داماهی پی

آموزش ثبت نام و ساخت حساب در صرافی کوینکس با راهنمای تصویری

راهنمای کامل نصب و استفاده از صرافی کوینکس
5/5 - (23 امتیاز)

صرافی ارز دیجیتال به وبسایت هایی گفته می شود که در آن خرید و فروش انواع ارز دیجیتال به انجام می رسد. صرافی ها انواع ارز دیجیتال را به کاربرانشان عرضه می کنند.کاربران با استفاده از خدمات صرافی بیش از 1000 نوع ارز دیجیتال را می توانند خریداری کنند.صرافی ها نیز انواع مختلفی دارند برای مثال صرافی های متمرکز و صرافی های غیر متمرکز.

صرافی های متمرکز از امنیت بالاتری برخورداند، مقبولیت این صرافی ها نیز بسیار بالا است.(نمونه این نوع صرافی ها صرافی بایننس، صرافی کوکوین و صرافی کوینکس هستند)شما در این صرافی ها، یک حساب کاربری می سازید و سپس با واریز ارز دیجیتال به صرافی(عمدتا تتر) آن را به دیگر انواع ارزهای دیجیتال تبدیل می کنند.

صرافی های غیرمتمرکز صرافی هایی هستند که در آنها گستره ی متنوع تری از ارز ها و توکن ها مبادله می شود.البته رسمیت این صرافی ها قابله مقایسه با صرافی های متمرکز نیست.(نمونه این صرافی ها صرافی پن کیک سواپ و یونی سواپ است)

صرافی کوینکس چه ویژگی هایی دارد؟

معرفی صرافی کوینکس

 

صرافی ارز دیجیتال کوینکس در سال 2017 توسط یانگ هایپو در هنگ کونگ ایجاد شد. این صرافی خدمات متعددی از جمله داشتن استخر استخراج viaBTC، کیف پول viawallet را دارد.

صرافی کوینکس یکی از معدود صرافی هایی است که هنوز ایرانی ها را تحریم نکرده است.اما امکان دارد در آینده  این صرافی هم به تحریم کنندگان ایران بپیوندد. به همین منظور توصیه می کنیم برای افتتاح حساب از IP ایران استفاده نکنید؛ هم چنین در مرحله ایجاد رمز عبور دو مرحله ای بجای انتخاب رمز دو مرحله ای پیامکی رمز دو مرحله ای با استفاده از google authenticator را انتخاب کنید.

این صرافی با داشتن رابط کاربری خوب بسیار مورد توجه قرار گرفته است به همین منظور راهنمای نصب مرحله به مرحله آن را خواهیم داشت.

با توجه به حواشی ایجاد شده برای صرافی بایننس(مسدود کردن حساب کاربران ایرانی که از vps های هلند استفاده می‌کردند) به نظر می‌رسد شاید باید صرافی کوینکس(که کاربران ایرانی را به رسمیت میشناسد) را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

آموزش ثبت نام و ساخت اکانت در صرافی کوینکس

برای ثبت نام در سایت صرافی کوینکس ابتدا آدرس وبسایت این صفحه www.coinex.com را وارد کنید.

برای افتتاح حساب روی گزینه ی sign up در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید:

صفحه اصلی وبسایت کوینکس- افتتاح حساب

برای افتتاح حساب ادرس ایمیل و پسورد دلخواه خود را وارد کنید(از یک ادرس ایمیل فعال استفاده کنید زیرا در مراحل مختلف کد 6 رقمی به این آدرس ارسال می شود)

وارد کردن اطلاعات برای ساخت اکانت کوینکس

کد ارسالی به ایمیل خود را وارد کنید و  پسورد دلخواه را دو بار در کادر ها وارد کنید(این دو بار نوشتن آدرس ایمیل برای جلوگیری از اشتباه نوشتن ایمیل است) در نهایت گزینه I’ve read and accept coinEx terms of service را فعال کنید و روی sign up کلیک کنید.

در صورتی که کد معرفی (referral code)دارید آن را در کادر وارد کنید.

در مرحله بعدی باید رمز دو مرحله ای را فعال کنید تا حساب شما راه اندازی شود برای این کار دو روش وجود دارد.

رمز دو مرحله ای برای ایجاد اکانت کوینکس

  • ارسال رمز دو مرحله ای با استفاده از پیامک(این روش به دلیل احتمال تحریم ایران توسط کوینکس پیشنهاد نمی شود)
  • ارسال رمز دو مرحله ای با استفاده از google authenticator

توصیه می کنیم ازgoogle authenticator  استفاده کنید. این قابلیت گوگل از امنیت بالایی برخوردار است.(هنگام استفاده از صرافی بایننس نیز از گوگل اتنتیکاتور استفاده خواهیم کرد.)

برای این کار با کلیک روی TOTP به صفحه ای وارد می شوید که در آن لینک های لازم برای نصب برنامه google authenticator وجود دارد.

ورژن مناسب برنامه را روی تلفن همراه خود دانلود کرده و در صفحه بعد با استفاده از QR code یا تایپ کردن Private key رمز ساز را در google authenticator فعال کنید.

در صفحه بعدی رمز های مورد درخواست را وارد کنید وsubmit را بزنید.

تنظیم رمز عبور دو مرحله ای با google authenticator

در این مرحله افتتاح حساب شما به اتمام رسید و صفحه زیر را مشاهده می کنید:

اطلاعات حساب کوینکس -اتمام افتتاح حساب

سقف برداشت در صرافی کوینکس و کد معرف

در این مرحله بدون احراز هویت می توانید تا سقف 10000 دلار در یک روز برداشت کنید در صورتی که به مبلغی بیش از مقدار نیاز دارید با احراز هویت می توانید تا 1 میلیون دلار نیز برداشت کنید.

می توانید با استفاده از کد معرف تا سقف 40 درصد  از معاملات ان ها سود بگیرید لینک معرف شما از مسیر account،referral reward قابل دسترسی است.

فعال سازی anti-phishing code در صرافی کوینکس

برای جلوگیری از فیشینگ،صرافی کوینکس یک کد anti-phishing تعبیه کرده است برای فعال سازی ان در همین صفحه و در قسمت security در تنظیمات مقابل anti-phishing code روی setting کلیک کنید.

در پنجره باز شده روی send code کلیک کرده و کد 6 رقمی ارسال شده به ایمیل را وارد کنید و next را بزنید.

یک کد انتی فیشینگ 4تا 20 کارکتری شامل حروف بزرگ و کوچک و اعداد وارد کنید و next را بزنید.

فعال سازی انتی فیشینگ کد برای مقابله با فیشینگ

در این مرحله کد انتی فیشینگ روی ایمیل شما فعال شده است .

از این پس هر گاه ایمیلی از طریق کوینکس برای شما ارسال شود حاوی این کد به رنگ طلایی خواهد بود، هر ایمیلی این کد را نداشته باشد از طرف کوینکس ارسال نشده و فیشینگ است.

 

فعال سازی transaction verification در صرافی کوینکس

با فعال سازی این گزینه می توانید مشخص کنید چه زمانی از شما کد2مرحله ای گرفته شود( کد دو مرحله ای برای بالا بردن امنیت حسابتان استفاده می شود )،می توانید این درخواست کد را هر دو ساعت، یا هر بار که اقدام می کنید یا اینکه نداشتن کد دو مرحله ای در زمان معاملات تعیین کنید.(گزینه پیشفرض never و نخواستن اطلاعات برای معاملات است)توصیه می کنیم اگر سرمایه زیادی را وارد حساب صرافی می کنید این گزینه را فعال کنید.

تنظیمات تایید معاملات transaction verification

همچنین در پایین صفحه اطلاعات اکانت، تاریخچه ورود به کوینکس و دستگاه هایی که با استفاده از آنها وارد حساب صرافی تان شده اید قابل مشاهده است.

واریز ارز دیجیتال به حساب صرافی کوینکس

برای واریز ارز به کوینکس باید ابتدا از قسمتassets وارد deposit  شوید:

نوع ارزی را که می خواهید به حساب شما وارد شود انتخاب کنید(در اینجا ارز ترون)

آدرس اختصاصی شما برای دریافت ارز ترون مقابل کلمه deposit to نمایش داده شده است.

برای خرید ارز از صرافی های آنلاین خرید ارز دیجیتال این آدرس را  بدهید تا ارز ترون به حساب شما منتقل شود.

واریز (انتقال) ارز به صرافی کوینکس

برداشت ارز از صرافی کوینکس

برای برداشت ارز از حساب صرافی کوینکس(در این جا ترون)، به قسمت withdraw رفته و بین ارز هایی که موجود دارید ارز مورد نظر را برای برداشت انتخاب کنید.

سپس در قسمت Withdrawal Address،ادرس کیف پولی که میخواهید به آن ارز را منتقل کنید وارد کنید، برای مثال آدرسی که در داماهی پی برای فروش ارز دیجیتال مورد نظر در صفحه فروش به شما نمایش داده شده است.

برداشت ارز از صرافی کوینکس

همچنین در قسمت deposit record و withdraw record تاریخچه واریز و برداشت ها قابل مشاهده است.

Exchange در صرافی کوینکس

با استفاده از تب exchange می توانید معاملات بازار جهانی را مشاهده کنید و در صورت تمایل به خرید و فروش ارز بپردازید.در شکل زیر قیمت و بازار تبدیل تتر به بیت کوین را ببینید. برای خرید روی buy BTC و برای فروش روی sell BTC کلیک کنید.

 Exchange در صرافی کوینکس

مقاله مرتبط: آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین

تا به اینجا با امکانات و نحوه استفاده از صرافی کوینکس آشنا شده ایم. صرافی کوینکس یکی از صرافی های مناسب برای استفاده ایرانیان است البته ابهاماتی درباره ی استفاده و امنیت آن وجود دارد. صرافی داماهی پی علاوه بر خرید بیت کوین که در صرافی کوینکس و مانند آن مورد استفاده قرار می‌گیرد به شارژ حساب پرفکت مانی نیز می‌پردازد. از پرفکت مانی برای انجام خرید های آنلاین بین المللی، دریافت حقوق دلاری و یا تبدیل دلار به یورو استفاده کرد. پرفکت مانی سابقه طولانی دارد و امنیت سیستم آن تا به اینجا مطلوب کاربران بوده است. شما می‌‌توانید برای خرید پرفکت مانی به صفحه خرید ووچر پرفکت مانی در داماهی پی مراجعه کنید. ووچر یکی از مطمئن ترین راه های انتقال هزینه در ایران است. ووچر پرفکت مانی هیچ گونه اطلاعات هویتی نیاز ندارد و کاربران بدون هیچ گونه دغدغه ای نسبت به انتقال پول با استفاده از این سیستم اقدام می کنند.

1 نظر در “آموزش ثبت نام و ساخت حساب در صرافی کوینکس با راهنمای تصویری

  1. کلاهدوز گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون جالبه که الان همه چی مجازیه طرف سایت زده لوله بازکنی برچسب و سفارش چاه بازکنی رو هم اینترنتی میگیره قدرت خدا همه چی اینترنتی شده 🙂 ما قدیما جلو پدر مادرمون دراز نمیکردیم اونوقت جوون های الان همه دنیا رو تو گوشیشون دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *