داماهی پی

ارز دیجیتال لونا چیست+تمام آنچه درباره ارز لونا و بلاک چین ترا باید بدانید!

ارز ذیجیتال لونا
5/5 - (25 امتیاز)

ارز دیجیتال لونا هم اکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است،این ارز به اندازه ی بیت کوین و اتریوم معروف نیست، با ما همراه باشید تا درباره ی این ارز دیجیتال جدید اطلاعات بیشتری به شما بدهیم. همچنین در این مقاله به انواع کیف پول برای نگه داری ارز دیجیتال لونا خواهیم پرداخت. امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ این سوالات را بگیرید.

ارز دیجیتال لونا چیست؟لونا چطور کار می کند؟ آیا ارز دیجیتال لونا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

ارز دیجیتال لونا چه ویژگی هایی دارد؟ ارز لونا هم اکنون چه قیمتی دارد؟آیا سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال لونا سود مناسبی دارد؟

ارز دیجیتال لونا در کدام صرافی ها لیست شده است؟ کدام کیف پول ها برای نگه داری لونا مناسب هستند؟

ارز ذیجیتال لونا چیست؟

ارز دیجیتال لونا چیست؟

ارز دیجیتال لونا که سابقه ی زیادی در بازار رمز ارز ها ندارد، به یکی از ارز های پر سر و صدای بازار رمز ارز ها تبدیل شده است. این ارز دیجیتال توکنی است که به وسیله ی بایننس سرمایه گذاری شده است. این توکن یک سکه ی defi  است.لونا ارز دیجیتال شبکه ی ترا است.

امروزه سیستم های پرداخت جهانی به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصاد جهانی در نظر گرفته می شوند و دهه ها است که مورد استفاده قرار می گیرند.با این وجود راه های پرداخت امروزی وابسته به مکان هستند، برای مثال سیستم های پرداخت در کشور های آسیایی بسیار شلوغ هستند از این میان می توان اپل پی، سامسونگ پی و علی پی را نام برد. در راستای غلبه بر محدودیت های شبکه های پرداخت محلی نسل جدید شبکه های پرداخت ایجاد شده اند.

یکی از این شبکه های پرداخت نوین، شبکه ی بلاکچین ترا است.ترا نسل بعدی بلاک چین شبکه ی پرداخت را برای شرکت های آسیایی ایجاد کرده است و در تلاش است تا ارزش افزوده بیشتری برای مشتریانش ایجاد کند.

ترا با استفاده از تکنولوژی بلاکچین کازماس ساخته شده است و هدفش به چالش کشیدن برنامه های پرداخت فعلی است. یکی از وجه تمایز های ترا از دیگر شیوه های پرداخت، کارمزد آن است. ارز دیجیتال ترا کارمزدی در حدود 0.5-2% دارد در حالی که رقیبان آن 2.5 تا 3 درصد کارمزد از کاربرانشان می گیرند.

لونا توکن بومی شبکه ی ترا است.لونا دومین ارز دیجیتالی است که توسط شبکه ی ترا ایجاد شده است.پلتفرم ترا و ارز لونا قصد کاهش رقابت و ایجاد ثبات در بازار با استفاده از الگوریتم‌های استیبل کوین دارد.  اصلی ترین وظیفه توکن لونا، ثابت نگه داشتن قیمت استیبل کوین‌های خانواده ترا است و قدرت بهره برداری این پلتفرم را محاسبه و تعدیل خواهد کرد.

تاریخچه ی ایجاد لونا چیست؟

لونا کوین یا لونا توسط یک شرکت توسعه دهنده ی  ارز دیجیتال در سال 2018 در کره ی جنوبی و به وسیله دو کارآفرین به نام های دو کوان و دنیل شین بنیان گذاری شد.  لونا روی یک بلاک چین به نام ترا کار می کند همچنین ترافرم(terraform) نیز یک نرم افزار منبع باز وابسته به شبکه ی ترا و ارز لونا است.

کدام صرافی ها از ارز لونا پشتیبانی می کنند؟

1.صرافی بایننس

2.صرافی Huobi Global

3.صرافی Upbit

4.صرافی OKEx

5.صرافی FTX

6.صرافی KuCoin

7.صرافی Gate.Io

8.صرافی CoinEx

بهترین کیف پول ارز لونا چه نام دارد؟

کیف پول‌ سخت افزاری لجر و همچنین کیف پول‌های نرم‌افزاری کوینومی و اتمیک والت و تراست ولت به عنوان بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره ارز دیجیتال لونا به شمار می‌رود.

شبکه ی ترا و ارز لونا

چه چیزی ترافرم(terraform) را متمایز می کند؟

امسال، مفهوم اقتصاد غیرمتمرکز بسیار مورد توجه قرار گرفت. این نوع سیستم روی یک شبکه با تکنولوژی بلاکچین کار می کند. نمونه ای از این شبکه ها، شبکه ی اتریوم با توکن اختصاصی اش eth یکی از مهمترین شبکه ها است. دیگر دولوپر ها تلاش کردند تا از غلبه ی اتریوم در بازار بکاهند از این رو بلاک چین های سولانا و آوالانچه برای سرعت بیشتر و کاهش هزینه ی انرژی نسبت به اتریوم ایجاد شده اند. صاحب نظران به رقبای اتریوم، قاتل اتریوم می گویند. این بلاک چین ها، مشکلات شبکه ی اتریوم را از بین می برند این مشکلات شامل استفاده از پروتکل های اثبات سهام در مقابل استفاده از پروتکل های اثبات کار برای استخراج ارز دیجتیال است.

لونا نیز یک نوع قاتل اتریوم است. ترا از الگوریتم های اختصاصی خودش که از بلاکچین اختصاصی خودش برای کاهش نوسانات استفاده می کند. ترا از الگوریتم ها برای تولید استیبل کوین هایی استفاده می کند که ارزش آنها با پیوند دادن آنها به دارایی های حقیقی مانند ارز فیات و طلا تثبیت می شود.

آیا لونا می تواند وجهه ای جدید از ارز های دیجیتال ایجاد کند؟

قطعا می توان گفت لونا برای رسیدن به این جایگاه، راه دور و درازی در پیش دارد. بیت کوین همچنان در جایگاه اول بازار ارز های دیجیتال قرار دارد، اتریوم با گردش مالی نصف بیت کوین هم اکنون در جایگاه دوم قرار دارد و بایننس کوین سومین جایگاه را به عهده گرفته است. لونا ارزش بازاری معادل 27 میلیارد دلار دارد. با این حال آینده ی قاتلان اتریوم روشن تلقی می شود. پیش بینی می شود کاردانو(آدا) در جایگاه 6 ام بازار و پلی گون در جایگاه 14 ام از دیگر ارز های خوش آتیه ی قاتل اتریوم باشند.

قیمت لونا چقدر است؟

در حالی که ارز دیجیتال لونا، سال 2021 را با قیمتی کمتر از 1 دلار آغاز کرده بود، در مارچ 2022 به قیمتی بیش از 100 دلار(104دلار) به ازای هر واحد رسید. این قیمت بالاترین قیمت لونا از زمان ورود به بازار ارز های دیجیتال است. در زمان نگارش این مقاله(15 مارس 2022) لونا در جایگاه هفتم ارز های دیجیتال قرار دارد. این ارز دیجیتال هم اکنون با قیمت 91.68 دلار به ازای هر واحد معامله می شود.

پیش بینی آینده ی ارز دیجیتال لونا چگونه است؟

در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال لونا را داشته باشید، خوب است درباره ی پیش بینی های موجود درباره این ارز اطلاعاتی را کسب کنید.

پیش بینی می شود قیمت ارز لونا تا پایان سال 2022 به میزان 154.5 دلار به ازای هر واحد برسد، پیش بینی قیمت این ارز تا پایان سال 2025 به میزان 478.31 دلار برسد.

تا پایان سال 2030 پیش بینی می شود قیمت هر واحد لونا به بیش از 1800 دلار برسد.البته نوع دیگر پیش بینی ارزش لونا در سال 2030 قیمت ان را 3350 پیش بینی می کند.

ریسک های سرمایه گذاری روی لونا کدام است؟

به صورت کلی به تمامی افراد توصیه می شود تنها پولی را به بازار سرمایه گذاری بیاورند که امکان از دست دادن آن به صورت کامل را داشته باشند. در مورد ارز دیجیتال لونا ریسک سرمایه گذاری کمی بیشتر از سایر ارزها است. ارز لونا به نوعی  با مکانیسم جذب نوسانات برای استیبلا کوین های ترا کار می کند از این رو عملکرد لونا مطابق با استیبل کوین های ترا است.

با اینکه هم اکنون لونا عملکرد بسیار خوبی داشته است اما پیش بینی آینده برای هر ارز دیجیتال غیر ممکن است. نمی توان برای هر ارز دیجیتال با قطعیت گفت که می تواند در برابر نوسانات بالا یا بازار نزولی مقاومت کند.

سرمایه گذاران باید درباره ی مسائل نظارتی پروتکل های این ارز نیز آگاه باشند. توصیه می کنیم برای خرید ارز لونا پروتکل های ترا را نیز مورد بررسی قرار دهید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ویژگی های ارز دیجیتال لونا آشنا کنیم. ارز دیجیتال لونا پتانسیل ها و ویژگی های متنوعی دارد که در این مقاله به آن پرداختیم. ارز دیجیتال لونا به شبکه ی ترا وابسته است. ترا نوعی بلاک چین فعال با قرارداد هوشمند است که از پروژه ی کازماس استفاده می کند.در صورتی که به سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال لونا علاقه مندید، می توانید با استفاده از خدمات ارائه شده توسط داماهی پی نسبت به خرید ارز دیجیتال لونا اقدام  کنید.

داماهی پی امکان خرید ووچر پرفکت مانی را نیز فراهم کرده است. خرید ووچر پرفکت مانی با بهترین قیمت از خدمات داماهی پی برای کاربران است. در صورتی که ووچر پرفکت مانی خریداری کنید نیازی به هیچ گونه اطلاعات هویتی نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *