داماهی پی

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری
5/5 - (21 امتیاز)

ارزهای دیجیتال همانگونه که از نام آنها پیداست، ارزهایی هستند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌شوند. ارز دیجیتال به عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل (جدا از واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه) بر بستر اینترنت تعریف می‌شود.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را داشته باشید، حتما بارها این سوال برای شما پیش آمده که کدام ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؟  یا اینکه کدام ارز دیجیتال در مدت کوتاه سوددهی بیشتری دارد؟

همانطور که می‌دانید ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند که شما می‌توانید با خرید و فروش و استخراج آنها سود و یا حتی ضرر کنید. برای سرمایه گذاری در این بازارها باید با ارزهای دیجیتالی که بیشترین سوددهی را برایتان دارند، آشنا شوید و بر اساس تحلیل و بررسی، شروع به فعالیت کنید.

اما قبل از همه این‌ ها باید تصمیم بگیرید که چه روشی را برای کسب ارز دیجیتال انتخاب کنید. برای بدست آوردن ارز دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد که خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های آنلاین، یکی از این روش‌هاست. با استفاده از صرافی های آنلاین می‌توانید سرمایه ریالی خود را به دلار تبدیل کنید.نکته ی جالب توجه تماما غیرحضوری بودن خدمات ارائه شده توسط صرافی های آنلاین است. در ادامه ی این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی برخی از ارزهای دیجیتال معروف بپردازیم و ببینیم که برای سرمایه‌گذاری، به سراغ کدام ارز دیجیتال برویم بهتر است.

رمز ارز مناسب سرمایه گذاری

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

اشاره کردیم انواع مختلف ارز دیجیتال وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بایننس کوین، تتر، ریپل، مونرو، تزوس، الگورند، آگر، انجین کویین، بلاک استک و … اشاره کرد. البته تعداد ارز های دیجیتال از مقدار گفته شده بسیار بیشتر است و حدود 10 هزار کوین و توکن هم اکنون در بازار ارز های دیجیتال مورد معامله قرار می‌گیرند.

حتما نام برخی از این ارزهای دیجیتال بارها به گوشتان خورده است و اسم برخی دیگر برایتان ناآشنا است. اما سوال این است که کدام یک از این ارزهای دیجیتال نام برده برای سرمایه گذاری بهترند؟

قبل از معرفی ارز های پیشنهادی مان برای سرمایه گذاری خوب است به این نکته اشاره کنیم که تا حد امکان روی ارز هایی سرمایه گذاری کنید که مدت زمانی از ورود آنها به بازار گذشته باشد(حداقل یک سال) زیرا در این صورت این ارز دیجیتال خودش را در بازار اثبات کرده است.همچنین خوب است به رتبه بندی ارز مورد نظر میان تمامی ارز های دیجیتال دقت کنید. سرمایه در گردش و تعداد افرادی که روی ارز مورد نظر سرمایه گذاری کرده اند از دیگر پارامتر هایی است که می توان به آن توجه کرد.

با ما همراه باشید تا تعدادی از ارز های دیجیتال مناسب سرمایه گذاری را به شما معرفی کنیم.

بیت کوین

بیت کوین که بر اساس نظرات بسیاری از فعالان  بازار ارز دیجیتال، پادشاه ارزهای دیجیتال است و اکثرا نام آن را شنیده‌اند و خیلی نیازی به معرفی ندارد. بیت کوین اولین، بزرگترین و سرآمد نوآوری ارز های دیجیتال است. بیت کوین برترین ارز دیجیتال دنیاست و هدف آن کاربری به عنوان یک پول دیجیتال در جهان است.

این ارز دیجیتال طی چند سال گذشته جز امن‌ترین شبکه‌های کامپیوتری دنیا بوده است و هیچ‌گونه هک و یا رخنه امنیتی را به خود ندیده است. این ارز دیجیتال 43 درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را شامل می‌شود. با وجود این‌ که صدها ارز دیجیتالی در جهان وجود دارد، اما به دلیل موضوع شناخته شده بودن بیت کوین، حجم بسیار بالایی از معاملات ارزهای دیجیتالی مربوط به بیت‌کوین می‌شود.

البته هم‌اکنون سلطه ی بیت کوین در بازار در حال کاهش است، با روی کار آمدن سایر ارز های دیجیتال همچون اتریوم و بایننس کوین و اقبال عمومی به سمت کوین های کمتر آشنا مانند آدا و سولانا و ریپل رفته است.این ارز ها از بلاک چین های سریعتر و هوشمند تری استفاده می کنند. در ارز های دیجیتال جدیدتر تلاش شده تا اشکالات موجود در بیت کوین رفع شود. همچنین افراد با دغدغه های زیست محیطی همه ساله خواستار پایان دادن به استخراج بیت کوین هستند.(دستگاه ماینر با مصرف برق بالا در سیستم های سخت افزاری قدرتمند موجب داغ شدن دستگاه شده و به گرمایش زمین دامن می‌زنند.)

به‌جز شناخته شده بودن بیت کوین، مسائلی نظیر سادگی تبدیل آن به ارزهای فیات FIAT یا قدرت بالای آن در نقد شوندگی جزو مسائلی است که باعث می‌شود ارزش بیت‌ کوین همچنان در مسیر صعودی باشد. همچنین با توجه به نوسانات دائمی بیت‌کوین، باید بدانید که این ارز دیجیتال یکی از پایدارترین‌ها در این بازار است.

این بدان معناست که برای دستکاری کردن قیمت بیت کوین به سرمایه بسیار بالایی نیاز است.

اتریوم

بعد از بیت­ کوین، اتریوم ، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه­ گذاری از نظر فعالان بازار ارز دیجیتال است. این ارز دیجیتال در سال­های 2016 و 2017 بسیار پرطرفدار بوده است. اما همچنان به عنوان بزرگ‌ترین و قابل‌ اعتمادترین پروژه موجود برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز به شمار می‌رود.

خرید و فروش این ارز دیجیتال همیشه آسان است و همانند سایر ارزهای دیجیتال برتر بازار نوسانات اتریوم هم چندان زیاد نیست. اتریوم از نظر فن‌آوری یکی از قدرتمندترین ارزهای دیجیتالی جهان است. به همین دلیل شرکت‌های معتبری همچون مایکروسافت بسیار علاقه‌مند هستند که از میان انواع ارز دیجیتال موجود در جهان، با اتریوم کار کنند. اتریوم برترین پلتفورم در زمینه قرارداد های هوشمند است و یک ارز دیجیتال بسیار خوب برای سرمایه­ گذاری در سال 2020 بوده است.اتریوم ارز دیجیتال

شبکه ی اتریوم همچنین توکن های ERC20 را نیز پوشش می‌دهد. از این طریق تعداد زیادی از توکن های موجود از جمله تتر Erc20 از این شبکه استفاده می‌کنند تا زمانی که سایر شبکه های موجود به قدرتمندی اتریوم نباشند پیش بینی می‌شود ارزش اتریوم روند صعودی داشته باشد.

اتریوم در خرید بسیاری از توکن های صرافی های غیر متمرکز مانند پنکیک سواپ و یونی سواپ نیز به کار برده می شود و ازین جهت همواره مورد توجه است.

آدا

ارز دیجیتال آدا که آن را با نام کاردانو نیز می‌شناسند یکی از خوش آتیه ترین ارزهای دیجیتال موجود است. تفاوت آدا با دیگر ارز های دیجیتال آن است که برای قسمت علمی آدا زمان زیادی گذاشته شده است همچنین قسمت تحقیق و توسعه ی آدا با مشارکت دانشگاهیان انجام می‌شود. آدا از سال 2017 وارد معاملات بازار ارز های دیجیتال شده است.

معماری چند لایه ی کاردانو باعث امنیت بسیار خوب شبکه ی آن شده است. همچنین تیم های قدرتمندی از سراسر جهان در حال تحقیق روی کد های کاردانو هستند. کاردانو زیست سازگار نیز هست و برای الگوریتم اجماع خود از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند.

پیش بینی می‌شود آدا با داشتن بنیان علمی خوب در آینده ی نزدیک رشد خوبی را تجربه کند. پیش از آدا هیچ یک از ارز های دیجیتال موجود تا این حد با مشارکت دانشگاه و علم کد نویسی نشده بودند. کد متن باز کاردانو همچنان نیز در حال توسعه و پیشرفت است.

برای خرید کاردانو و بیش از 34 نوع ارز دیجیتال دیگر، به پنل کاربری خودتان در داماهی پی مراجعه کنید.خرید ارز دیجیتال در داماهی پی آنی و اتوماتیک است.

خرید کاردانو

بایننس کوین

بایننس کوین توکن صرافی ارزهای دیجیتال بایننس(صرافی بایننس یکی از بزرگترین صرافی های خوشنام موجود است) به شمار می‌آید. این توکن کاربردی برای پرداخت هزینه‌ها و سایر خدمات در بایننس به کار می‌رود. ارزش توکن‌های BNB به میزان ارزشمندی و کارایی آن در فضایی بایننس بستگی دارد.

بایننس در حال حاضر یکی از بزرگترین سکه‌های موجود در بازار است. در زمینه نقدینگی باید گفت که بایننس‌کوین در حال حاضر چهارمین ارز دیجیتال برتر بازار از نظر سرمایه است و به همین دلیل میزان نقدینگی آن بالاست. علاوه بر این قیمت بایننس کوین در سال‌های اخیر نسبتا پر نوسان بوده و این میزان در سال 2019 بسیار زیاد شده بود. قیمت بایننس کوین با توجه به شرایط بازار بالا یا پایین می‌رود.‌

بایننس کوین دیگر ارز دیجیتال مناسب سرمایه گذاری

ایاس

توضیحات درباره ی ایاس را اینگونه شروع می‌کنیم، عرضه ی اولیه ایاس یکی از بزگترین عرضه اولیه های موجود در بازار ارز های دیجیتال بوده است. در جریان عرضه ی اولیه ایاس که یک سال به طول انجامید 4 میلیارد دلار سرمایه جمع شد و ایاس توانست رکورد پیش فروش ارز های دیجیتال را جابجا کند. حتی عرضه اولیه ایاس نیز نکته های زیادی دارد.

ایاس یک شبکه ی مبتنی بر بلاک چین است که با هدف، ایجاد قرارداد های هوشمند و ساخت اپلیکیشن های غیر متمرکز ایجاد شده است. ایاس تاکنون توانسته است تا حد زیادی مقیاس پذیری را بالا ببرد و به رقیب اتریوم تبدیل شود(تراکنش ها در شبکه ی ایاس با سرعت بالاتری نسبت به شبکه ی اتریوم انجام می‌شوند). نکته ی جالب درباره ی شبکه ی ایاس نداشتن کارمزد برای معاملات است. توسعه دهندگان ایاس هزینه ی زیاد راه اندازی و استفاده از اپلیکیشن های بلاک چینی را مانعی جدی برای پذیرش آن می‌دانستند از همین رو برای استفاده اسانتر کاربران کارمزد تراکنش را تا مرز رایگان شدن کاهش داده اند.

معماری شبکه ی ایاس پیچیده تر از شبکه ی اتریوم بوده و به دلیل معماری پیچیده تر، سرعت بالاتری در انجام تراکنش ها دارد. با توجه به نوآوری های ایاس، پیش بینی می‌شود در آینده بتواند رکورد های قیمتی خود را ارتقا دهد و سوددهی خوبی داشته باشد.

ارز دیجیتال ایاس-مناسب برای سرمایه گذاری

لایت کوین

لایت‌کوین (litecoin) همیشه یکی از انواع ارز دیجیتال معتبر در جهان بوده است. لایت کوین یکی از قوی‌ترین و بهترین ارزهای دیجیتال است. لایت کوین از نظر سرمایه جایگاه سیزدهم را در بازار در اختیار دارد. علاوه بر این دارای نوسانات کمتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال با سرمایه‌های کمتر در بازار است. علیرغم وجود تعداد بالای ارزهای دیجیتال، لایت‌کوین یکی از بهترین ارزهای موجود برای سرمایه گذاری برای افراد تازه کار به شمار می رود.

تا اینجا با ارزهایی آشنا شدید که علاوه بر اینکه افراد ماهر در آنها به خرید و فروش می‌پردازند، برای افراد مبتدی و تازه وارد این ارزهای دیجیتال مناسب هستند. حال نوبت به بررسی سکه‌های پیشرفته‌تر برای افراد با تجربه می‌رسد. این موارد پتانسیل ایجاد سود بیشتری را برای سرمایه گذاران دارند اما از سوی دیگر میزان ریسک انتخاب آنها نیز بالاست.لایت کوین ارز دیجیتال

مونرو

در دنیایی که حریم خصوصی در خطر است، مونرو در حال حاضر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال حریم خصوصی محور (Privacy coin)  بوده و مدت‌هاست که با قدرت در رده‌های بالای بازار ارزهای دیجیتال جا خوش کرده است. اگر به ارزهای دیجیتال حریم‌خصوصی محور علاقه‌مند باشید، مونرو می‌تواند انتخاب اول شما برای سرمایه‌گذاری باشد.

مونرو به عنوان بهترین ارزدیجیتال در زمینه حفظ حریم شخصی دارای نقدینگی بالایی بوده و خرید و فروش آن بسیار آسان است. علیرغم نوسانات قیمت، تعداد زیاد مالکان و حجم بالای سرمایه مونرو در بازار سبب پایدار بودن سرمایه آن در بازار شده است. البته ناگفته نماند که خریدن و نگهداشتن سکه‌هایی مثل بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین یا BAT به نسبت XMR بسیار ساده‌تر است و شروع کار با مونرو کمی دشوار است. به همین دلیل افراد حرفه‌ای بیشتر به سمت این ارز دیجیتال می‌روند تا افرادی که تازه به خرید و فروش در این بازار روی آورده‌اند.ارز دیجیتال مونرو

نئو

نئو که آن را به عنوان اتریوم چینی می‌شناسند، در مقایسه با اتریوم مرکز گرایی بیشتری دارد. این پلتفورم قراردادهای هوشمند که در چین تاسیس شده، اکثر بازارهای چین را تغذیه می‌کند از این جهت در میان دیگر ارزها، ارز دیجیتال مهمی به حساب می‌آید.

نئو از نظر میزان سرمایه در بازار در میان 20 ارز دیجیتال برتر قرار دارد و همین امر سبب ارزشمند بودن آن می‌شود. خرید و فروش نئو کار سختی نیست و از نقدینگی خوبی برخوردار است. سرمایه بالا و نقدینگی خوب این ارز دیجیتال سبب پایین بودن میزان نوسانات آن شده. در نتیجه شما می‌توانید از پایدار بودن سرمایه‌گذاری خود و رشد ارزش آن در طول زمان مطمئن باشید. این ارز دیجیتال بخش قراردادهای هوشمند یک بازار وسیع را تشکیل می‌دهد. نئو یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان در دراز مدت خواهد بود.ارز دیجیتال نئو

ریپل

ریپل به جهش‌های ناگهانی قیمتش معروف است. اگرچه این ارز دیجیتال با بیت کوین همبستگی زیادی دارد، اما این همبستگی بسیار کمتر از سایر ارزهای دیجیتال شاخص است. افزودن XRP به سبد سرمایه‌گذاری در کنار دارایی‌هایی مثل بیت‌کوین معقول به نظر می‌رسد و می‌تواند به متنوع‌سازی سبد دارایی کمک کند، چراکه ریپل با بسیاری از ارزهای دیجیتال فرق دارد؛ در حالی که بیت کوین قاتل بانکداری است، شرکت ریپل بیشتر با بانک‌ها کار می‌کند. با وجود این‌که بسیاری از کارشناسان معتقدند ریپل شبکه‌ای متمرکز است و نباید در زمره ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز قرار بگیرد، اما این دارایی گزینه بدی برای اضافه شدن به سبد سرمایه‌گذاری نیست.

ارزهای دیجیتالی که این معیارها را داشته باشند برای افراد تازه کار بهتر هستند. با خواندن مطالب بالا در می‌یابید که هر ارز دیجیتال دارای یک ویژگی مثبت است که نمی‌توان آن را با دیگری مقایسه کرد و یک مورد خاص را انتخاب نمود. علاوه بر ارزهای دیجیتالی که در بالا به آنها اشاره شد، ارزهای دیجیتال دیگری نیز وجود دارند که کاربران می‌توانند برای سرمایه گذاری آنها را انتخاب نمایند. امیدواریم که سرمایه گذاران حرفه‌ای یا تازه کار نکات مورد نیاز خود را از این مطلب به دست آورده باشند و با تصمیم گیری درست وارد این بازار شوند.ارز دیجیتال ریپل

نتیجه گیری:

حال که با ارزهای دیجیتال مناسب برای افراد حرفه‌ای نیز آشنا شدید، باید به خاطر داشته باشید برای اینکه به یک سرمایه گذار موفق در زمینه ارزهای دیجیتال تبدیل شوید، تنها خرید سکه‌های مختلف کافی نیست. سرمایه‌گذاران بسیاری سرمایه خود را به خاطر بی‌دقتی از دست داده‌اند. به افراد تازه کار همواره توصیه می‌شود که سبد سرمایه گذاری خود را با بیش از یک ارز دیجیتال متنوع کنند. برای اینکه بدانید کدام ارزهای دیجیتال برای این کار مناسب هستند به نکات زیر توجه کنید:

  1. سکه هایی که معامله و ذخیره آنها ساده تر است.
  2. ارزهای دیجیتالی که در گروه بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند.
  3. سکه‌هایی که در هر گروه نسبت به رقیبان خود نوسانات قیمتی کمتری دارند.
  4. سکه هایی که ارزش بنیادی بیشتری دارند و نیز نسبت به سایر رمز ارزها مزایایی دارند که آنها را از بقیه مجزا می‌کند.
  5. همواره وقایع مربوط به ارزهای دیجیتال را دنبال کنید و در پی کسب مهارت های بیشتر برای پیشبینی روند بازار و قیمت ارز های دیجیتال باشید.
  6. تنها یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری انتخاب نکنید بلکه یک سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال انتخاب کرده تا ضرر احتمالی به کمترین میزان ممکن برسد.
  7. به این نکته توجه داشته باشید که بازار ارز های دیجیتال از وقایع جهانی تاثیر می پذیرد. برای تحلیل درست برای سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال اخبار روز دنیا را دنبال کرده و تحلیل سایر افراد را نیز دنبال کنید.(در جدیدترین واقعه قیمت رمز ارزها به شنیدن شدن زمزمه ی جنگ میان اوکراین و روسیه تغییر کرد.)

هنگامی که ارز دیجیتال مورد نظر خودتان را انتخاب کردید برای خرید و فروش ارز دیجیتال در داماهی پی، به پنل کاریری خود مراجعه کنید. تتر، پولکادات، کاردانو، ریپل و مونرو تنها بخشی از انواع ارز دیجیتالی است که در داماهی پی عرضه می شود.

برای خرید ووچر پرفکت مانی نیز می توانید از خدمات داماهی پی بهره بگیرید. ووچر پرفکت مانی یکی از بهترین راه های انتقال بین المللی پول است. امکان استفاده از ووچر پرفکت مانی در پذیرنگان آن به سهولت امکان پذیر است. پرفکت مانی نسل جدید بانک های اینترنتی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *