داماهی پی

TXID چیست؟|مشاهده هش تراکنش در تراست ولت و اتمیک ولت+مشاهده شناسه تراکنش در مرورگر

هش تراکنش یا TXID چیست؟
4.8/5 - (23 امتیاز)

همیشه در هنگام انجام یک تراکنش نیاز به رسیدی داریم که بدانیم آن معامله به درستی انجام شده و به اتمام رسیده است. این رسید می تواند یک برگه باشد که توسط دستگاه عابر بانک چاپ می شود و یا رسید ایجاد شده توسط همراه بانک و یا فاکتور ارائه شده توسط هر فروشنده ای باشد. اما در بازار ارز های دیجیتال رسید معامله به چه شکل است؟ چه زمانی صادر می شود؟ برای هر نوع ارز دیجیتال چگونه می تواند رسید تراکنش را دریافت کرد؟

به رسید تراکنش در بازار رمز ارز ها، هش تراکنش گفته می شود. TXID یا Transaction Hash ID  به آن شناسه ی تراکنش یا هش تراکنش نیز گفته می شود؛ مانند رسید تراکنش عمل می کند. این رسید را می توانید برای دیگران بفرستید تا مطمئن شوند تراکنش شما با موفقیت انجام شده است.

هنگام انجام تراکنش های مربوط به ارز های دیجیتال برای مثال واریز به حساب دیگران یا ارسال به کیف پول شما نیز رسیدی وجود دارد که به آن TXID می گوییم.

نکته ای که باید به آن توجه کنید آن است که معمولا TXID به صورت آنی صادر نمی شود. در این موارد باید صبر کنید تا با توجه به ترافیک شبکه TXID ایجاد شود. این کار معمولا بیش از 5 دقیقه زمان نمی برد.

رسید تراکنش ارز دیجیتال

TXID معمولا یک رشته شامل اعداد و حروف انگلیسی است که در اغلب موارد از 64 کاراکتر تشکیل شده است اما ممکن است در برخی موارد نیز کمتر از 64 کاراکتر باشد.

هنگامی که بیت کوین انتقال دهید می توانید با ارسال TXID به دوستتان اطلاع دهید تراکنش به طور کامل انجام شده است. در رسید تراکنش تمام اطلاعات مربوط به تراکنش نوشته شده است.

چه زمانی از TXID استفاده می کنیم؟ معمولا از هش تراکنش هنگامی استفاده می شود که تراکنشی انجام شده باشد اما به کیف پول یکی از طرفین واریز نشده باشد.این تاخیر می تواند ناشی از تراکم معاملات در شبکه ایجاد شده باشد. در این حالت به یک رسید نیاز دارید تا مطمئن شوید تراکنش به طور کامل انجام شده است.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آِیا با فرستادن TXID برای دیگران امنیت حسابتان دچار مشکل نمی شود؟

در پاسخ باید بگوییم که با ارسال شناسه ی تراکنش اطلاعات حساب شما منتشر نمی شود.بلکه تنها اطلاعات مربوط به انتقال ارز مورد نظر در بلاک چین منتشر می شود. این رسید شامل موارد زیر است

  • آدرس فرستنده و گیرنده
    • مقدار وجه منتقل شده
    • تاریخ انتقال وجه
    • 
    هزینه انتقال وجه
    • 
    ارتفاع بلوک
    • 
    تعداد تأییدیه ها

همانطور که می دانیم، این موارد به هیچ عنوان امنیت حساب شما را با مشکل مواجه نمی کند. TXID برای تمامی رمز ارز ها و تراکنش های بلاک چین ایجاد می شود.

چگونه TXID را پیدا کنیم؟

چگونه شناسه ی تراکنش را مشاهده کنیم؟

در برخی از تراکنشها هنگام اتمام تراکنش یک گزینه وجود دارد که با استفاده از آن می توانید هش تراکنش را در سایت های مرتبط ببینید. با ما همراه باشید تا نحوه ی دریافت رسید تراکنش در پلتفرم های مختلف را به شما آموزش دهیم.

 

مشاهده ی شناسه تراکنش در تراست ولت

  1. ابتدا وارد تراست ولت شده و روی ارز مورد نظر کلیک می کنید.
  2. در این قسمت تمامی انتقالات تراکنش ها مشاهده می شود، بر روی تراکنشی که هش انتقالی آن را می خواهید کلیک کنید.
  3. در صفحه جدیدی که باز شده است بر روی گزینه More Details کلیک کنید.
  4. کاراکتر هایی که مقابل عبارت Hash نوشته شده اند همان هش انتقالی شما می باشند.
  5. می توانید این عبارت را کپی کرده و برای اشخاص دیگر ارسال کنید.

در این تصویر می توانید اطلاعات مربوط به تراکنش ارز BNB را مشاهده کنید که از مرابجه به قسمت BNB در تراست ولت و زدن گزینه ی more details ایجاد شده است.

در صورتی که بدون فیلتر شدن صفحه ی مورد نظر مشاهده نشد، با استفاده از فیلترشکن امتحان کنید.شما می توانید TXID را در قسمت بالای تصویر مشاهده کنید.

گزینه ی کپی نیز برای برداشتن آن فراهم شده است

بررسی TXID در تراست ولت

مشاهده ی شناسه ی تراکنش در اتمیک ولت

  1. ابتدا وارد اتمیک والت شده و روی ارز مورد نظر کلیک کنید.
  2. در این قسمت تمامی انتقالات تراکنش ها مشاهده می شود، بر روی تراکنشی که هش انتقالی آن را می خواهید کلیک کنید.
  3. کاراکتر هایی که مقابل عبارت Hash نوشته شده اند همان هش انتقالی شما می باشند.
  4. می توانید این عبارت را کپی کرده و برای اشخاص دیگر ارسال کنید.
  5. همچنین می توانید با کلیک روی هش تراکنش وارد وبسایت مربوطه شوید و اطلاعات مرتبط با تراکنش را به صورت کاملتر مشاهده کنید
  6. شناس

 

شناسه ی این تراکنش مقابل کلمه ی hash نوشته شده است.امکان کپی کردن آن نیز فراهم شده است.

بررسی هش معامله در اتمیک ولت

مشاهده ی TXID در اکسپلورر شبکه ی ارز

مشاهده ی TXID در مرورگر کمی پیچیده تر از مراحل کیف پول است. برای پیدا کردن شناسه ی تراکنش در بلاک چین آدرس های مختلفی وجود دارد که برای دسترسی به آن باید برای هر ارز، به شبکه ی مورد نظر آن مراجعه کنید و هش معامله را در قسمت مورد نظر وارد کنید. برای بررسی انجام یا عدم انجام یک تراکنش برای ارز های بیت کوین، اتریوم و ترون از وبسایت های زیر استفاده کنید.

برای ارز دیجیتال بیت کوین:

blockchain.com/explorer

برای ارز دیجیتال اتریوم:

etherscan.io

برای ارز دیجیتال ترون:

tronscan.org

برای شبکه ی پولکادات:

polkascan.io/polkadot

تصویر بعدی، هش تراکنش برای یک معامله در شبکه ی ترون را نشان می دهد.

ترون اسکن برای بررسی انجام تراکنش

سخن پایانی

همانطور که در متن هم به آن اشاره کردیم TXID هش معامله و یا رسید تراکنش است، شما با استفاده از این آدرس که رشته ای از اعداد و حروف است می توانید وضعیت تراکنش خود را ردیابی کنید. در صورتی که عبارت pending مشاهده شود باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید و در صورتی که پس از انتظار این مشکل حل نشد می بایست به پشتیبانی کیف پول خودتان ایمیل بزنید.

البته در اکثر مواقع نیازی به مکاتبه با پشتیبانی نیست و تراکنش هایی که در ابتدا با تاخیر مواجه شده اند در انتها با موفقیت در شبکه ی بلاک چین ثبت می شوند.

مدت زمان لازم برای ایجاد هش تراکنش بسته به نوع شبکه ی ارز های دیجیتال متغیر است. برای مثال شبکه ی ارز دیجیتال بیت کوین، ساعت ها برای ایجاد هش تراکنش زمان لازم دارد.

تنها نکته ای که باید به آن هنگام انجام تراکنش به آن دقت کنید این است که آدرس گیرنده یا فرستنده را به صورت درست وارد کرده باشید. در صورتی که آدرس گیرنده و فرستنده به صورت صحیح وارد شده باشد، نگرانی ای وجود ندارد.

تا اینجا با یکی از ویژگی های منحصر به فرد ارز های دیجیتال، یعنی مشخص بودن تراکنش معامله بدون نیاز به اطلاعات طرفین آشنا شدیم. شما می توانید برای ورود به بازار ارز های دیجیتال از خدمات صرافی آنلاین داماهی پی استفاده کنید. در پنل کاربری شما بیش از 30 نوع ارز دیجیتال ارائه شده است. پشتیبانی داماهی پی در تمام طول خرید با شما همراه خواهد بود و به شبهات احتمالی شما پاسخ خواهد داد. خرید ارز دیجیتال در داماهی پی به صورت آنی و اتوماتیک است. پس از ثبت سفارش ارز مورد نظر شما بسته به نوع شبکه در کوتاه ترین زمان به کیف پول شما واریز خواهد شد.

خدمات داماهی پی به خرید و فروش ارز دیجیتال محدود نمی شود شما می توانید با ثبت نام در داماهی پی اقدام به خرید ووچر پرفکت مانی کنید. ووچر قابلیت نقد شوندگی بالایی دارد و به عنوان جایگزینی عالی برای دلار کاغذی می توان از آن استفاده کرد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *