داماهی پی

دسنترالند(مانا) چیست؟+توضیح کامل ارز دیجیتال مانا

5/5 - (21 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از ارز های پرطرفدار اخیر آشنا کنیم. ارز دیجیتال دستنترالند یا مانا ارزی است که یک ویژگی خاص دارد. دسنترالند یک متاورس است. در سال اخیر توجه افراد نسبت به متاورس بیش از پیش شده است. گفته می شود سرمایه گذاری روی متاورس یکی از سرمایه گذاری های سودده باشد.

در واقع دسنترالند یک پلتفرم بازی آنلاین واقعیت مجازی virtual reality است. این بازی سرگرم کننده است و البته به صورت همزمان شما در حال استفاده از بلاک چین نیز هستید. بلاکچین تکنولوژی نوینی است که افراد را قادر می سازند با سرعت بالاتری کارهای خودشان را به انجام برسانند.

دسنترالند یک متاورس است. دستنترالند روی بستر بلاکچین اجرا می شود.شاید بپرسید متاورس چیست؟

متاورس از دو واژه متا و یونیورس تشکیل شده است، متا معنی فراتر و یونیورس به معنی جهان است. متاورس به صورت خلاصه جهان دیجیتال است.

یک فضای دیجیتال که در آن همه چیز شبیه سازی شده ی جهان واقعی است.

در حال حاضر تنها یک متاورس نداریم بلکه چندین پلتفرم متمایز(مولتی ورس) در حال رقابت با یکدیگر برای به دست آوردن کاربران هستند. از سال 2003 پایه های مولتی ورس های جدید آنلاین شکل گرفت، البته این مولتی ورس ها کاملا به یک شرکت وابسته بودند و کاربران این بازی ها تنها آیتم های مورد نظر خودشان را باید در همین یک بازی استفاده می کردند. دستنترالند یک فضای بازی سه بعدی است شما با استفاده از آن می توانید دنیا های مجازی بسازید، موزه های پر از NFT، شرکت در کنسرت های پرطرفدار و انجام اکثریت کارهایی که در دنیای واقعی به انجام می رسانید.

بازی دسنترالند چیست؟

چطور از دسنترالند استفاده کنیم؟

برای کار با دسنترالند باید از مرورگر کروم(chrome) یا فایرفاکس(fire fox) استفاده کنید. متاسفانه هنوز اپلیکیشن متمایزی برای استفاده از دسنترالند ایجاد نشده است. همچنین شما می توانید افزونه ی متامسک را به مرورگر خود اضافه کنید و از امکانات ارز های دیجیتال و NFT نیز بهره ببرید.

فضای بازی دسنترالند چگونه است؟

برای ورود به بازی دسنترالند باید وارد آدرس وبسایت آن به نشانی play.decentraland.org شوید.

در این وبسایت برای اولین شروع بازی باید یک نام برای خودتان انتخاب کنید و می توانید بین اینکه به صورت مهمان بازی کنید و یا کیف پولتان را به بازی متصل کنید یک گزینه را انتخاب کنید.

ورود به بازی دسنترا

در صورتی که بازی به عنوان مهمان را انتخاب کنید بازی شما تنها روی لپ تاپ شخصی خودتان ذخیره خواهد شد و هر لحظه ممکن است آن را از دست دهید. اما با اتصال به کیف پول می توانید بازی را ذخیره کنید.

در گام بعد باید موافقت خودتان با سیاست های این بازی را اعلام کنید.

تایید قوانین دسنترالند

روی گزینه ی I Agree کلید کنید.

در مرحله بعد باید برای کاراکتر مربوط به خودتان یک آواتار طراحی کنید.

آواتار در دسنترالند

این کار را با سلیقه خودتان انجام دهید و سپس روی done کلیک کنید.

پس از این مرحله وارد فضای بازی خواهید شد و با استفاده از راهنمای بازی تمامی امکانات و شیوه ی بازی به شما آموزش داده می شود.

شما می توانید با استفاده از توکن مانا (در صورتی که کیف پول خودتان را به بازی وصل کرده باشید) قابلیت های جدیدی برای کاراکترتان ایجاد کنید.

فضای بازی دسنترالند

تصویر بالا فضای بازی دسنترالند را به نمایش می گذارد.شما در این بازی می توانید به انجام بازی های مختلف بپردازید و یا با اتصال کیف پولتان زمین(land) بخرید و با خرید تعداد زیادی لند صاحب یک استیت estate شوید. شما می توانید با دارا بودن این ارزها در بازی حق رای داشته باشید.در ادامه تصویر دیگری از محیط بازی دسنترالند را خواهید دید.

محیط بازی دسنترالند

دسنترالند چطور کار می کند؟

بازیکنان دسنترالند می توانند از توکن های NFT به نام land استفاده کنند. این توکن ها قابلیت خرید و فروش نیز دارند. توکن هایی که مالکیت زمین های مجازی را نشان می دهند land نامگذاری شده اند. صاحبان land ها می توانند در زمین های خودشان هر کاری انجام دهند برای مثال از آنها به عنوان محل اجرای بازی، شرط بندی و سایت های آموزنده استفاده کنند. هر یک از لند ها یک ابعاد طولی و عرضی مشخص دارد. این اندازه 33 فوت در نظر گرفته شده است.البته هیچ محدودیتی برای ارتفاع لند ها در نظر گرفته نشده است.

درست مانند زندگی واقعی اجتماعی از چندین لند، یک منطقه را ایجاد می کند و لند های موجود در یک منطقه همگی کاربری مشابهی دارند.

توکن مانا چیست؟

در بازی چندین توکن بومی نیز تعریف شده است که مهمترین آنها توکن mana است. افراد با داشتن توکن mana بخشی از حاکمیت شبکه ی منطقه را تشکیل می دهند. هر بازیکن با داشتن مانا می تواند برای مسائلی که در مناطق رخ می دهد تاثیر بگذارد و رای منحصر به فرد خودش را بدهد.

چگونه مانا بخریم؟

مانا یک توکن مبتنی بر شبکه ی اتریوم یا erc-20 است. مانا را روی کیف پول های اتریوم ذخیره می کنند. شبکه ی اتریوم یکی از پرسرعت ترین شبکه های موجود است. تنها نکته ی منفی درباره شبکه ی اتریوم بالا بودن کارمزد این شبکه است.

ارز دیجیتال مانا هم اکنون با قیمت 4.08 دلار معامله می شود. صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارائه دهنده ی توکن مانا است.

عرصه اولیه این ارز دیجیتال در سال 2017 با 24 میلیون توکن به انجام رسید.مانا هم اکنون در جایگاه 27 ام ارز های دیجیتال قرار گرفته است.بالاترین قیمت این ارز دیجیتال در 25 نوامبر 2021 با قیمت هر واحد 5.90 دلار به ثبت رسید.

آینده ارز دیجیتال مانا

ارز دیجیتال مانا هم اکنون با قیمت تقریبی 4.06 معامله می شود، پیش بینی می شود قیمت مانا در سال 2023 به 5.74 دلار و در سال 2025 به 11.88 دلار برسد. همپچنین پیش بینی می شود در سال 2030 میلادی قیمت این ارز به 74.69 برسد. در پیش بینی ای دیگر گفته شده است این ارز دیجیتال در سال 2030 به قیمتی معادل هر واحد 115 دلار می رسد.

دیگر توکن های موجود در دسنترالند

از دیگر توکن موجود در دسنترالند می توان از estate نام برد. Estate توکنی است که نشان دهنده ی مجموعه ای از land ها است.

توکن estate و land تو توکنی هستند که از استاندارد ERC-721 استفاده می کنند. این دو، توکن غیر مثلی NFT هستند.

توکن مانا یک توکن مثلی است یعنی هر واحد توکن مانا مشابه توکن مانایی دیگر است. اما توکن لند و توکن استیت از این نظر با یکدیگر متفاوتند، یک توکن لند منحصر به فرد است. دقیقا مانند اتفاقی که در زندگی واقعی می افتد و شما نمی توانید دو زمین را با یردیگر یکسان بدانید زیرا موقعیت آنها با یکدیگر متفاوت است، همینطور ارزش گذاری ها و ویژگی های منحصر به فرد هر قطعه land مانع از قیمت یکسان آنها می شود.

در صورتی که بخواهید در دسنترالند سرمایه گذاری اقتصادی کنید به شما توصیه می کنیم از مانا استفاده کنید. مانا همانند واحد پول در دسنترالند است.

شما می توانید با استفاده از مانا، برای خودتان در فضای 3بعدی دسنترالند عینک، لباس، یا هر مورد دیگری را خریداری کنید.

تیم دسنترالند

آری میلیش و استِبان اوردانو دو توسعه دهنده ی اصلی دسنترالند هستند.این افراد پیش از این نیز در پروژه های مرتبط با ارز های دیجیتال(پروژه های بلاکچینی) همکاری داشته اند. این افراد هم اکنون نیز (از دسامبر سال گذاشته) به عنوان مشاور با پروژه دسنترالند همکاری می کنند.

بهترین کیف پولها برای ذخیره مانا

برای نگه داری و ذخیره مانا نیاز به کیف پول های اتریومی داریم از این میان کیف پولهای متاماسک و تراست بیشترین کاربران را دارند. کیف پول تراست ولت یکی از بهترین کیف پول های موجود است.

مقاله مرتبط: راهنمای نصب کیف پول تراست ولت

ارز دیجیتال مانا(دسنترالند) چیست؟

خرید مانا در ایران

برای خرید ارز دیجیتال مانا در ایران می توانید از خدمات مربوط به صرافی های آنلاین ارز دیجیتال استفاده کنید. برای سرمایه گذاری روی مانا دو راه اصلی وجود دارد

  • خرید مستقیم مانا از وبسایت صرافی ایرانی

با استفاده از این شیوه، ارز مانا به صورت مستقیم به کیف پول شما که آدرس آن را به صرافی داده اید واریز خواهد شد. این شیوه امن ترین شیوه ی خرید و در صورتی که قصد نگه داری طولانی مدت را داشته باشید توصیه می شود.

  • خرید بیت کوین یا تتر و یا اتریوم و تبدیل آن به مانا در صرافی های خارجی

در این قسمت می توانید از صرافی های خارجی مانند کوکوین و بایننس استفاده کنید.حتی می توانید بیت کوین و تتر را به کیف پول خودتان(برای مثال تراست ولت) منتقل کنید و سپس در قسمت Exchange، تتر و یا بیت کوین را به مانا تبدیل کنید.

داماهی پی یکی از معتبر ترین صرافی های ارائه دهنده ی خدمات ارز های دیجیتال است. به شما توصیه می کنیم برای یک بار از خدمات خرید ارز دیجیتال داماهی پی استفاده کنید و به مشتری دائمی آن تبدیل شوید. شما می توانید برای خرید پرفکت مانی از خدمات داماهی پی استفاده کنید. پرفکت مانی نوین ترین شیوه ی سرمایه گذاری دلاری است.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *