داماهی پی

معرفی تراست ولت (Trust wallet) و طریقه نصب

راهنمای نصب تراست ولت
4.9/5 - (25 امتیاز)

همونگونه که هر دارای را در بستر مناسب خودش نگه داری می کنیم، برای نگه داری ارز دیجیتال نیز باید ابزار مناسب داشته باشیم.ابزار مناسب برای نگه داری ارز دیجیتال کیف پول یا(wallet) است. کیف پول ها در انواع مختلف(سخت افزاری، موبایلی، تحت وب و …) وجود دارند. بهترین کیف پول موجود کیف پولی است که امنیت بالایی برای کاربرانش ایجاد کند، همچنین کار کردن با آن نیز آسان باشد.

از میان کیف پول های رایگان با میزان امنیت مناسب، کیف پول موبایلی تراست ولت یکی از بهترین گزینه ها است.تراست ولت یکی از کیف پول های پرطرفدار نسخه موبایلی و وابسته به صرافی بایننس است.

تراست ولت امکان اتصال به decentralized exchanges(صرافی غیرمتمرکز مانند پنکیک سواپ و یونی سواپ) را فراهم می‌کند با استفاده از این قابلیت می‌توانید تمام توکن های جدید را خریداری کنید. نمونه ی این توکن ها توکن بیبی دوج کوین است که هنوز در صرافی بایننس به ثبت نرسیده است. در مقاله ی آموزش نحوه خرید و فروش بیبی دوج کوین راهنمای تصویری خرید ارز های دیجیتالی که هنوز در صرافی های بزرگ خرید و فروش نمی‌شوند آمده است. تراست ولت قابلیت های بسیار زیادی دارد که آن را به محبوب ترین کیف پول موبایلی تبدیل کرده است.

تراست ولت یکی از بهترین کیف پول های موجود است اما بسیاری از کاربران نداشتن نسخه ی کامپیوتری را یکی از معایب این کیف پول می دانند.

مزیت خوب دیگر تراست ولت عدم نیاز به استفاده از فیلترشکن است.

رابط کاربری آسان از دیگر نقاط قوت تراست ولت است.

با ما همراه باشید تا توضیحات کاملی درباره ی قسمت های مختلف این اپلیکیشن به شما دهیم همچنین نحوه ی نصب و راه اندازی این اپلیکیشن به صورت کامل و گام به گام را توضیح خواهیم داد.

نحوه دانلود و راه اندازی تراست ولت

برای نصب کیف پول تراست ولت می توانید به وبسایت رسمی تراست ولت به نشانی https://trustwallet.com مراجعه کنید.

نکته: لینک دانلود اپلیکیشن را از وبسایت های معتبر بردارید، بسیاری از وبسایت ها با شبیه سازی وبسایت اصلی سعی در به دست آوردن اطلاعات افراد می کنند. وبسایت رسمی تراست ولت و نیز گوگل پلی از مراجع معتبر برای دانلود این کیف پول هستند.

وبسایت رسمی اتمیک ولت-راهنمای نصب

روی نسخه موبایل مورد نظر خودتان کلیک کنید(اندروید با ورژن بالا تر از 6 و یا IOS)

سپس برای دریافت این نسخه وارد حساب گوگل پلی یا اپ استور خود شوید.(در ادامه نصب مرحله به مرحله برای یک گوشی با سیستم عامل اندروید را خواهیم دید)

با ورود به گوگل پلی نسخه مورد نظر شروع به نصب می کند.

پس از نصب تراست ولت آن را باز کنید.

در ادامه صفحه زیر را مشاهده میکنید.برای ایجاد یک کیف پول جدید روی گزینه create a new wallet را بزنید.

نصب تراست ولت

در این مرحله اهمیت کد بازیابی 12 کلمه یادآوری می شود.

ایجاد کیف پول جدید

روی I understand that if I lose my recovery words,I will not be able to access my wallet کلیک کنید تا گزینه continue فعال شود.روی آن کلیک کنید.

در مرحله بعدی یک عبارت 12 کلمه ای به شما نشان داده می شود که این 12 کلمه تنها راه بازیابی کیف پول شماست.امکان گرفتن اسکرین شات از این قسمت به دلایل امنیتی و به خطر افتادن امنیت حسابتان وجود ندارد.

این 12 کلمه را کپی کرده و یا روی کاغذ نوشته و در جای امنی نگه داری کنید.

توجه داشته باشید تراست ولت یا هر ارگان دیگری به کد 12 کلمه ای شما نیاز ندارد و آن را از شما نمی خواهد. هر اقدامی برای بدست اوردن این کد به منظور کلاهبرداری انجام شده است.

پس از این که این 12 کلمه را یادداشت کردید در مرحله بعد باید همان کلمات را به همان ترتیب وارد کنید تا حساب کاربری شما فعال شود(این کار به منظور اطمینان از یادداشت کلمات بازیابی توسط شما انجام می شود).

پس از این 2 مرحله(مشاهده رمز 12 کلمه ای و وارد کردن آن) در صفحه بعد با عبارت your wallet was successfully created روبرو خواهید شد.

 

گزینه done را فشار دهید، تا به اینجا کیف پول شما ایجاد شد. در صورتی که می خواهید اعلانات برنامه را فعال باشد با مشاهده push notification روی enable کلیک کنید.

 

صفحه ی ورود برنامه به شکل زیر است:

صفحه اصلی تراست ولت

به صورت پیشفرض 4 رمز ارز بیت کوین، اتریوم ، بایننس کوین و اسمارت چین دیده می شود. برای اضافه کردن ارز های دیگر روی گوشه ی سمت راست بالای صفحه کلیک کرده(صفحه پایین نمایش داده می شود) و ارز های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اضافه کردن رمز ارز های جدید به صفحه اصلی تراست ولت

در ادامه با امکانات این کیف پول و شخصی سازی ان اشنا می شویم.

نحوه ارسال و دریافت رمز ارز ها در تراست ولت

برای ارسال و دریافت رمز ارز ها  موقع خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست ولت ابتدا در صفحه ی اصلی روی ارز مورد نظر کلیک کنید(برای مثال بیت کوین)سپس این صفحه را مشاهده می کنید:

ارسال و دریافت ارز در تراست ولت

برای ارسال بیت کوین به دیگری روی send و برای دریافت بیت کوین از دیگران روی receive کلیک کنید.

برای ارسال بیت کوین به شیوه زیر عمل کنید:

در صفحه ارسال(پس از کلیک بر روی send) و در بخش recipient address آدرس کیف پول شخصی که می خواهید برای او بیت کوین بفرستید را وارد کنید

در بخش amount BTC میزان بیت کوین مورد نظر برای انتقال را وارد کنید.

برای دریافت بیت کوین با کلیک روی receive با صفحه ای مواجه می شوید که یک QR code و نیز عبارت حاوی آدرس شما برای دریافت ارز بیت کوین دارد.

این آدرس را به شخصی که میخواهد برای شما بیت کوین بفرستد ارسال کنید.(هم از QR code و هم از کد نوشته شده می توان استفاده کرد.)پس از انجام تراکنش بیت کوین در کیف پول شما قابل مشاهده خواهد بود.

ایجاد پسورد برای تراست ولت

تنظیمات تراست ولت

برای تنظیم یک پسورد روی تراست ولت خود به قسمت settings رفته(تصویر بالا نمای کلی قسمت setting را نشان می دهد) و روی قسمت security کلیک کنید و زبانه آن را تغییر دهید.

با فعال کردن پسورد منوی زیر باز می شود:

تنظیم پسورد برای تراست ولت

با تنظیم auto-lock تصمیم میگیرد تا چه زمانی بعد از خارج شدن از کیف پولتان برنامه قفل شود. این منو دارای گزینه های زیر است:

  • immediate همان زمان که از برنامه خارج شدید قفل برنامه فعال میشود.
  • if away for 1 minuteقفل پس از گذشت 1 دقیقه فعال خواهد شد.
  • if away for 5 minutesقفل بعد از 5 دقیقه فعال خواهد شد.
  • if away for 1 hour قفل بعد از 1 ساعت استفاده نکردن از برنامه فعال خواهد شد.
  • if away for 5 hours قفل بعد از 5 ساعت استفاده نکردن از برنامه فعال خواهد شد.

تغییر نوع پسورد تراست ولت

در قسمت lock method می توانید تصمیم بگیرید برای باز کردن تراست ولت از چه روشی استفاده شود:

  • passcode(پسورد عددی 6 رقمی)
  • یا passcode/biometric در این گزینه می توانید با استفاده از پسورد عددی و یا باز کردن قفل به وسیله ی اثر انگشت یا هر روش سازگار fبا گوشی همراه خود تراست ولت را باز کنید.

ایجاد و تنظیمات چندین حساب کاربری

از آنجایی که شما می توانید بی نهایت کیف پول رایگان در تراست ولت بسازید برای دسترسی به کیف پول های متعدد می توانید از منوی wallets در setting وارد شوید و کیف پول های فعال خود را در این قسمت ببینید.

ایجاد پسورد برای تراست ولت

با کلیک روی دکمه + می توانید کیف پول(حساب کاربری) جدید اضافه کنید.

بازیابی کد 12 کلمه ای(recovery phrase) در کیف پول تراست ولت

همان طور که گفتیم برای بازیابی کیف پولتان تنها به کد 12 کلمه ای نیاز دارید، چنانچه برگه حاوی این اطلاعات را گم کردید از این بخش می توانید کد را بازیابی کنید:

با کلیک روی سه نقطه مقابل نام کیف پولتان(در اینجا multi-coin wallet1) می توانید در صفحه بعد به کد بازیابی(recovery phrase 12 کلمه ای) کیف پولتان دسترسی پیدا کنید.(کلیک بر روی گزینه show recovery phrase)

ایجاد پسورت برای تراست ولت

سایر امکاناتی در تراست ولت وجود دارد شامل swap و exchange است.

امکانات موجود در قسمت DEX

قسمت swap در تراست ولت

با استفاده از این امکان و در قسمت DEX می توانید به صورت مستقیم ارز های خود را به یکدیگر تبدیل کنید:

تبدیل اتریوم به Dai در شکل زیر نشان داده شده است(در صورتی که کیف پول شما به اندازه کافی ارز دیجیتال داشته باشد میزان معادل دای دریافتی در ازای اتریوم مورد نظر را می توانید ببینید)

امکان تبدیل رمز ارز ها با swap در تراست ولت

خرید و فروش (ترید) در صرافی های بین المللی به وسیله exchange در تراست ولت

اکسچنج در تراست ولت

در این بخش با کنترل بیشتری می توانید ارز مورد نظر خود را در صرافی های متعدد بین المللی بخرید یا بفروشید(در مثال بالا خرید ترون از صرافی بایننس قرار داده شده است.)

قسمت DApp در تراست ولت

قسمت Dapps مانند مرورگری است که در آن می توانید به جستجو فروشگاه هایی که از خدمات پرداخت ارز دیجیتال بپردازید،  اطلاعاتی درباره صرافی های غیر متمرکز بدانید و بازی های روی بستر بلاک چین را ببینید و …

با استفاده از قسمت صرافی های غیر متمرکز در تراست ولت می‌توانید ارز های دیجیتالی که هنوز در صرافی های رسمی وارد نشده اند را خریداری کنید.

برای مثال می‌توانید مقاله خرید بیبی دوج کوین با استفاده از pancakeswap را بخوانید.

تراست ولت با داشتن این قابلیت عملا امکان خریداری اکثر ارز های دیجیتال را فراهم کرده است.

صرافی های غیرمتمرکز بستری برای انجام معاملات بدون نیاز به واسطه هستند در این صرافی ها هیچ کس به دارایی های افراد دسترسی ندارد و سازمان ها نیز هیچ گونه دخالتی در انجام معاملات مالی نخواهند داشت.

قسمت dapp در تراست ولت

متصل کردن صرافی pancake swap به تراست ولت

وارد قسمت dapps شوید و در نوار جستجوی آن عبارت pancake swap را سرچ کنید.

 

وصل کردن pancake swap به تراست ولت

روی گزینه ی اول کلیک کنید. در صورتی که کیف پول شما به تراست ولت وصل باشد آدرس کیف پول اتریوم کیف پول شما نمایش داده می‌شود. در غیر این صورت روی connect در سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید و کیف پول تراست ولت برای اتصال را انتخاب کنید.

وصل کردن pancake swap به تراست ولت

 

 

شما می‌توانید علاوه بر خرید ارز دیجیتال در صرافی داماهی پی، به خرید کد ووچر پرفکت مانی بپردازید. کد ووچر پرفکت مانی به آسانی در بسیاری از کشور ها قابل استفاده است. با استفاده از این کد می‌توانید هزینه ی اقامت و یا هزینه ی خرید از وبسایت های آنلاین خارجی را پرداخت کنید. اپلیکیشن موبایلی پرفکت مانی امکان انجام تراکنش ها را با سرعت و سهولت فراهم می‌کند. پرفکت مانی از قدمت بسیار بالایی برخوردار است و در طی سالها میلیون ها میلیون کاربر جذب کرده است.

داماهی پی امکانات مربوط به خرید و فروش وب مانی را نیز برای رفاه حال مشتریان عزیز فراهم کرده است.قیمت وب مانی بدون کارمزد را در پنل کاربری خود مشاهده کنید. وب مانی رقیب پرفکت مانی است و به گفته ی این شرکت 22 میلیون کاربر دارد.

علاوه بر خدمات گفته شده، داماهی خدمات مربوط به خرید بیت کوین را نیز به انجام می رساند. شما می توانید پس از ثبت نام در داماهی تنها در 5 دقیقه سفارش خود را به انجام برسانید. ارزهای دیجیتال هم اکنون، یکی از سودآور ترین بازار های مالی هستند. تمامی افراد با هر میزان از سرمایه می توانند در بازار ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

2 نظر در “معرفی تراست ولت (Trust wallet) و طریقه نصب

  1. ناشناس گفت:

    مطالب بسیار مفیدی بود. متشکرم

    1. فاطمه رایزن گفت:

      ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *