بود به شرط اینکه از امن نگه داشتن حساب خود مطمئن باشید و باز هم تاکید می‌کنیم از حساب احراز هویت شده نیز هیچ تتری مستقیم به ایران یا از ایران به این حساب انتقال نداشته باشید. احراز هویت کردن دلیل بر مصون ماندن از محدودیت ها نیست. جابجایی تتر توسط هر فردی که این جابجایی را با ایرانی‌ها انجام دهد خطر محدودیت در شبکه‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال را دارد.

 

  • دنبال راه حل های تقلبی نباشید در صورتی که بایننس متوجه شود حساب شما کاملا مسدود می‌شود و به هیچ وجه نمی‌توانید دارایی های حسابتان را پس بگیرید.
  • پاک کردن هیستوری ورود گاهی برای رفع مسدودی کمک کرده است گاهی هم موجب مسدود شدن کامل حساب شده است.(فعلا پیشنهاد نمی‌کنیم از راه پاک کردن هیستوری اقدام کنید.)

 

  • بایننس هم اکنون با حساسیت بیشتری نسبت به گذشته اقدام به بررسی تراکنش ها و درخواست ها می‌کند. با احتیاط کامل عمل کنید و بدانید راه حل های گذشته احتمالا برای این برهه پاسخگو نباشد.

آپدیت: صرافی بایننس در اواسط پاییز 1400 دسترسی کاربران ایرانی را به این صرافی به صورت کامل بست. در پی امکانات متنوع صرافی بایننس ایرانیان در پی راهکار هایی بودند تا بتواند بار دیگر از خدمات بایننس استفاده کنید. یکی از راه هایی که هم اکنون تا حد خوبی جایگزین صرافی بایننس شده است، استفاده از کیف پول سیف پل و اتصال غیرمستقیم و بدون نیاز به احراز هویت در صرافی بایننس است. برای اطلاع از چگونگی اتصال صرافی بایننس به کیف پول سیف پل مقاله زیر را مطالعه کنید.

مقاله مرتبط:استفاده از بایننس(binance) بدون احراز هویت در کیف پول سیف پال(safepal)

مسدود شدن حساب بایننس برای برداشت ارز

در انتها به صورت خلاصه پیشنهاد می‌کنیم:

  •  به هیچ وجه فعلا جابجایی تتر در بایننس نداشته باشید.
  • خرید و فروش ارز دیجیتال را در صرافی های معتبر به انجام برسانید.
  •  اگر حساب شما پیغام خاصی مبنی بر محدودیت ندارد در شرایط فعلی از هر واریز و برداشت (حتی غیر از تتر) اجتناب کنید.
  • در صورت امکان از حساب جدید دیگری برای جابجایی P2P و یا احراز هویت توسط آشنایان در خارج از کشور استفاده کنید.(تنها در صورتی که به فرد مورد نظر اعتماد دارید این کار را انجام دهید)
  • به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را به کسانی که ادعا می‌کنند حساب شما را در مدت زمان کوتاه می‌توانند آنبلاک کنند ندهید. مواظب کلاهبرداران باشید.
  •  تا زمان مطمئن شدن از عملی بودن راه حل مکاتبه، از راه هایی که تنها مبتنی بر حدس و گمان است استفاده نکنید.
  • ما در هر صورت اگه روی IP هلند هستيد روی کشور های کم خطر IP جدید ست کنید.این کشور ها شامل استراليا، فنلاند، برزيل، كلمبيا، ايتالیا، نیوزلند، سوئيس، سوئد، اسپانيا، سنگاپور، ايرلند، ايسلند، دانمارک ،لهستان، فیلیپین، اتریش، جمهوری چک هستند.
  • در صرافی بايننس تعویض لوکیشن هر 6 ساعت یکبار مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • فعلا هیچ راه حل قطعی ای وجود ندارد اما می‌توانید این راه حل ها را برای حل مشکل مسدود شدن حساب بایننس امتحان کنید.

گفته می شود که محدودیت ها علیه بایننس در کشور های اروپایی در حال افزایش است و کشور های زیادی هستند که خواستار تعلیق یا توقف فعالیت ارز های دیجیتال در کشور خود هستند. این سو گیری های سیاسی از قابل تا حدی قابل پیش بینی بود اما باید دید در آینده بازار ارز های دیجیتال در مقابل حجمه های سیاسی کشور ها چگونه برخورد خواهد کرد.

 

شما می‌توانید برای پرداخت های دلاری خود از سیستم پرفکت مانی استفاده کنید. خدمات مربوط به پرفکت مانی توسط صرافی های آنلاین ارائه می‌شود. در صورت تمایل به دریافت پرفکت مانی برای ایران در ابتدا باید در وبسایت این سیستم ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *