داماهی پی

تتر (USDT) چیست؟ هر چیزی که باید درباره ی Tether بدانید

5/5 - (20 امتیاز)

در میان انواع ارز های دیجیتال برخی از این رمز ارز ها از ویژگی های خاصی برخوردارند. این ارز ها، بعضا به دلیل ویژگی های برتر خود بیش از سایر رمز ارز ها مورد استفاده قرار می گیرند. با ما همراه باشید تا شما را با پراستفاده ترین توکن موجود یعنی تتر آشنا کنیم.

این مقاله را با عنوان تتر چیست آغاز می کنیم و در ادامه به توضیح انواع تتر خواهیم پرداخت. همچنین به سوال آیا استخراج تتر امکان پذیر است پاسخ خواهیم داد. راه های دریافت تتر رایگان نیز در انتهای این مقاله آمده است.

تتر چیست؟

تتر یک استیبل کوین با ارزشی معادل یک واحد پول است که این واحد می تواند دلار امریکا،یورو و یا ین ژاپن باشد.

ایده  اولیه این استیبل کوین ها در سال 2012 مطرح شد. پرداختن جدی به ایجاد ان ابتدا در سال 2014 و در پی خواسته افراد برای تبدیل ارز های دیجیتال خود به دلار و برای استفاده از هر دو مزیت پول و ارزهای دیجیتال، شکل گرفت. ایتدا این ارز با نام Realcoin وارد بازار شد و سپس در سال 2015 به تتر تغییر نام داد. در این سال با محبوبیت شبکه بیت کوین، تتر نیز مبتنی بر همین شبکه و با نام Omni به بازار آمد. بعدها تتر بر بستر سایر شبکه ها نیز اجرا شد و در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

اتهامات شرکت تتر

اتهامات تتر

در ابتدا شرکت حامی تتر اعلام کرده بود به ازای هر واحد تتر یک دلار در بانک نگه داری می کند ولی در 14 مارس 2019 این ادعا را به داشتن پشتوانه ای با استفاده از دلار و وام تغییر داد.این تغییر موضع به دلیل محکوم شدن صرافی Bitfinex بود که دادگاه عمومی نیویورک ان را به پرداخت 850 میلیون دلار در پی عدم تامین پشتوانه دلاری در اواسط سال 2018 محکوم کرد.

شرکت تتر با عنوان دستکاری قیمت بیت کوین مورد اتهام قرار گرفته است. با شکست شرکت تتر در نشان دادن پشتوانه ی مالی ادعا شده، قیمت هر واحد تتر در 15 فوریه 2018 تا 0.9 دلار نیز سقوط کرد.

یکی از نگرانی هایی که وجود دارد این است که پشتوانه ی تتر به هر حال یک شرکت حقیقی است، این شرکت مزایای عینی بیت کوین را ندارد و ممکن است ادعاهای آن کاذب باشد البته تا به اینجا تتر توانسته است اعتماد بازار را به دست آورد.

عملکرد تتر در بازار

پس از رشد مجدد، تتر در سال 2019،بیت کوین را در حجم معاملات کلی پشت سر گذاشت و تتر همچنان بیشترین حجم معامله را در بازار دارد.

بررسی ها نشان میدهد تبدیل بیت کوین به تتر محبوب ترین تبدیل به استیبل کوین ها است.برای مثال هنگامی که ارزش بیت کوین در حال سقوط است می توان با تبدیل ان به تتر تا حد زیادی از کاهش ارزش سهم جلوگیری کرد الیته این به این معنی نیست که ارزش تتر همیشه 1 دلار است بلکه بسته به شرایط بازار می تواند نوساناتی برای مثال بین 0.98 تا1.02 داشته باشد.

همچنین در فوریه 2021 57درصد معاملات بیت کوین با استفاده از تتر انجام شده بود.تتر یکی از منابع بزرگ نقدینگی در بازار ارز های دیجیتال است.

انواع استیبل کوین تتر

استیبل کوین تتر

Omni tether

تتر تحت پروتکل Omni با نام realcoin ایجاد شد.Omni در شبکه بیت کوین توکن های منحصر به فرد ایجاد می کرد. در اکتبر 2015 نام آن به تتر تغییر کرد.

در ابتدا قرار بود تتر در سایر واحد های مالی همچون یورو و ین نیز گسترش یابد ولی امروزه در بیشتر صرافی ها با قیمت واحد دلار و با نماد USDT به نمایش در می آید.

آدرس این نوع تتر همانند شبکه ی بیت کوین با bc1 یا 1 یا 3 شروع می شود و 34 کاراکتر دارد.

1GCP1K8h7FSh347722Gh8SLFP7hmKjenjY

به دلیل هزینه بالای کارمزد شبکه بیت کوین، تتر بر پایه ی سایر شبکه ها نیز گسترش یافت و در سال 2017 تتر در شبکه اتریوم ایجاد شد و امروزه یکی از رایج ترین تتر ها، تتر در شبکه اتریوم است

Erc20 tether یا USDT

به دلیل محبوبیت اتریوم و سادگی ایجاد توکن در آن ، این نوع اتر به سرعت گسترش یافت و با اقبال عمومی در سال 2019 تتر در شبکه اتریوم مورد استفاده قرار گرفت و امروزه عمده USDT با توکن ERC20 معامله می شود.امروزه 70% کاربران از شبکه اتریوم استفاده می کنند.

آدرس تتر در شبکه اتریوم با 0xشروع می شود و 42 کاراکتر دارد برای  مثال:

0xcdB7232221F355c7432BDDBeC1a76d685696744A

علت موفقیت ERC20 سرعت بالای معاملات در ان است که گفته می شود زمانی حدود 10-15 ثانیه ای برای هر بلاک می برد.

با محبوب شدن شبکه ی اتریوم حجم معاملات و کارمزد معاملات در این شبکه بالا رفت و باید برای کارمزد مبلغ زیادی را بپردازید.

Trc20 tether

در مارچ 2019 اعلام شد تتر در شبکه ی ترون نیز قابل استفاده خواهد بود. شبکه ی ترون از شبکه ی اتریوم مشتق شده است همچنین اعلام شده این شبکه سرعت بیشتری دارد و کارمزد کمتری را نیز دریافت می کند.

کارمزد شبکه ی ترون از شبکه های دیگر کمتر است ولی بسته به کیف پول شما و ترافیک شبکه مقدار آن می تواند متقاوت باشد.

ادرس تتر در شبکه ترون با T شروع می شود و 34 کاراکتر دارد مثل:

TKwKRKBrZy6ZQjrGeW36SSUsizLeY9NSR9

Eos tether

جدیدترین ورژن تتر درشبکه EOS است. برای تبلیغات این شبکه اعلام شد همچون اتریوم و ترون کارمزد کاهش پیدا می کند ولی امروزه این نوع تتر در تعداد کمی از کیف پول ها قابل استفاده است.

تا به اینجا با انواع تتر موجود در شبکه ارز های دیجیتال آشنا شده ایم، بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که در صورتی که قصد نگه داری دلار را داشته باشید می‌توانید معادل آن در بازار ارزهای دیجیتال (تتر) نگه دارید. با این روش شما میتوانید به صورت آنی در هر ساعتی از شبانه روز دلار خود را بفروشید و یا آن را بخرید(نوسانگیری با استفاده از 24 ساعته بودن بازار رمز ارزها). نگه داری دلار به این شیوه مخاطرات دزدی دلار کاغذی را ندارد اما باید توجه کرد اطلاعات کیف پول نگه داری تتر به جایی درز نکند.

انواع تتر

جابجا کردن تتر در کیف پول

نکته حائز اهمیت آن است که انواع تتر در کیف پول خودتان را نمی توانید مستقیما به یکدیگر تبدیل کنید  یعنی اگر شما در کیف پول خودتان ERC20 داشته باشید نمی توانید آن را مستقیما به TRC20 تبدیل کنید.

برای این کار باید از صرافی های بزرگ کمک بگیرید برای مثال در صرافی بایننس ابتدا ERC20 را به حساب بایننس خودتان واریز کنید و سپس برای برداشت آدرس TRC20 در کیف پول خود را بدهید.

آیا می توان تتر را استخراج کرد؟

به دلیل اینکه تتر پشتوانه مالی دارد و به ازای هر واحد آن باید یک واحد پول در بانک نگهداری شود استخراج رایگان تتر ممکن نیست.

راه هایی وجود دارد که با استفاده از انها می توان به صورت رایگان تتر دریافت کرد که در ادامه به این راه ها می پردازیم.

راه های دریافت تتر رایگان

در ادامه نام تعدادی از وبسایت های آنلاین که به شما در ازای جواب دادن به نظر سنجی، دیدن تبلیغات و یا یک بازی انلاین تتر رایگان می دهند آورده شده است.

https://firefaucet.win

در این وبسایت پس از ثبت نام با انجام کار های گفته شده (پاسخ به نظرسنجی و مشاهده ویدیو و …) به شما تتر رایگان تعلق می گیرد.

https://freetether.com

برای وبسایت فری تتر ابتدا در ان ثبت نام کرده و پس از ورود به صفحه و کلیک روی گزینه Roll یک عدد رندوم به شما داده می شود پس از مدت زمان مشخص و بسته به عدد قرعه شما در وبسایت میزان تتر رایگان دریافتی مشخص می شود.همچنین در این وبسایت با معرفی افراد دیگر می توانید مقداری تتر به صورت رایگان بگیرید.برای برداشت تتر خود از وبسایت باید مجموع تتر های رایگان شما به حد مشخصی برسد تا امکان برداشت داشته باشید.

به تازگی تتر گولد با پشتوانه طلا نیز وارد بازار شده است.

انواع استیبل کوین تتر

شما می توانید با استفاده از خدمات داماهی پی، تتر به حساب خودتان واریز کنید. خرید و فروش ارز دیجیتال در انواع مختلف(بیش از 30 نوع ارز دیجیتال پر طرفدار) به صورت آنی و اتوماتیک انجام می شود. سرعت بالای پردازش تراکنش ها تنها یکی از ویژگی های مثبت داماهی پی است. فرآیند احراز هویت در داماهی پی کمتر از 30 دقیقه زمان خواهد برد و تسویه تراکنش ها در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود. شما می توانید با معرفی دوستانتان به داماهی پی در سود هر تراکنش آنها شریک شوید.

شاید بپرسید آیا انواع دیگری از دلار برای استفاده در خدمات پرداخت بین المللی وجود دارد که مانند تتر بتوان آن را غیر حضوری خرید و فروش کرد؟

پاسخ این پرسش بله است. پرفکت مانی یک سیستم پرداخت آنلاین بین المللی است که در آن می‌توانید پرداخت های دلاری انجام دهید. همچنین امکان تبدیل دلار به یورو نیز فراهم شده است. در صورتی که بخواهید معاملات شما به صورت کاملا ناشناس انجام شود می‌توانید از ووچر پرفکت مانی استفاده کنید که حاوی یک کد و یک رشته عدد فعالسازی است. داماهی پی خدمات مربوط به پرفکت مانی را بدون کارمزد و آنی انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *