داماهی پی

ترون (TRX) چیست؟

ارز دیجیتال ترون چیست؟
5/5 - (23 امتیاز)

همان گونه که می دانیم انواع مختلفی از رمز ارز ها وجود دارند و افراد زیادی روی هر یک از آنها سرمایه گذاری می کنند. از میان این رمز ارز های متنوع تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره ی ارز دیجیتال ترون به صورت کامل توضیح دهیم.

ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز به حساب می‌آید که بر سیستم بلاکچین استوار بوده و برای نخستین بار با هدفی بسیار جذاب و متفاوت، روی کار آمد. این سیستم در سال 2017 میلادی و اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم؛ در ماه سپتامبر در سنگاپور در قالب بنیاد ترون، ایجاد شد. در آن زمان این پروژه مبتنی بر بلاکچین کاملا منحصر به فرد بود، زیرا به دنبال تبلیغ هیچ رمزنگاری یا پیشرفت مرتبط با طراحی شبکه نبود. ایجادکننده این پلتفرم غیرمتمرکز، ترون را به عنوان یک ساختار سرگرمی محتوای دیجیتال رایگان خلق کرد که از طریق آن می‌توان محتوای دیجیتال را به سادگی در سطح جهانی به اشتراک گذاشت.

ارز دیجیتال Tron به منظور تقسیم اعتبار، پرداخت، توسعه و ذخیره‌سازی برای یک سیستم عامل دیجیتال در سراسر جهان طراحی شده است. به عبارت دیگر، این بدان معناست که کسانی که Tron را در اختیار دارند کاملاً بر داده‌هایی که ایجاد می‌کنند، از جمله نحوه توزیع آن برای مخاطبان، کنترل و مالکیت کامل دارند.

نخستین مدیرعاملی که بنیاد ترون را مدیریت می‌کرد، جاستین سان نام داشت و تیم توسعه داخلی این سازمان نیز از افرادی فوق متخصص در حوزه فناوری تشکیل شده بود. واحدهای اصلی سازنده ترون، مانند برنامه‌های غیرمتمرکز dApps، قراردادهای هوشمند، توکن‌ها یا اجماع اثبات سهام آن، همگی توسط سایر پروژه‌ها به شکل پیشگام، برقرار شد.

تاریخچه ارز دیجیتال ترون

همان طور که اشاره کردیم ترون در سال 2017 میلادی در آسیا خلق شد. این ارز دیجیتال با استراتژی بازار متمرکز در آسیا که عمدتا به تبلیغ بنیانگذار و خالق خود، جاستین سان متکی بود، خود را متمایز ساخت. با داشتن یک جامعه فوق‌العاده و فعال از طرفداران مشتاق، تعجب آور نبود که TRX، در آینده به موفقیت‌هایی دست یابد.

ارز رمزنگاری شده TRX در سال 2018 میلادی، یعنی زمانی که شرکت توسعه غیرانتفائی پشت ترون، بنیاد ترون، پلتفرم اشتراک محتوای همتا به همتا BitTorrent را به دست آورد، بیشتر مورد توجه جریان اصلی قرار گرفت.

ترون ایده‌ای از جاستین سان 26 ساله بود که توانست توجه جهانیان را به خود جلب کند.

در حال حاضر، تیم توسعه TRON زیر نظر مدیر عامل آن‌ها، جکسون سان، نماینده ارشد سابق Ripple کار می‌کند. پیش از این، جاستین سان اعلام کرده بود که مدیران عالی علی بابا را در تیم توسعه TRON قرار داده است.

تاریخچه TRON از اوایل سال 2017 آغاز می‌شود. در آن زمان‌، مدیر عامل شرکت جاستین سان رسماً سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور را راه‌اندازی کرد که امروز به عنوان بنیاد TRON شناخته می‌شود. ماموریت این سازمان ایجاد زیرساخت‌های اینترنت غیرمتمرکز و فراهم آوردن یک سیستم دموکراتیک برای مدیریت شبکه جدید بود.

قابل ذکر است، سان با بخش FinTech غریبه نیست. از طرف دیگر، او یکی از همراهان بنیانگذار Alibaba، جک ما است. قبل از معرفی TRON، سان قبلاً در بخش بلاکچین برای خود شهرتی دست و پا کرده بود.

به عنوان مثال، سان نماینده اصلی ریپل در چین بود. این موقعیت او را در ارتباط با شبکه افرادی قرار داد که روزی برای تحقق مفهوم TRON به آن‌ها احتیاج پیدا کرد. او همچنین یک برنامه بسیار محبوب برای پخش زنده به نام Peiwo تاسیس کرد. در حال حاضر، این برنامه بیش از 10 میلیون کاربر در سراسر چین دارد.

ترون چگونه کار میکند؟

ترون یا TRX چگونه کار می‌کند؟

در حالی که ترون اکنون یک سکه جداگانه است، پیش از آن و در دوره‌ای یک رمز ERC-20 مبتنی بر اتریوم بود. شبکه Tronix با چند اصل کار می‌کند که نخستین آن‌ها عدم تمرکز است. تمام داده‌های موجود در بلاک‌چین کاملا رایگان هستند و توسط هیچ مقام مرکزی کنترل نمی‌شوند. سازندگان محتوا می‌توانند رمز TRX را به عنوان پاداش ارسال مطالب خود دریافت کنند.

همچنین برای سازندگان این امکان وجود دارد که توکن‌های خود را در شبکه TRON ایجاد کنند. سپس از این نشانه‌ها می‌توان در برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) خود کاربران در شبکه استفاده کرد. این نشانه‌های تازه ایجاد شده توسط رمز اصلی TRX، پشتیبانی می‌شوند.

مرحله نهایی برنامه توسعه شبکه شامل پشتیبانی از بازی‌ها در شبکه Tron است. این بازی‌ها کاملا غیرمتمرکز بوده و با لذت بردن از فرآیند بازی، کاربران می‌توانند به صورت مستقیم پاداش دریافت کنند.

ترون بر روی مکانیزم اجماع اثبات منافع سهام کار می‌کند. در این سیستم، معاملات توسط 27 نماینده عالی تأیید می‌شوند که برای حفظ تاریخ معاملات به آنها سپرده شده است. نمایندگان فوق‌العاده هر شش ساعت انتخاب می‌شوند و سکه TRX تولید شده توسط این مکانیزم را به عنوان پاداش خدمات خود دریافت می‌کنند.

بلاکچین Tron هر 3 ثانیه یک بلاک جدید اضافه می‌کند و کسانی که بلاک را اضافه می‌کنند 32 نشانه TRX دریافت خواهند کرد.

خالق ترون کیست؟

موسس ترون کیست؟ ترون توسط کارآفرین سان سان یوچن (معروف به جاستین سان) تاسیس و ایجاد شد.

پیش از ایجاد Tron، سان برنامه محتوای صوتی Peiwo را تأسیس کرده بود. علاوه بر این، او به عنوان نماینده Ripple در سال 2015 فعالیت داشت. با این حال، او پس از تأسیس بنیاد Tron، این سمت را ترک کرد.

پیش زمینه تجارت سان، علاقه اولیه سرمایه‌گذارانی از جمله تنگ بینسن، بنیانگذار Clash of Kings و همچنین مدیر عامل استارت آپ OFO Dai Wei را به میدان آورد.

شبکه Tron در حال حاضر قادر به پشتیبانی از برنامه‌ها و بازی‌های مختلف است. علاوه بر مورد اصلی استفاده به عنوان بستر سازندگان محتوا، از Tron اغلب برای معامله استفاده می‌شود، زیرا معاملات TRX بدون هیچ گونه هزینه‌ای انجام خواهند پذیرفت. (هزینه‌ای بسیار ناچیز که قطعا از سوی کاربران نادیده گرفته می‌شود.)

از ترون به عنوان وسیله پرداختی بسیاری از شرکت‌ها از جمله تراولا، بیتنوو و غیره استفاده می‌شود. علاوه بر این، Tether Bitcoin پایدار خود را به شبکه Tron’s موسوم به USDT-Tron منتقل کرده است.

مزایا و معایب ترون

از اصلی‌ترین مزایای ترون می‌توان به پایین بودن کارمزد تراکنش‌های آن اشاره کرد که در قیاس با سایر ارزهای دیجیتال مشهور چون بیت کوین و اتریوم در سطح نازل‌تری قرار دارد. همین طور سرعت تراکنش‌های TRX، در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال، بالاتر است.

در کل مزایای ترون را در موارد زیر جای می‌دهیم:

  • شبکه ترون: ترون دارای سرعت تراکنش بالاتری است و طبق گزارشات و آمار چیزی نزدیک به 10 هزار تراکنش در ثانیه را در مقایسه با 25 تراکنش در ثانیه اتریوم دارد. همین طور در چرخه ترون با یک پدیده به نام سکه‌سوزی مداوم روبرو هستیم که باعث می‌شود با پایین آمدن عرضه، نرخ این واحد پولی دیجیتال، جذاب بماند. این اتفاقی است که در خصوص ترون به صورت عمدی می‌افتد و بازار آن را داغ نگه می‌دارد. همچنین توسعه‌پذیری ترون و پاداش‌های دلاری برای ایده‌پردازان، پلتفرم‌های توسعه خلاقانه، نیز جای خود دارد. در نهایت از دیگر مزایای شبکه ترون باید به پشتیبانی این ارز دیجیتال از زبان برنامه‌نویسی جاوا اشاره کرد که این رمزارز را برای برنامه‌نویسان بسیار جذاب ساخته است. این در حالی است که در خصوص ارز دیجیتال مشهور دیگر چون اتریوم، پشتیبانی از زبان برنامه‌نویسی جاوا وجود ندارد و باید برای زبان مخصوص آن سولیدیتی با پیچیدگی‌های زیاد در دسترس خواهد بود.
  • نرخ ارزان تراکنش‌ها: نرخ کارمزد تراکنش‌های ترون بسیار ارزان بوده و به ازای هر تراکنش معادل 0.000005 سنت است.
  • محبوبیت: ترون به واسطه شرایط خاص خود و البته حمایت برخی از چهره‌ها از جمله جک ما، موسس کمپانی علی بابا، به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافت و این را نیز باید یکی از مزایای آن بدانیم.

اما به معایب ترون نیز نگاهی بیندازیم:

اصلی‌ترین ایرادی که به ترون وارد است را باید عرضه گسترده کوین‌های آن بدانیم که نتوانسته پشتیبانی هیچ محصولی را برای دارایی ارزش‌ها و کوین‌های خود داشته باشد. به واقع بازار این ارز دیجیتال کمی ترسناک به نظر می‌رسد و مشخص نیست در چند سال آینده چه مسیری را طی خواهد کرد.

خرید و فروش ترون

امنیت ترون

ویژگی اصلی امنیتی Tron سازوکار اجماع اثبات سهام آن است. این سیستم هر شش ساعت اعتبار سنج‌های شبکه را می‌چرخاند و هر یک از این اعتبارسنج‌ها توسط رای‌دهندگان (کاربرانی که رمز TRX خود را وارد کرده‌اند)، انتخاب می‌شوند.

ترون بستر جایگزینی برای به اشتراک‌گذاری رسانه‌های دیجیتال فراهم می‌کند.

در حال حاضر، تقریبا همه رسانه‌های دیجیتال توسط واسطه میزبانی می‌شوند. برای مثال، جهت بارگیری برنامه باید از App Store استفاده کنید. این شرکت‌ها بستری را برای سازندگان فراهم می‌کنند تا کارهای خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارند اما هزینه‌ای را از سازنده یا مصرف‎کننده دریافت می‎کنند.

ترون با فراهم آوردن واسطه‌ای برای سازندگان برای به اشتراک گذاشتن مستقیم محتوای خود با مصرف‌کنندگان، نیاز به واسطه را برطرف می‌کند. تمام داده‌ها از طریق بلاکچین بصورت رمزنگاری شده ایمن می‌شوند، در حالی که به سازندگان اجازه می‌دهند کل سود را ببرند و هزینه‌ای در این میان دریافت نخواهد شد.

همچنین ترون از حریم خصوصی محافظت می‌کند، زیرا محتوا همیشه در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

چه چیزی ترون را منحصر به فرد می‌کند؟

ترون یک ارز رمزپایه بسیار خاص است، زیرا دیدگاه و اهداف کاملا متفاوتی را به بازار می‌آورد. هیچ هزینه معامله‌ای برای TRX وجود ندارد که کاملاً قابل توجه است. علاوه بر این، شبکه قادر است از 2000 تراکنش در هر ثانیه پشتیبانی کند.

ذخیره‌سازی TRX به کاربران این فرصت را می‌دهد تا در روند انتخاب نمایندگان فوق‌العاده شرکت کنند. علاوه بر این، توانایی پلتفرم در پاداش دادن به سازندگان محتوا برای کار خود، با حفظ مالکیت کامل پروژه‌های خود، یک مفهوم بسیار ارزشمند است.

چه چیزی به ترون ارزش بیشتری می‌دهد؟

بزرگترین مزیت استفاده از Tron این واقعیت است که اکنون هنرمندان و سازندگان محتوا از سراسر جهان این امکان را دارند که به طور کامل مالک محتوایی باشند که ایجاد می‌کنند. توانایی ایجاد محتوای آن‌ها و به اشتراک‌گذاری آن‌ها بدون نیاز به نگرانی در مورد هزینه‌های فلج‌کننده معاملات نیز مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

Tron یکی از پروژه‌های برجسته‌ای است که برخی از آن وب 3.0 می‌نامند. تمرکز اصلی وب نسل 3 این است که مردم بتوانند به صورت غیرمتمرکز و باز از اینترنت استفاده کنند و این شبکه جدید یکی از شبکه‌های با ارزش واقعی است که در آن پخته شده است.

ترون فناوری BlockChain را دنبال می‌کند و هر معامله ای که با Tron انجام می‌شود در دفتر بلاکچین ثبت خواهد شد.

همچنین از شبکه‌های مختلف بلاکچین مانند Ethereum، Bitcoin، EOS و غیره پشتیبانی می‌کند – اینها همه رمزارزهای برجسته در جهان هستند. این قابلیت Tron را افزایش می‌دهد – یک توانایی منحصر به فرد که به آن ارزش بیشتری نسبت به سایر ارزهای رمزپایه می‌دهد.

 

خرید ترون

برای خرید ترون می‌توانید از صرافی‌های مختلف که این رمزارز را در لیست معاملات خود دارند، استفاده کنید.

Binance – بهترین گزینه برای استرالیا، کانادا، سنگاپور، انگلستان و بسیاری از دیگر نقاط جهان است.

BitPanda – این بهترین گزینه برای ساکنان اروپا است. لازم به ذکر است که آن‌ها مشتریانی را خارج از این حوزه جغرافیایی نمی‌پذیرند.

Kraken – این بهترین گزینه برای ساکنان ایالات متحده آمریکا است.

در ایران نیز کاربران می‌توانند از طریق صرافی‌های مختلف، به خرید ترون بپردازند و همین طور معاملات از مسیر این ارز دیجیتال را با استفاده از کیف پول‌های خود دنبال کنند.

فروش ترون

در حال حاضر امکان خرید و فروش ارز دیجیتال ترون در صرافی‌های داخلی نیز وجود دارد و بازار آنلاین فراهم آمده توسط صرافی‌ها، امکان معامله این ارز دیجیتال در کنار سایر ارزهای دیجیتال را فراهم ساخته است.

قیمت ترون

قیمت ترون

پس از آن که ترون در سال 2017 میلادی به بازار ارزهای دیجیتال وارد شد، نموداری سینوسی را پشت سر گذاشت، اما در ماه دسامبر همان سال، حباب قیمتی این ارز دیجیتال ترکیده و یک سقوط را تجربه کرد. در سال 2017 ترون توانست بالاترین نرخ خود یعنی 0.23 دلار را لمس کند.

با وارد شدن به سال 2018 میلادی، نرخ آن دوباره با سقوط همراه شد و زمانی که در ماه آوریل 2018، صرافی Bithumb در کشور کره جنوبی، این رمزارز را در میان رمزارزهای خود جای داد، مجدد با یک دوره رشد قیمتی روبرو بودیم. با وارد شدن ترون به این صرافی، نرخ آن به 0.034 دلار رسید و پس از آن تا 0.094 دلار بالا رفت.  در سال های بعدی نیز روند نزولی و گاهی صعودی بسیار نامحسوس را دنبال کرده و در ماه مارس 2021 نیز یک موج صعودی را پشت سر گذاشت.

کیف پول‌های Tron

از آنجا که Tron یک ارز رمزنگاری شده شناخته شده است ، توسط بسیاری از کیف پول‌ها پشتیبانی می‌شود – هر دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری. بیش از گزینه‌های کافی برای انتخاب توسط کاربران وجود دارد و هر کاربر باید بر اساس نیازهای خاص خود تصمیم بگیرد.

بهترین کیف پول‌های مناسب ترون را باید کیف پول‌های TronLink، Atomic Wallet و Trust Wallet دانست.

استخراج

پیش از هر چیزی به یاد داشته باشید که وعده تبلیغاتی استخراج ترون با گوشی تلفن همراه، تنها یک فریب است و در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. البته شما می‌توانید در برخی از وب سایت‌ها با مشاهده تیزرهای تبلیغاتی، به عنوان پاداش ترون دریافت کنید؛ اما این چیزی کاملا متفاوت با ماین کردن این ارز دیجیتال محسوب خواهد شد.

در حقیقت امکان خاصی در خصوص این ارز دیجیتال وجود دارد که در وب سایت‌های بازی یا تیزرهای تبلیغاتی، با بازی کردن و مشاهده این تبلیغات، ترون به عنوان پاداش به دست بیاورید. این به شکلی کسب ترون رایگان خواهد بود و شما هزینه‌ای جز زمان و اینترنت برای آن نمی‌پردازید.

تمام کوین‌های TRX از پیش استخراج شده و در چرخه قرار گرفته‌اند و اگر چه این ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین استوار شده است؛ اما هیچ کدام از فرمول‌های استخراج که بر توان پردازنده‌های گرافیکی پیش می‌رود، در خصوص این ارز دیجیتال، پاسخگو نیست. پیش از این نیز تنها راه برای استخراج ترون، به کار بردن تجهیزات فوق پیشرفته اسیک یا همان ASIC بود. با استخراج بلاک‌های ترون به وسیله سیستم‌های سخت افزاری پیشرفته ASIC، آن‌ها میان ماینرها تقسیم خواهند شد. بدیهی است که هر آن قدر هش ریت سیستم بالاتر باشد، مدت زمان استخراج پایین‌تر خواهد بود.

استخراج ترون با سیستم کامپیوتری خانگی

برای استخراج ترون با سیستم کامپیوتری خانگی، گزینه معقول پیوستن به یکی از استخرهای استخراج بود که البته باز باید با در نظر گرفتن منابع مصرفی، میزان سود را در نظر می‌گرفتیم تا در نهایت به زیان‌دهی منجر نشود.

از این روی تنها چیزی که در خصوص این رمزارز معقول و مقرون به صرفه باقی می‌ماند، امکان معاملاتی آن از طریق صرافی‌های مختلف و خرید و فروش ترون است.

در شبکه ترون از سیستم گواهی سهام یا اثبات سهام استفاده می‌شود که آن را با عنوان انگلیسی Proof of Stake می‌شناسیم. در این سیستم اعتباردهندگان به یک بلاک جدید، به صورت اتفاقی انتخاب می‌شوند و آن‌ها می‌توانند شانس خود را با کسب بیشترین سهم در هر یک از اعتباربخشی‌ها بالا ببرند. در حقیقت هر آن قدر که دارایی گذاشته شده در هر بلاک یا سهام بالاتر باشد، شانس اعتباربخشی به آن بلاک و کسب سهم بیشتر در تراکنش‌های پس از آن، بالاتر خواهد بود.

استیکینگ به چند هدف مهم کمک می‌کند. برای اولین بار، به کاربران امکان می‌دهد درآمد منفعلانه کسب کنند. به طور عمده، شبکه را ایمن نگه می‌دارد. در اکوسیستم TRX، کاربران TRX خود را با نسبت 1: 1 در نظر می‌گیرند. هر چه سهام آنها بیشتر باشد، قدرت TRON بیشتری کسب می‌کنند. قدرت TRON در شبکه TRON بسیار حیاتی است.

شاید به همین دلیل است که این روزها عده بیشتری به سراغ پلت فرم های جایگزین چون وب مانی برای مبادلات خود رفته اند.

سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO)

DAOs همچنان به عنوان یک شکل محبوب از مدیریت غیرمتمرکز در این بخش شناخته می‌شود. DAO را به عنوان یک سری از قراردادهای هوشمند در نظر بگیرید که گره‌ها می‌توانند برای تعیین روند عملکرد بعدی سازمان رای‌گیری کنند. DAOs یک روش غیرمتمرکز و دموکراتیک برای توسعه بسترهای نرم افزاری مبتنی بر دستورالعمل‌های جامعه به جامعه ارائه می‌دهد.

راه‌اندازی TRON یک معامله بزرگ بود. بنیاد TRON ICO 2017 مبلغ 70 میلیون دلار برای توسعه بیشتر اکوسیستم TRON جمع‌آوری کرد. در طول این رویداد، سرمایه گذاران در ازای دریافت BTC یا ETH خود، رمزهای TRX دریافت کردند. در زمان فروش‌، ارزش توکن‌های TRX فقط 0.0019 دلار بود.

نشانه‌های TRX توکن های کمکی است که توسط بنیاد TRON به عنوان ارز متوسط ​​برای همه توکن های مبتنی بر TRC صادر می‌شود. این نشانه‌ها در MainNet قرار دارند و معاملات آسان در سراسر بلاکچین را تسهیل می‌کنند.

تا سال 2018‌، سان TRON را از نظر سرمایه بازار وارد ده ارز رمزپایه برتر کرد. این موفقیت به توسعه‌دهندگان پلتفرم منابع، تجربه و انگیزه برای راه‌اندازی بلاکچین اختصاصی خود داد. این تصمیم به TRON اجازه داد تا پلتفرم را از نشانه‌های ERC-20 که در شبکه Ethereum مستقر هستند، به توکن‌های TRX که از پروتکل بومی TRON استفاده می‌کنند، منتقل کند.

گواهی اثبات سهام (DPoS)

شبکه TRON برای تأمین امنیت بلاکچین به مکانیزم اجماع Delegated-Proof-of-Stake DPoS متکی است. DPoS از این نظر شبیه سازوکار اجماع اثبات سهام است که به کاربران امکان می‌دهد هر زمان که دارایی خود را در کیف پول شبکه در نظر بگیرند‌، درآمد منفعل کسب کنند.

ویژگی های ارز دیجیتال ترون

مقایسه ترون با بیت کوین

برای مقایسه ترون با بیت کوین باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تفاوت در استخراج: بیت کوین همچنان امکان استخراج دارد (اگر چه با سختی استخراج بالا)، اما تمام کوین‌های ترون استخراج شده‌اند.
  • نرخ کارمزد تراکنش‌ها: نرخ کارمزد تراکنش‌های ترون به مراتب و بارها کمتر از چیزی است که در خصوص نرخ کارمزد تراکنش‌ها در بیت‌کوین داریم.
  • سرعت تراکنش‌ها: تراکنش‌ها در ترون با سرعت بسیار بالاتری در مقایسه با بیت‌کوین، اتفاق می‎افتند.
  • اقبال عمومی: اگر چه ترون نیز یک ارز دیجیتال بسیار محبوب به حساب می‌آید، اما هنوز تا رسیدن به جایگاهی که بیت کوین در جوامع اقتصادی جهان به دست آورده است؛ راهی زیادی پیش رو خواهد داشت.
  • میزان معاملات: همین طور میزان معاملات روزانه‌ای که بر پایه بیت‌کوین صورت می‌گیرد، بارها بیشتر از چیزی است که آمار در خصوص ترون نشان می‌دهند.

آینده

توسعه دهندگان ترون قبلاً طرحی را برای TRX تهیه کرده‌اند. طرحی که از سال 2017 شروع می‌شود و در سال 2027 به پایان می رسد که شامل 6 مرحله از Exodus تا Eternity است. این مراحل مختلف عبارتند از:

  1. مرحله Exodus – در این مرحله، Tron یک پلت فرم همتا به همتا برای توزیع و به اشتراک‌گذاری محتوای مربوط به صنعت سرگرمی ارائه می‌دهد.
  2. مرحله Odyssey – در این مرحله انگیزه اقتصادی برای تشویق تولید و تقویت محتوا در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله کاربران Tron می‌توانند با استفاده از TRX معامله کنند.
  3. مرحله Great Voyage – این مرحله به تعداد قابل توجهی از مسائل مانند پرداخت درآمد، مدیریت سود سهام و مدیریت حامیان فداکار می‌پردازد.
  4. مرحله Apollo- در این مرحله Tron می‌تواند با اجازه دادن به تولیدکننده محتوا برای ایجاد توکن خود، رمز خود را صادر کند. این امر باعث افزایش نشاط اقتصادی سیستم می‌شود.
  5. مرحله Star Trek – بستر محتوا به یک پلتفرم بازی غیرمتمرکز تبدیل می‌شود. با توجه به سودآوری در بازار بازی‌های فعلی، این مرحله می‌تواند سرمایه بازار قابل تحسینی را برای Tron فراهم کند.
  6. مرحله -Eternity به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا با اجازه دادن به مردم به این شکل که در بازی‌های مورد علاقه خود سرمایه‌گذاری کرده و در آینده بازار بازی‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند، بازی خود را سرمایه‌گذاری گسترده کنند.

TRONDogs

این یک بازی مجازی مبتنی بر بلاکچین از آزمایشگاه Tron با استفاده از ارز دیجیتال Tronix برای خرید سگ‌های مجازی است که می‌توانید آنها را پرورش دهید و با دوستان خود تجارت کنید.

سگ‌های ترون این امکان را برای دارندگان فراهم می‌کنند که سگ‌های خاص را با هدف تولید مثل با سگهای دیگر برای تولید سگی با ویژگی‌های کمیاب تولید کنند و این امکان را دارد که آن‌ها را به Tronix بفروشند.

اما اگر از آن‌ها مراقبت نکنید، سگ‌ها می میرند و Tronix از گردش خارج می‌شود. بنابراین این یک تاکتیک سوزاندن سکه برای کاهش گردش ارز است. این بازی شبیه بازی Crypto Kitties در Ethereum است.

شراکت

TRON با oBike همکاری داشته و به آنها در راه‌اندازی ارز رمزنگاری شده معروف به oCoin کمک کرد. جدا از آن، TRON با Baofeng و Game.com نیز همکاری کرده است.

سوالات متداول

آیا کاغذ سفید(white paper) ترون کپی‌برداری شده است؟

ترون درگیر این اتهام شده است که کاغذ سفید پلتفرم آن (سندی با تشریح فناوری و اطلاعات سرمایه‌گذاری پشت سکه) کاملاً مشابه نسخه انگلیسی ارز جایگزین Filecoin است. بنیانگذار آن، جاستین سان با بیان اینکه این ادعاها به دلیل ترجمه نادرست ترون از آنجا که در اصل به زبان چینی نوشته شده است، این ادعاها را نادیده گرفت.

staking ترون چگونه است؟

آیا تراکنش‌های ترون رایگان هستند؟

تراکنش‌های ترون کاملا رایگان نیستند؛ اما نرخ کارمزد این تراکنش‌ها به حدی پایین است که از سوی کاربران نادیده گرفته می‌شود.

از کجا ترون بخریم؟

برای خرید ترون می‌توانید از طریق صرافی‌های آنلاین اقدام کنید.

بهترین کیف پول ترون کدام است؟

انتخاب بستگی به اولویت‌های شما خواهد داشت؛ اما کیف پول‌های Atomic Wallet و Tron Wallet بیشترین اقبال را داشته‌اند. البته کیف پول موبایلی تراست ولت و نیز سیف پل نیز همواره از کیف پول های مناسب برای ذخیره و نگه داری ارز دیجیتال ترون بوده اند.

staking ترون

این فرایند تا حدودی مشابه فرایند استخراج است اما با مکانیزم دیگری این فرایند را انجام می‌دهد.با انجام فرایند استیکینگ شما بدون استفاده از دستگاه های پیشرفته میتوانید با مشارکت در بلاک چین، به عنوان پاداش ترون دریافت کنید.

برای استیکینگ ترون باید در کیف پول تراست ولت خود یک سری تنظیمات انجام  داده و شرایطی را بپذیرید که شامل آن است که تا مدت مشخصی موجودی ترون شما فریز می شود(امکان انجام معامله نخواهید داشت) و امکان دسترسی به ترون حسابتان را نخواهید داشت. برای ارز های دیجیتال مختلف درصد های سود استیکینگ متفاوت است.

با قبول شرایط استکینگ و پس از گذشت مدت زمان ترون با درصد مشخص شده به حساب شما واریز خواهد شد و شما می توانید به معامله و یا فروش تمامی ترون خود بپردازید. این شیوه ی به دست آوردن ترون سود مشخصی دارد و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و مناسب افرادی است که ریسک پذیری بالایی ندارند.

تا به اینجا با ارز دیجیتال ترون آشنا شدیم، شبکه ی ارز دیجیتال ترون یکی از مقرون به صرفه ترین شبکه های موجود است. هنگام استفاده از تتر توصیه میکنیم به جای استفاده از شبکه ی اتریوم از تتر بر بستر شبکه ی ترون استفاده کنید. کارمزد در این شبکه معادل یک ترون است که مبلغ بسیار مناسبی است.

ارز های دیجیتال تنوع و ویژگی های متنوعی و پیچیده ای دارند که شاید همه ی افراد به خودش جلب نکند. در صورتی که نخواهیم از ارز های دیجیتال و پیچیدگی های آن استفاده کنیم می توانیم از برای ارتباطات بین المللی خود از حساب پرفکت مانی استفاده کنیم. برای ثبت نام ووچر پرفکت مانی به پنل خود در وبسایت صرافی مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *