داماهی پی

تریدر کیست و چه انواعی دارد؟

تریدر کیست و چه انواعی دارد
5/5 - (21 امتیاز)

معامله گران یا تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال باید درک خوبی از این ارزها و ماهیت نوسانات قیمت آنها داشته باشند. آنچه در این بازار سود ایجاد می کند نوسانات قیمت است (خرید در قیمت کم و فروش در اوج قیمتی). مانند آنچه در بازار سهام و سرمایه شاهد هستیم. یک تاجر حرفه ای باید بازار را به خوبی رصد کند و بتواند اخبار مربوط به بازار ارز دیجیتال را هر روز دنبال کند. دانستن جهت گیری بازار ، کسب اطلاعات ، تفکر و تحلیل به روشی منطقی و هوشمندانه از دیگر مشخصات یک تریدر یا تاجر حرفه ای است.

تریدر به صورت کلی به هر شخصی گفته می شود که به انجام معاملات به صورت مداوم در بازار های مالی می پردازد. البته ترید تنها به بازار های مالی مانند فارکس وابسته نیست و ممکن است تریدر ها در تمامی بازار های سرمایه گذاری مانند ارز دیجیتال و بورس نیز فعال باشند.

تریدر ها بسته به بازار سرمایه گذاری از انواع مختلفی از شیوه ها برای پرداخت استفاده می کنند. تریدر های بورس داخلی از وبسایت های کارگزاری داخلی استفاده می کنند. تریدر های فارکس از بروکر ها استفاده می کنند و تریدر های بیت کوین از صرافی های آنلاین بهره می برند.

تریدر بازار فارکس و به طور کلی معامله گران بازارهای سرمایه جهانی، با سیستم های پیشرفته مالی چون وب مانی سر و کار داشته و بیشترین بهره را از آن ها می برند.

تریدر ها میتوانند در بازار فارکس، بورس یا بازار ارز های دیجیتال مشغول باشند.

به چه کسی معامله گر می گویند؟

انواع تریدر کدام است؟

تریدرها یا معامله گران بازار ارزهای دیجیتال را با یک نگاه عمقی می توان به به سه گروه زیر تقسیم کرد:

1. معامله گران کوتاه مدت: این معامله گران فاصله زمانی خرید و فروش ارز دیجیتال را در مدت زمان کوتاه قرار می دهند و برای رسیدن به سودآوری نوسان می کنند. در برهه ای از زمان، این نوع معاملات سودآور است و اگر كنترل خوبی بر پیش بینی نوسانات قیمت وجود داشته باشد ، می توان از طریق نوسانات به بازدهی متوسط ​​(معمولاً كم) دست یافت. معامله کوتاه مدت علاوه بر علم به شانس نیز وابسته است گاهی نوسانات بازار بدون داشتن هیچ گونه توجیه رخ می دهند.

2.معامله گران میان مدت: معامله گران میان مدت صبورتر هستند و زمان بیشتری را در انتظار افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و فروش ارزهای رمزپایه خود در زمان مناسب می گذرانند. ما برای بازرگانان میان مدت یک دوره دو هفته تا دو ماهه داریم. میزان سود و زیان در این بازه معقول تر و منطقی تر است.

3.معامله گران بلند مدت: در نهایت، به نظر می رسد معامله گرهای بلند مدت سرمایه گذاران مهم تری هستند یا باید آن ها را در نبض بازار بیشتر موثر بدانیم. این معامله گران در زمان مناسب وارد می شوند تا ارز دیجیتالی مورد نظر خود را بخرند و انتظار سود مناسب را داشته باشند (البته این بر اساس تجزیه و تحلیل و برآوردهای منطقی خواهد بود و در غیر این صورت نمی تواند به اندازه کافی در حاشیه سود قرار داشته باشد) و هنگامی که به یک اختلاف قیمت با ارزش برسند، می فروشند.

تریدر کیست

یک تریدر یا تاجر حرفه ای چه اشتباهاتی مرتکب می شود که تجارت او را به خطر می اندازند؟

نخستین چیزی که باید به آن اشاره کنیم، به این موضوع مربوط می شود که معامله گر حاضر در بازار ارزهای دیجیتال نباید خطرات نامعقول را بپذیرد. پذیرش خطرات غیر معقول بدون دانستن و تجزیه و تحلیل کاملاً خارج از تصمیمات حرفه ای معامله گر است. معامله گران یا تریدرهای این بازار، بر اساس دانش بازار معاملات را آغاز می کنند و خرید و فروش بدون دانش و پذیرش ریسک های مبتنی بر اقبال به هیچ وجه مورد تایید نیست. گاهی اوقات به نظر می رسد که صرفا وارد شدن به یک تجربه خرید و فروش پرریسک می تواند تاثیرگذار باشد و به سودآوری مناسبی منتهی شود، اما در نهایت ریسک های موجود، غالبا تاثیرات بسیار منفی در سرمایه اولیه خواهد داشت. پس از آن این موضوع بسیار حائز اهمیت است که معامله گران نباید بدون برنامه و تحلیل وارد بازار شوند. ورود به بازار بدون تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی قبلی کاری نیست که تاجران انجام می دهند. معامله گران حرفه ای برای زمان معاملات و حجم معاملات خود برنامه دارند و دقیقا می دانند در چه بازه ای دست به خرید بزنند یا فروش انجام دهند.

تریدر یا معامله گر کیست؟

برای آن دسته از فعالان در حوزه ارزهای دیجیتال که با هدف گذاری های بزرگ به این عرصه وارد شده اند، لازم است که سودآوری در حاشیه ریسک را به خوبی درک کنند. یک تریدر حرفه ای هرگز سودآوری را مورد ریسک قرار نمی دهد. معامله گران حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال محدودیت سود و زیان را تعیین کرده و با توجه به این محدودیت ها می فروشند. بنابراین، تصور اینکه قیمت ارز دیجیتال همیشه در حال افزایش است و اینکه هنوز باید منتظر افزایش بیشتر آن باشیم  اشتباه است و زمان خروج براساس تجزیه و تحلیل صحیح تعیین می شود. در نظر داشته باشید که خروج از چنین سیستم تجزیه و تحلیل و به نوعی بازار خوانی که برخی از آن به عنوان پیش بینی های موثر بازار یاد می کنند، باعث می شود که خرید و فروش ها در زمان درست اتفاق نیفتاده و تریدر باید بر چنین آنالیز بازار تسلط داشته باشد. در حقیقت چیزی که تریدرها را از معامله گرهای خرده پا و معمولی متفاوت می سازد، همین دانش نسبت به بازار و شناخت کامل آن است. دانش بازار نیاز به تمرین و تکرار بسیار زیاد دارد نیاز به مطالعات زیاد در حوزه ی روانشناسی خرید و فروش نیز انکار ناپذیر است.

موفقیت در معامله ارز دیجیتال

البته از سویی دیگر، معامله گران نباید از شایعات بترسند. تا آن جا که نباید سودآوری بالاتر را طمع کرد، ترس از شایعات بی اساس و برخلاف تحلیل منطقی مبتنی بر داده های واقعی کاملاً اشتباه است. به واقع زمانی که شما دارای تحلیل های مبتنی بر داده های واقعی باشد، باید تا حدود زیادی به تحلیل های خود اتکا کرده و تنها با گوش سپردن به شایعات، در معاملات خود تردید نکنید. در این حالت، پیش بینی فروش و خروج از بازار ارز دیجیتال می تواند منجر به از دست دادن سود واقعی و قابل توجه شود. روی استراتژی های خودتان ثابت بمانید و در صورتی که به دانش خودتان شک کردید با افراد خبره ی بازار گفتگو کنید اما نگذارید شایعات روی تصمیم های شما تاثیرگذار باشد.

برای خرید ارز دیجیتال از صرافی آنلاین داماهی پی از لینک خرید ارز دیجیتال  استفاده کنید. خدمات داماهی با منصفانه ترین قیمت به کاربران ارائه می شود. نحوه خرید ارز دیجیتال در داماهی به ساده ترین شیوه ی ممکن طراحی شده است، همچنین در صورتی که در هر مرحله از انجام تراکنش به مشکلی برخوردید از طریق راه های ارتباطی ما سوالات خود را از همکاران بخش پشتیبانی داماهی پی بپرسید.

خرید بایننس کوین با بهترین قیمت

امکان خرید پرفکت مانی نیز در مجموعه داماهی پی فراهم شده است. شارژ حساب پرفکت مانی بصورت اتوماتیک انجام می شود و سرعت بالا در پردازش تراکنش ها از دیگر ویژگی های متمایز صرافی آنلاین داماهی پی است. پرفکت مانی یک شیوه ی پرداخت ارزی است که از محبوبیت بسیار بالایی میان کاربران برخوردار است. افراد با افتتاح حساب پرفکت مانی می توانند نسبت به ایجاد ووچر برای خودشان اقدام کنند. ووچر حاوی دو رشته ی عددی است که نیازی به احراز هویت ندارد. به این شیوه امنیت تراکنش ها حفظ شده و افراد می توانند با سهولت بیشتری نسبت به انجام تراکنش های خودشان اقدام کنند. دلاری واریزی به حساب پرفکت مانی بدون تاریخ انقضا است و کاربران می توانند شبیه یک حساب بانکی مطمئن از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *