داماهی پی

راهنمای جامع افتتاح حساب و استفاده از پی پل-2023

راهنمای جامع کار با پی پل
به این مقاله امتیاز بده

پی پل چیست؟

پی پل یا پی پال(paypal) یک شرکت پرداخت آنلاین است که هدف آن تسهیل خدمات پرداخت در فضای اینترنت است. در ابتدا پی پل توسط eBay خریداری شد و سپس از این شرکت جدا شد و امروزه به صورت مستقل فعالیت می کند. با استفاده از خدمات ارائه شده توسط پی پل می توانید خرید اینترنتی خود را به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام برسانید.

همه افراد می توانند به صورت رایگان در وبسایت پی پل حساب کاربری برای خودشان ایجاد کنند. البته باید این نکته را به خاطر داشت که ایجاد حساب( تایید شده verify شده ) از ایران ممکن نیست و در صورتی که بخواهید حساب حساب وریفای شده داشته باشید باید از خدمات ارائه شده توسط وبسایت های پرداخت ارزی استفاده کنید.

افراد استفاده کننده از پی پال می توانند کارت های بانکی خود را به حساب کاربری پی پلشان متصل کرده و به این صورت پرداخت های خود را با استفاده از پی پل به انجام برسانند. دریافت پول با استفاده از حساب پی پل نیز ممکن است و افراد می توانند با دادن اطلاعات حساب کاربری پی پال خود پول دریافت کنند.

یکی از محاسن پی پل نسبت به دیگر راه های پرداخت این است که استفاده از خدمات آن از امنیت بالایی برخوردار است و مشتریان نیازی ندارند تا شماره کارت یا CVV خود را در هر بار خرید وارد کنند. داشتن رمز عبور و شماره تلفن و پین به تنهایی کافی است.

آیا ایجاد حساب در پی پل رایگان است؟

بله، برای ایجاد حساب در پی پال هیچ هزینه ای لازم نیست و افراد می توانند به صورت رایگان در این اپلیکیشن برای خودشان حساب کاربری ایجاد کنند. البته پس از افتتاح حساب کارمزد خدمات مورد استفاده بسته به حجم تراکنش و نوع خدمات از حساب کاربری کسر می شود.

انواع حساب های موجود در پی پال

چند نوع حساب در پی پل وجود دارد؟

حساب های پی پل در سه گروه عمده ی حساب شخصی personal و نیز حساب های تجاری business و پریمیر primier طبقه بندی می شوند.

  • حساب شخصی یا پرسونال: پایین ترین سطح حساب در پی پال است و اشخاص حقیقی برای گردش های مالی کم می توانند از این نوع حساب استفاده کنند.
  • حساب پریمیر: این نوع حساب علاوه بر ویژگی های حساب شخصی امکانات دیگری را نیز دارد از جمله این امکانات می توان به دریافت کارت اعتباری کارت بانکی و حساب بانکی اشاره کرد. این نوع حساب گزارش پرداخت را نیز به مشتریان ارائه می کند.
  • حساب بیزنس: این نوع حساب مخصوص شرکت ها و افرادی است که کارهای تجاری بزرگ انجام می دهند. با استفاده از این نوع حساب می توان از مشتریانی که حساب پی پل ندارند نیز پول دریافت کرد.

تفاوت حساب بیزنس و پریمیر پی پال در چیست؟

تفاوت عمده حساب بیزنس و پریمیر در وضعیت مالیات و هزینه های پرداخت اضافی است.

مرحله اول ایجاد حساب پی پال

آموزش گام به گام افتتاح حساب پی پل

در ابتدا به وبسایت paypal.com مراجعه کنید و روی گزینه ی sign up کلیک کنید. در این از مراحل باید نوع حساب کاربری خود را انتخاب کرده (شخصی personal یا تجاریbusiness) و  در مرحله بعد می بایست یک شماره تلفن معتبر وارد کنید تا به حساب پی پل متصل شود. در واقع یک کد 5 رقمی به شماره تلفن اعلام شده توسط شما ارسال می گردد.

کد ارسال شده را وارد کرده تا به مرحله ی بعدی افتتاح حساب وارد شوید.

در این مرحله از شما آدرس ایمیلی خواسته می شود که اساس حساب پی پل شما را تشکیل می دهد. نام کشور نیز در این مرحله از شما خواسته می شود، این نام را به خاطر بسپارید زیرا نباید مغایرتی میان اطلاعات وارد شده توسط شما وجود داشته باشد.

پس از وارد کردن ایمیل و پر کردن اطلاعات خواسته شده، یک ایمیل برای تایید آدرس ایمیل ارسال می شود. در ایمیل فرستاده شده روی گزینه confirm Email Addressکلیک کنید.

در مرحله بعدی اطلاعات مربوط به آدرس معتبر خود را وارد کنید و روی گزینه ی Agree and continue کلیک کنید.

تا این مرحله حساب پی پال شما افتتاح شده است. اما با افتتاح حساب به تنهایی نمی توان اقدام به استفاده از خدمات پی پل کرد. برای استفاده از خدمات ارائه شده در پی پل می بایست حساب خودتان را verified کنید.

راهنمای افتتاح حساب پی پال

ایجاد حساب پی پل وریفای شده در ایران

همانگونه که در قسمت آموزش نحوه ی ایجاد حساب توضیح دادیم برای آنکه بتوانید حساب خودتان را وریفای کنید لازم است تا کارت اعتباری معتبر داشته باشید.شما می توانید به عنوان کارت اعتباری از ویزا کارت یا مستر کارت استفاده کنید. پس در مرحله اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل: Card Number, Expire Time, CVV2, Billing Address است. به این نکته توجه داشته باشید که Billing Address، مطابق همان آدرسی است که در مرحله ی وارد کردن اطلاعات کارتتان آن را وارد کرده بودید پس از وارد کردن اطلاعات و تایید آن عملیات وریفای شدن حساب پی پال شما به اتمام رسیده است. پس از این مرحله شما امکان واریز یا برداشت وجه را خواهید داشت.

شما می توانید برای خرید ویزا کارت یا مستر کارت (کارت اعتباری آنلاین) از خدمات ارائه شده توسط وبسایت داماهی پی استفاده کنید. همچنین امکان درخواست افتتاح حساب پی پل نیز وجود دارد.

آیا پی پل در ایران کار میکند؟

بله استفاده از خدمات پی پل از ایران نیز ممکن است اما باید IP شما برای کشوری به غیر از ایران باشد. حساب شما می بایست فعال شده باشد و به میزان کافی اعتبار داشته باشد. برای اینکه بتوانید IP خودتان را تغییر دهید ترجیحا از یک سرور مجازی استفاده کنید تا موقعیت مکانی شما تغییر نکند.

نحوه استفاده از پی پل در ایران

نحوه استفاده از پی پل در ایران

پس از فعال کردن حساب پی پل (Verified شدن آن) و با استفاده از سرور مجازی می توانید به حساب پی پال خودتان دسترسی کامل داشته باشید و از صفحه ی اصلی این برنامه به انجام واریز یا برداشت پول بپردازید. همچنین امکان خرید اینترنتی با استفاده از اطلاعات حساب پی پل شما (ایمیل و اطلاعات وارد شده) وجود دارد.

پی پل و تحریم ایرانیان

همانگونه که پیش از این هم اشاره کردیم در هنگام استفاده از خدمات پی پل می بایست IP شما برای کشوری به غیر از ایران باشد. در صورتی که پی پل به ایرانی بودن شما شک کند، حساب شما مسدود خواهد شد. توصیه میکنیم موارد مربوط به IP را با دقت انجام دهید زیرا در صورت مسدود شدن حساب باید دلایل کافی برای باز کردن مجدد حسابتان را داشته باشید.

پرداخت با پی پل در ایران به چه نحوی انجام می شود؟

استفاده از پی پال آسان است، کافی است تا در وبسایت مورد نظرتان روی گزینه ی پرداخت با پی پل کلیک کرده و مشخصات حساب پی پل خودتان را وارد کنید. مراحل پرداخت با پی پال بسیار سریع بوده و زمان زیادی از شما نمیگیرد. در صورتی که بخواهید مستقیما از خدمات پی پل برای واریز یا برداشت به اشخاص دیگر استفاده کنید می توانید از اپلیکیشن و یا وبسایت آن استفاده کنید. خرید و فروش پی پل یکی از خدماتی است که توسط داماهی پی برای رفاه حال مشتریان به انجام می رسد.

توجه به این نکته که کاربران می بایست آی پی خود را ثابت (و از کشوری به غیر از ایران) نگه دارند تا از مسدود شدن آن جلوگیری شود الزامی است.

کارمزد استفاده از پی پل چگونه محاسبه می شود؟

کارمزد پی پل چقدر است؟

برخلاف دیگر سیستم های پرداخت افتتاح حساب در پی پل هزینه ای ندارد و تنها هزینه ای که برای شروع کار با پی پل لازم است، شارژ حساب است.

کارمزد پی پل در صورت انجام تراکنشهای استاندارد در امریکا 30سنت + 2.9% از مبلغ تراکنش است.

در صورت استفاده از خدمات پی پل در جایی به غیر از امریکا کارمزد برابر یک مبلغ ثابت +4.4% از مبلغ کل است.

کارمزد انتقال وجه در پی پال چگونه محاسبه می شود؟

انتقال وجه در امریکا 30سنت +2.9% از مبلغ کل تراکنش است و در سایر کشور ها مبلغ کارمزد بین 3 تا 3.9% بسته به ارز مورد استفاده و حجم تراکنش متغیر است.

انتفال وجه در پی پل محدودیتی دارد؟

در حال حاضر کاربران می توانند مبلغی بین 10 تا 10 هزار دلار را با استفاده از پی پل منتقل کنند در صورتی که نیاز به مبلغی بیش از این داشته باشید، می توانید از دیگر اپلیکیشن های پرداخت ارزی استفاده کنید.

آیا دریافت وجه کارمزدی دارد؟

اگر فرستنده ی وجه پرداخت کارمزد را به عهده ی گیرنده بگذارد فرد گیرنده برای دریافت وجه می بایست کارمزد را قبل از دریافت وجه پرداخت کند اما در صورتی که فرستنده کارمزد را پرداخت کند، گیرنده نیازی به پرداخت وجه برای دریافت پول ندارد.

مزایای استفاده از پی پل چیست؟

رایگان بودن

مهمترین مزیت پی پل آن است که افتتاح حساب در آن رایگان است. با توجه به این ویژگی همه افراد میتوانند از خدمات پی پل استفاده کنند.

تعداد زیاد کاربران

پی پل کاربران بسیار زیادی دارد. 400 میلیون کاربر هم اکنون از خدمات پی پل استفاده می کنند.تعداد زیاد کاربران این مزیت را ایجاد می کند که بتوانید خدمات پرداخت تان را با راحتی بیشتر انجام دهید.

امنیت

هنگام استفاده از سیستم های پرداخت امنیت یکی از کلیدی ترین مسائل است. در صورت استفاده از یک سیستم پرداخت نا امن این امکان وجود دارد که تمامی دارایی های خودتان را به یک باره از دست دهید.

پی پل یکی از امن ترین سیستم های پرداخت موجود است و این امکان را برای کاربرانش ایجاد کرده است تا پرداخت های بین المللی خود را بدون انتشار همه ی اطلاعاتتان به انجام برسانید. امکان خرید بدون افشا شدن هرگونه اطلاعات کاربری نیز از دیگر ویژگی های پی پل است.

مزایای استفاده از پی پل

رابط کاربری مناسب

اگر قرار باشد به صورت مداوم از یک اپلیکیشن استفاده کنید، رابطه کاربری جذاب یکی از نیاز هاست. رابط کاربری مناسب باعث می شود تا کاربر بداند برای انجام تراکنش های مد نظرش باید از چه طریقی اقدام کند و تراکنش ها را با سهولت و سرعت بیشتری به انجام برساند.

پشتیبانی از 26 ارز جهانی

پی پل با 26 ارز جهانی فعالیت می کند، این مزیت باعث می شود تا برای تبدیل ارز ها نیازی به صرافی نداشته باشید و تبدیل ارز های مورد نظرتان را در اپلیکیشن تنها با یک کلیک به انجام برسانید.

سرعت بالای انجام تراکنش ها

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک سیستم پرداخت آنلاین می بایست داشته باشد این است که تراکنش ها را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام برساند. پی پل از این نظر نیز می تواند نظر کاربرانش را جلب کند.

پشتیبانی از ارز های دیجیتال

پیش بینی می شود ارز های دیجیتال در آینده تبدیل به یکی از وجه های رایج تبدیل شوند، پی پل نیز اعلام کرده است که از رمز ارز هایی مانند بیت کوین در کیف پول خود پشتیبانی خواهد کرد. در صورتی که قصد خرید بیت کوین و سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال را داشته باشید، می توانید از خدمات ارائه شده توسط داماهی پی استفاده کنید.

مزایای استفاده از پی پل

معایب استفاده از پی پل کدام است؟

  • تحریم کاربران ایرانی و محدود کردن حساب در صورت شک به ایرانی بودن کاربر
  • در صورت مواجهه با مشکل در پرداخت، پشتیبانی پی پل معمولا به مشتریان پاسخ های خودکار می دهد
  • محدودیت انتقال برای افرادی که از حساب های شخصی استفاده میکنند
  • مسدود کردن حساب در صورت شکایت دیگر افراد
  • عدم دسترسی به حساب تا زمان خروج از حالت تعلیق یا مسدودی

توصیه می کنیم در صورتی که میخواهید از پی پل به عنوان درگاه پرداختاستفاده کنید درگاه دیگری برای پشتیبانی نیز داشته باشید.

 با تمامی معایب و محاسن گفته شده، هنوز هم مزایای استفاده از پی پل به حدی است که کاربران ایرانی را به استفاده از آن تشویق کند. در صورت به کار بردن موارد احتیاط در موارد گفته شده مشکلی در استفاده از پی پل وجود نخواهد داشت و افراد می توانند بدون نگرانی از خدمات پی پل استفاده کنند. شما می توانید برای خرید و فروش پی پل و نیز افتتاح حساب پی پال از خدمات ارائه شده در داماهی پی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *